Історія однієї речі: гавайська сорочка
Яскравий елемент літнього гардероба, що уславив Гавайські острови на весь світ, не бажає здавати свої позиції й щосезону переможно крокує світовими подіумами. Відкладний комір, короткі рукави й усілякі барвисті тропічні принти — гавайська сорочка це не тільки про пляжний відпочинок, але й про свіжий міський образ.
Історія aloha shirt налічує майже століття — у 20-х роках XX століття прототипами таких сорочок стали торгувати осілі на Гавайських островах японці, але засновником комерційного феномену "гавайок" заведено вважати Еллері Чана, нащадка китайських мігрантів, який після закінчення Єльського університету повернувся на рідні Гаваї. Першим матеріалом для пошиття сорочок слугували нерозпродані кімоно, раніше завезені зі Східної Азії на острів і популярні серед місцевих жителів. У 1936 році Чан зареєстрував торгову марку Aloha Shirt, яка доволі швидко знайшла прихильників — насамперед завдяки зароджуваній серф-культурі й американським військовим, які охоче скуповували гавайські сорочки на сувеніри для друзів і близьких.
Зірки Голлівуду не залишилися осторонь від яскравих і барвистих сорочок й охоче використовували їх у своїх образах. Наприклад, 1961 року Елвіс Преслі знявся в ній для обкладинки свого альбому Blue Hawaii, після чого алоха-сорочка дістала негласний статус атрибута "гарного життя". У різний час у ній з’являлися Френк Сінатра, Марлон Брандо, Роберт де Ніро та багато інших.
У 80-ті цікавість до гавайських сорочок трохи згасла, що, втім, ніяк не позначилося на кіноіндустрії: Том Селлек, Аль Пачіно, Том Круз, Бред Пітт, Крістіан Слейтер, Леонардо Ді Капріо — вони геть усі були вдягнені в "гавайки" в знакових кінокартинах того часу. Наприкінці 90-х алоха-сорочку підхопила нова хвиля популярності — не без участі Джима Керрі та його культової ролі Ейса Вентури, після чого про них забули майже на два десятиліття.
Кілька сезонів тому дизайнери відродили тренд на гавайську сорочку. У колекціях весна-літо 2020 модні бренди продемонстрували свої інтерпретації автентичних принтів і матеріалів, і асоціації з уніформою серфінгістів пішли в забуття. Streetwear-бренд Palm Angels показав актуальне поєднання бавовни й шкіри, використаної для оздоблення нагрудної кишені, а Dolce & Gabbana представили подовжену oversize алоха-сорочку з гороховим принтом.
Vogue.ua зібрав 10 модних гавайських сорочок для спекотного літа.