RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Актриса Елізабет Мосс — про знімання трилера «Людина-невидимка»

02 березня 2020

Як зіграти жертву емоційного насилля в кіно? «Якщо ви жінка, ви точно знаєте, як це зробити, — тому що ви стикаєтеся із цим щодня», — говорить актриса Елізабет Мосс. В український прокат вийшов трилер «Людина-невидимка» про газлайтинг, а про те, як тривало знімання й чому «Людина-невидимка» знаменує собою нову еру трилерів, можна прочитати в інтерв’ю Елізабет Мосс для британського Vogue.

«Людина-невидимка» — науково-фантастичний трилер, знятий за мотивами однойменного роману Герберта Веллса. Головна героїня фільму Сесілія (Елізабет Мосс) упевнена, що її переслідує колишній бойфренд. Проблема в тому, що бойфренд — успішний учений Ендріан Гріффіс — недавно помер, укоротивши собі віку. Але дівчина впевнена, що її колишній аб’юзер (у них були складні стосунки, за життя він переслідував її) насправді не загинув, а винайшов невидимий костюм і переслідує її, щоб звести з розуму. Роман Веллса «Людина-невидимка» вийшов 1897 року: це історія про фізика Гріффіна, який винайшов апарат, що робить людину невидимою. У світову літературу Гріффін увійшов як класичний образ «злого генія», а через 120 років у фільмі режисера Лі Воннелла він перетворився на набагато актуальнішого персонажа — аб’юзера, який і після смерті не дає спокійно жити своїй жертві.

Цей фільм — нетрадиційна адаптація роману Герберта Веллса. Що ви подумали, коли вперше прочитали сценарій?

Раніше я знімалася в трилері «Ми» у Джордана Піла й мені дуже приємно, що продюсери подумали про мене. Я була вражена тим, наскільки унікальний сценарій. Це один з найскладніших сценаріїв, які я читала.

Це трилер, присвячений темі емоційного насильства. Як ви готувалися до ролі?

Слухайте, мені 37 років і я жінка (сміється). Я думаю, те, що робить цей фільм таким страшним — те, що він заснований на реальності. Ідеться не про здібності суперзлочинця, які є в Едріана. Це щось дуже впізнаване. Коли ви дивитеся фільм і бачите Едріана, ви думаєте: «Я знаю цього хлопця, я зустрічалася із цим хлопцем».

Як ця роль співвідноситься з вашою Джун з «Оповідання служниці»?

Я говорила з режисером Лі Воннеллом про це. Я давно граю Джун, а вона такий сильний персонаж! У цьому фільмі для мене було важливо дослідити щось інше. Я хотіла, щоб Сесілія була налякана, вразлива й стала справжньою жертвою того, що Едріан зробив з нею. Потім вона змінюється й розвивається, але я хотіла показати, наскільки виснажливою може бути така трансформація.

Є жахливі епізоди із Сесілією, що бореться з кимось, кого ми не бачимо. Як їх знімали?

Ми робили це з дублером в зеленому костюмі, якого пізніше «стерли». Ми тренувалися тижнями, і все було ретельно поставлено. Це майже як танець, адже в минулому я балерина, тому добре запам’ятала всі кроки й комбінації. Після цього, коли ми стерли партнера, усе стало мати більш реалістичний і страхітливий вигляд. Я працювала із чудовим тренером, який постійно говорив мені, щоб я була стараннішою. А режисер запитував: «Чи можеш ти зробити більше?». Я відповідала: «Я вибиваю з нього все лайно! Я не знаю, куди більше!».

Чи говорили ви з людьми, які стали жертвою токсичних стосунків, перед зніманням?

Режисер багато спілкувався з жертвами емоційного насилля й розповідав мені їхні історії. Мені ж багато розповіли мої близькі подруги. У мене є подруги, які розповідали мені щось дуже подібне до історії Сесілії. Я навіть подарувала пару їхніх фраз Сесілії. Також читала книгу Емі Шумер «Дівчина з татуюванням унизу спини», у якій є розділ про те, як це воно — бути в образливих стосунках. Дивно, що так багато сильних і розумних жінок опиняються в зневажливих ситуаціях. Це не їхня вина, і важливо нагадати людям про це.

Чи відчуваєте ви, що зараз настав золотий вік «соціально відповідальних» трилерів — трилерів, які присвячені важливим суспільним темам? Ті ж фільми «Ми», «Геть».

Звісно, я впевнена, що ми повертаємося до золотого віку трилерів 70-х років. Це стосується не тільки фільмів жахів, але й трилерів загалом — згадайте «Оскар» у «паразитів». Я тільки що зіграла в «Ширлі» — це кіно про те саме. Кіно, нарешті, змінюється, і, я думаю, що це відповідь на те, що відбувається на телебаченні, де так багато якісного контенту. Фільми мають стати розумнішими!

«Розповідь служниці» теж якоюсь мірою частина цього тренду. Коли почнеться знімання 4 сезону?

Через тиждень! Це буде тривалий сезон, і він кидає нам виклик на багатьох рівнях.

Що ви відчуваєте, коли бачите протестувальників, одягнених як служниці перед будівлею Конгресу США?

Це честь для мене. Я відчуваю себе сильніше, коли вдягаю плащ служниці. Це як форма супергероя і схоже, що вона стала такою для багатьох інших людей. Це з біса круто.

Кинопремьера ·

Ще в розділі Кіно

Популярне