До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

7 б'юті-міфів: коментує зіркова косметологиня

Б'юті-міфи – вічна тема. З плином часу одні зникають, з'являються інші. Тійна Орасмяе-Медер, лікарка-дерматокосметологиня, експертка з розробки косметичних засобів, засновниця бренду професійної косметики Meder Beauty Science (Швейцарія). На прохання vogue.ua Тійна коментує кілька поширених міфів. Спойлер: деякі з них – все-таки правда.

Тійна Орасмяе-Медер
Чим частіше робиш маски, тим краще для шкіри. Правда чи міф?

Маски зазвичай передбачають більш інтенсивний вплив – хоча б тому, що переважно вони діють за технологією оклюзії – створення плівки на поверхні шкіри, яка допомагає досягти кращого проникнення активних речовин. При занадто частому використанні це може порушити бар'єрні властивості шкіри, спричинити подразнення або підвищену чутливість, та й просто її "перегодувати". Відносно здоровій шкірі не потрібна щоденна стимуляція в такому форматі. Звіснно, можуть бути винятки – до прикладу, я рекомендую використовувати певний вид масок упродовж п'яти днів поспіль після проведення лазерного або інших інтенсивних впливів. Можна користуватися заспокійливими і зволожувальними масками упродовж кількох днів, особливо у тривалих перельотах, зі зміною часового поясу і клімату.

Реклама
Косметологи нав'язують засоби марок, з якими працюють. Тому можна довіряти лише блогерам. Правда чи міф?

Істина десь посередині. Так, є косметологи, які рекомендують тільки засоби певного бренду, бо це входить у їхні робочі обов'язки: ну як може співробітник салону Carita Paris, наприклад, рекомендувати засоби інших брендів? Передбачено, що клієнт приймає це обмеження, коли приходить у такий салон. Але більшість косметологів усе-таки вибирають бренди для роботи з опорою на свої професійні знання і вподобання. Можете повірити, якщо косметолога зацікавив бренд, то найчастіше йому вдасться переконати керівництво салону або клініки в тому, що цей бренд їм потрібен. Хорошому косметологу важливо не продати якийсь засіб сьогодні, а завоювати довіру своїх клієнтів/пацієнтів, тому він намагається пропонувати ефективні рішення, результативність яких можна оцінити. Звичайно, є й інші фактори. Для когось важливо, щоб косметика була органічною, для когось – країна виробництва, але в підсумку косметолог знає, що якщо засіб або процедура клієнтам не сподобається, вони до них не повернуться, і це враховує.

Що стосується блогерів – вони дуже різні. Будь-який виробник знає, що блогерам для оглядів слід давати засоби і інформацію про них, але що в підсумку людина напише – залежить від неї. Хтось оцінює об'єктивно, хтось на рівні "подобається – не подобається", а хтось хвалить те, за що йому платять. Я з цікавістю читаю відгуки інфлюенсерів, але в тому, що стосується догляду, це для мене радше інформація про те, як сприймається сенсорика засобів, тобто текстура, запах, особливості розподілення.

Санскрін потрібно наносити завжди. Навіть узимку. Навіть тим, хто працює в офісі. Правда чи міф?

Це цілковитий міф, створений маркетологами не так давно. Звісно, тут є серйозне комерційне підґрунтя: якщо люди вважатимуть необхідним використання санскріну завжди, вони купуватимуть його частіше і більше. Насправді ні, користуватися сонцезахисними засобами немає необхідності, коли індекс ультрафіолету (IUV, УФІ) нижчий 2. Значення індексу завжди можна подивитися на метеосайті. При індексі від 2 до 4 захист у міському режимі потрібен лише людям з дуже світлою шкірою і тим, у кого шкіра чутлива до сонця: пацієнтам, які страждають деякими захворюваннями, які отримують терапію ліками, що підвищують фоточутливість, людям після хімічних пілінгів або лазерного впливу на шкіру, нарешті – вагітним жінкам. Якщо ви плануєте провести на вулиці кілька годин – краще нанести засіб із середнім рівнем захисту, але якщо йдеться про 30-60 хвилин, то необхідності в цьому немає. І тільки коли індекс перевищує 4, санскрін потрібен здебільшого всім. Вночі ж сонцезахисні засоби і не потрібні, і не корисні: багато фільтрів, на жаль, можуть подразнювати шкіру за умови постійного використання. Я знаю, що ця інформація суперечить тому, що нещодавно лунало з кожного репродуктора, але повірте – навіть в Австралії зараз метеододаток іноді пише: "Санскрін не потрібен". Я була приємно здивована, коли в травні провела кілька днів біля океану, перевіряла індекс у телефоні – і щоразу бачила: "IUV 3 no need of sunscreen".

