RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Історія гранжу на модних подіумах

07 серпня 2020

Історія появи стилю гранж на подіумах починається так. Справжні шанувальники гранжу — гучного «сіетлського саунду», що з’явився на тихоокеанському північному заході Америки наприкінці 1980-х, — і непокірні таланти, які мимоволі подарували світові стиль гранж, не уявляли, або, що набагато важливіше, не хотіли, щоб їхній нечепурний стиль опинився в кінцевому підсумку на модних подіумах. Але це таки сталося.

Кейт Мосс, Крістен Макменамі й Гелена Крістенсен на шоу Perry Ellis, весна-літо 1993

Жанр аутсайдерів, який став популярним на початку 1990-х, спершу постав із симбіозу панк-року, хаосу й геві-металу в дощовитому Сіетлі, який до 1980 років гастрольні групи відмовлялися відвідувати (доїжджаючи тільки до Сан-Франциска, що приблизно за 800 миль на південь). Задовго до того, як підлітки середнього класу від Нью-Йорка до Токіо стали носити вільні футболки з написами «Nevermind», такі групи, як Mudhoney, Green River, Nirvana, Pearl Jam і Soundgarden, перетворили слово «гранж» на синонім гарячкових веселощів і зробили Сіетл — містом-брендом, здатним продати світу що завгодно.

Курт Кобейн, 1993

Для інших місцевих груп спостереження за веселощами, які гранж-виконавці дарували під час виступу, означало повне розчинення й гостру відповідь на банальне приміське життя. Постає запитання: як цей напрям набув статусу розкішності?

Наомі Кемпбелл для Versace, осінь-зима 1993/1994

Попри масову комерціалізацію гранжевої «уніформи», одяг, який носили на сцені й поза її межами, тоді уособлював стиль Сіетла — тільки, можливо, трохи незвичного. Незабаром у гардеробах прижилися мішкуваті футболки й довгі штани (завдяки андеграундному галасу, що зчинив звукозаписний лейбл Sub Pop), а гранж став символом мінливої ​​Америки, що прагнула відкинути гламурні ідеали 1980-х на користь вуличної культури підлітків.

Кортні Кокс і Курт Кобейн, 1993

На знімках з першого публічного виступу Курта Кобейна з піснею «Smells Like Teen Spirit» видно, що уродженець Вашингтона вдягнений у непоказну фланелеву сорочку поверх звичайної футболки, дотримуючи фірмового дрес-коду лісоруба. Його волосся було рудим або принаймні скидалося на червоне внаслідок клубного освітлення.

Курт Кобейн, 1991

Коли восени 1991 року вийшов другий альбом Nirvana під назвою «Nevermind», модні дизайнери підхопили цей дух і настрій. Наступного року на подіумах Calvin Klein з’явилася 18-річна Кейт Мосс. Незабаром після цього картатий принт, гра пропорцій і силуетів, що натякають на приміську ощадливість, переважали на показах Тижня моди в Нью-Йорку. Переломним моментом стало шоу весна-літо 1993 року, коли дизайнер Марк Джейкобс вирішив продемонструвати колекцію, виготовлену повністю в стилі гранж для американського бренду спортивного одягу Perry Ellis. Менш як за 30 хвилин Джейкобс змінив усе, бо запропонував доступні речі, які уособлювали всесвітній молодіжний рух у самому розквіті. Це шоу водночас змістило його з позиції дизайнера Perry Ellis і допомогло зробити запаморочливу кар’єру. Пропонуємо стислий огляд найкращих виходів на модні подіуми, які стали можливими завдяки автентичності та анархії стилю гранж.

Calvin Klein,1993
Anna Sui, 1993
Anna Sui, 1994
Anna Sui, 1994
Christian Francis, 1993
Calvin Klein, 1994
Versace, осень-зима 1993/1994
Versace Haute Couture, осень-зима 1993/1994
Comme des Garçons, 1994
Ann Demeulemeester, весна-лето 1997
Кристен Макменами, Стелла Теннант, Ева Салвэйл
Saint Laurent, осень-зима 2013
Saint Laurent, весна-лето 2016
Perry Ellis, 1993; Marc Jacobs Resort 2019
Versace, осень-зима 2019/2020
Sacai весна-лето 2017; Курт Кобейн, 1992

Тенденции осень-зима 2020/2021 ·

Ще в розділі Бренд

Популярне