Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Узятися за Перу: що потрібно знати про дизайнерку Лорен Мануджіан із Брукліну

23 січня 2022

Бруклінська дизайнерка Лорен Мануджіан запустила колекцію одягу з цінної вовни перуанських мериноса, вікуньї і альпака.

Кампейн Lauren Manoogian осінь-зима 2021/2022

Основа колекцій бренду в'язаного одягу Lauren Manoogian — пальта з викуньї з фетровим ефектом і светри з супербебі-альпака (це найделікатніший вид вовни, за своїми якостями максимально наближений до кашеміру). Багато своїх бестселерів Лорен розробила ще на початку шляху, майже десять років тому, і зараз неспішно адаптує їх без огляду на баєрів і модні тренди. «Я даю собі час, — пояснює Лорен. — Хочу, щоб нові ідеї дозрівали самі по собі».

Конструювати одяг Мануджіан стала не відразу — вона вивчала текстильний дизайн у школі Род-Айленда і потім у лондонському коледжі Central Saint Martins, але кар'єру розпочала зі створення ювелірних прикрас. Опинившись у 2008 році за обов'язком служби в Перу, відкрила для себе місцеві мануфактури з виробництва в'язаних речей — і закохалася в ремесло. Через два роки випустила першу колекцію зі своїм ім'ям на бирці.

Лорен каже, що дизайн трикотажу нагадує їй заняття скульптурою — задаючи матеріалам певні технічні властивості, можна гратися з їхньою пластичністю і контролювати, як вони поводитимуться на тілі. На створення привабливо простих форм її надихають художники — я згадую про аскетичні фетрові роботи Йозефа Бойса і макабричні текстильні скульптури Луїзи Буржуа. Мануджіан продовжує список: їй подобаються скульптури-павутини Єви Гессе; розкреслені полотна Агнес Мартін, що «деруться» по стінах; зібрані із підручних матеріалів скульптури Річарда Таттла; традиційний текстиль і гончарне ремесло американського Південного Заходу.

Кампейн Lauren Manoogian осінь-зима 2021/2022

Художні амбіції в невибагливому на перший погляд одязі видає артизанальна колірна гама під паризьку майстерню Костянтина Бранкузі і простий крій. На тілі ці кардигани й туніки чудово пластичні (секрет у безшовному крої), а на вішаку нагадують абстрактні супрематистські постаті.

«Небагатьом відомо, що хутро альпака має близько двадцяти варіантів природного забарвлення: від білого до вугільно-сірого і чорного. Останній, до речі, найрідкісніший», — розповідає Лорен. З промисловою метою заводчики альпака вирощували переважно тварин з білим хутром — його простіше фарбувати. Але кілька років тому в Перу запустили програму відновлення природного балансу і справедливості серед тварин. Так у Lauren Manoogian з'явилася багата палітра нейтральних відтінків та меланжевих комбінацій.

Річ не лише у природній красі. Використання необробленої пряжі знижує навантаження на довкілля — відмова від фарбування означає менші витрати води, шкідливих реактивів та електрики. Виграють усі: дизайнери розширюють поле діяльності, а клієнти отримують светри і кардигани аристократичних відтінків пряженого молока, слонової кістки і теракоти. Люкс тут у всьому: процес збирання «кольорового» хутра альпаки — справа копітка і з нею не можна поспішати. Іноді пряжу потрібного відтінку доводиться чекати більше року, поки тварини обростуть новою шерстю.

Кампейн Lauren Manoogian осінь-зима 2021/2022

Секрет успіху — у міцних зв’язках із місцевими виробництвами, які готові притримати для дизайнерки рідкісну сировину. Щоб налагодити дипломатичні відносини із фабриками, Лорен відкрила офіс у Перу. Майже вся пряжа для колекцій бренду — звідти. Мануджіан намагається мінімізувати імпортну частину, виняток становить особливе полотно для серії трикотажних суконь — його виготовляють у Японії, а самі вироби в'яжуть на крихітному виробництві в Нью-Йорку.

«Ми намагаємося нарощувати асортиментну лінійку поступово, — каже Мануджіан, — щоб дати клієнтам більше простору для фантазії і варіантів для стайлінгу». Під час локдауну багато дизайнерів стали розширювати пропозицію, обростаючи колекціями деніму або трикотажу. Чи означає це, що Lauren Manoogian готують запуск сувенірних футболок з логотипом? Зовсім ні. «Наразі мене куди більше цікавить напрямок домашнього текстилю і предметів для дому, — каже дизайнерка. — Це здається природним кроком. Невдовзі у Lauren Manoogian з'явиться власний дім: команда готує концепт першого магазину. За прогнозами, нью-йоркський флагман відчинить свої двері наступної осені. "А з футболками напевно впорається хтось інший", — тактовно додає Лорен.

Текст: Веня Брикалін

дизайнер ·

Ще в розділі BRAND

Популярне