Засоби для догляду – це викачування грошей. Реально працюють тільки уколи і апаратні процедури. Правда чи міф?

Це теж міф. Топічні засоби – те, що ми називаємо skin care, догляд за шкірою, впливають перш за все на епідерміс і, зокрема, на роговий шар. Це дуже важливий аспект підтримання здоров'я шкіри: зволоженість і збереження бар'єрної функції. При порушеннях бар'єру і втраті вологи шкіра стане подразненоною, гіперчутливою, сухою і, в підсумку, це призведе до прискореного старіння, появи зморшок і порушень пігментації. Підтримати і захистити шкіру нескладно, але для цього потрібні невеликі щоденні зусилля, а ін'єкції і апарати тут абсолютно безсилі. Крім того, є і засоби, які впливають на глибокі шари шкіри, і це теж корисно і необхідно – не всі проблеми можна вирішити, а тим більше попередити, одноразовим інтенсивним впливом, "вогнем і мечем". Ін'єкції і апаратні впливи – це додаткові методи корекції проблем, а щоденний догляд за шкірою – основний метод їх попередження. Це як у стоматології: є методи лікування, є техніки імплантації, є естетичні можливості, але якщо ви відмовитеся щодня чистити зуби, ніякі гроші і зусилля не збережуть голлівудську усмішку.

Пора припинити купувати креми розкішних брендів – у них нічого корисного. Реально працює тільки хардкор – прості лаконічні формули, як у The Ordinary. Правда чи міф?

Розкішні бренди вкладають в умовний крем не лише формулу і ефективність, але і легенду, ім'я, обіцянку задоволення, відчуття належності до певного кола – і це, безумовно, коштує додаткових грошей. Якщо все це не має значення для вас – немає сенсу платити за розкіш. Однак, якщо йдеться саме про ефективність, я б радила довіряти здебільшого брендам, що спеціалізуються на професійному догляді за шкірою. Модна сьогодні монотерапія: "один засіб – один інгредієнт – висока концентрація", – зовсім не всесильна. Так, ніацинамід є чудовим інгредієнтом і корисним практично для всіх, але шкіра влаштована доволі складно, і їй потрібні також антиоксиданти, і пребіотики, і амінокислоти, і жирні кислоти – формувати ефективний догляд з монозасобів не так просто. У підсумку це може перетворитися на батарею флаконів – треба ж і те, й інше. Крім того, далеко не завжди потрібно використовувати максимальні концентрації інгредієнтів щодня, це виправдано радше при інтенсивній дії на шкіру. В підсумку, монозасоби змушують витрачати більше – не тільки часу, а й коштів.

Бакучіол – реальна альтернатива ретинолу, тільки м'яка і недорога. Правда чи міф?

Так, бакучіол це інгредієнт, механізм дії якого дуже близький до механізму впливу ретинолу на структури дерми, його зараз активно використовують у противікових засобах. Великий плюс у тому, що засоби з бакучіолом не подразнюють шкіру навіть при тривалому застосуванні. Але ретинол добрий тим, що його використовують з різною метою, позаяк він діє на різні структури шкіри. Бакучіол – альтернатива ретинолу в антиейдж-засобах; у засобах для жирної і проблемної шкіри зараз ретинол замінюють авокутіном.

Велнес-крапельниці з вітамінами та іншими корисними речовинами – косметологія майбутнього. Правда чи міф?

Однозначно, міф. Немає необхідності вводити вітаміни внутрішньовенно, немає жодних правдивих підтверджень користі від них. Більшість лікарів вважають, що навіть просто приймати вітаміни здоровій людині не потрібно – є дані, що це не продовжує життя, а його скорочує. Загалом, не треба фанатизму і вже точно не потрібно крапельниць.

Довідка Vogue

На лекції ми науково обґрунтовуватимемо і спростовуватимемо найпоширеніші міфи у царині краси, які так активно тиражують у вибірках глянцевих видань і на сторінках соціальних мереж блогерів. Поговоримо про корисні і шкідливі складники в косметиці, про правильний догляд за обличчям, про ефективність тих чи інших речовин у засобах, про існування типів шкіри і тд.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.