UA

Журнал VOGUE

Подписаться
Продолжая просмотр сайта, вы соглашаетесь с тем, что ознакомились с обновленной политикой конфиденциальности и соглашаетесь на использование файлов cookie.
Соглашаюсь

Як українські б’юті-бренди виживають у війну. Частина 3

23 июня 2022

Про те, як виживають українські б’юті-бренди у війну, розповідають їхні засновники та засновниці: Анжеліка Царан і Віталія Лясота (Natureal, засоби для догляду за шкірою та волоссям) та Альона Кузьміна (The Homest, парфумовані свічки). 

Natureal

Про бренд

Natureal заснували дві сестри, Анжеліка Царан і Віталія Лясота, у 2017 році. Спершу виробляли засоби для догляду за волоссям, згодом запустили лінійку для догляду за обличчям.

Головні канали продажу – власні соцмережі та сайт. До війни виготовляли близько 150 000 – 170 000 пляшок різної продукції щороку.

Анжеліка Царан
Віталія Лясота

Про початок війни

23 лютого ми, Віта й Анжеліка, полетіли на тиждень на відпочинок до Дубая, а всю нашу команду й близьких війна заскочила в Києві. Найважчим було відчуття повної дезорієнтації, брак плану та страх за близьких, який паралізує й позбавляє здатності мислити чітко.

Частина наших працівників поїхала з Києва в перші дні, частина залишалася вдома, у бомбосховищах та метро. Так тривало близько трьох тижнів.

У перші дні війни ми вирішили виплатити всі зарплати за лютий-березень, щоб наша команда могла купити запас їжі, поїхати й узагалі зробити все, на що можуть знадобитися гроші. Ми спустошили рахунки. Це був той випадок, коли не знаєш, чи вдасться колись працювати знову, чи ні.

Наше виробництво розміщувалося на лівому березі; поруч були «прильоти», та нас не зачепило. Проте наш склад із сировиною та основними інгредієнтами був у Бучі. Там же була наша технологиня. За неї ми переживали найбільше, тому що в якийсь день вона просто перестала виходити на зв’язок. На щастя, все обійшлося: вона вижила й устигла переїхати в безпечне місце.

На початку березня всі власні запаси засобів першої потреби ми передали армії та переселенцям. Ці запаси ще в мирні часи ми готували до 8 березня, а в результаті зв’язалися з волонтерами й усе віддали.

Про відновлення роботи

Приблизно в середині березня нам почали писати клієнти, які передували в порівняній безпеці й хотіли поновити свої замовлення.

Кілька наших працівників, що жили поряд, погодилися вперше від початку війни вийти на роботу й надіслати замовлення. На жаль, із частиною команди довелося попрощатися, тому що хтось поїхав з України надовго й вирішив залишитися.

Керування виробництвом онлайн – дуже складна історія. Але ми зрозуміли, що нині саме час зібрати сильну команду – так і зробили. За час війни до нас приєдналися три топменеджери й кілька менеджерів.

У березні та квітні ми отримали дуже велику кількість замовлень, яку не встигали обробити й забезпечити продуктами, адже всі запаси віддали на допомогу.

https://www.instagram.com/natureal.ua/

Станом на сьогодні наші збитки приблизно становлять 10 млн грн. Але, попри це, ми змогли зібрати для ЗСУ 500.000 грн.

Працювати розпочали, коли вже не було вибухів поблизу виробництва, бо розуміли: маємо підтримувати команду. Але через те, що багато хто поїхав саме з Києва, ми вирішили перевезти виробництво на захід України. Це рішення було важким, але логічним.

Чесно кажучи, навіть не пам’ятаємо перші воєнні замовлення: ми робили все на автопілоті, як у тумані.

Про поточний стан речей

Через брак сировини й постачання ми відновили тільки найпопулярніші продукти: шампуні, очищувальні засоби, креми для обличчя. На це був найбільший попит.

Нині виробництво вже повністю почало працювати в Івано-Франківську. До показників виробництва в мирний час ми ще, на жаль, не вийшли, але вже близькі до них.

The Homest

Про бренд

The Homest – бренд соєвих свічок, що пропагує любов до життя та буденних дрібниць.

Бренд стартував на Новий 2019 рік. Ми встигли попрацювати один рік як класичний маленький стартап з усіма звичними для першого року турбулентностями. Тільки на самоокупності, з поступовим ростом, що тільки-но почався. А потім – Covid-19.

Мені завжди здавалося, що ми досягли дуже мало. Але озираючись назад, я бачу 20+ партнерів, налагоджену офлайн-дистрибуцію, десятки корпоративних клієнтів, серед яких – Chivas, Edem Resort Medical & Spa, Monkey 47. Бачу любов медіа до проєкту, згадки про нього в глянсі, включно з Vogue. Згадую, що ми потрапили в рейтинг “100 найпомітніших малих підприємців України” від Visa. І розумію, що насправді ми дуже гарно розвивалися та росли. Навесні 2022 мали з’явитися в ЦУМі. У нас були амбітні плани.

Альона Кузьміна

Але. Почалася війна.

Про початок війни

Вранці 24 лютого я прокинулася через дзвінок подруги зі словами: “Почалася війна”. Час від шоку до усвідомлення реальності був дуже коротким – від моменту, як я поклала слухавку, до першого почутого вибуху в Гостомелі минула хвилина. Я зустріла війну в Ірпені.

В обід ми виїхали з Ірпеня до Нових Петрівців, провели ніч у підвалі знайомих, а наступного дня рушили до Хмельницького. Під Хмельницьким на трасі стали свідками вибухів близько шести ракет у районі аеродрому недалеко від міста. Досі пам’ятаю те червоне небо й звуки ракет, що пролітали так близько. За кілька днів поїхали до Львова, де й залишилися до червня. Тому можна сказати, що я була в порівняній фізичній безпеці.

Увесь цей час найбільше я переживала за свою сім’ю, яка жила в Чернігові. Мама, тато, сестра, бабуся – усі були там. Усі пережили місяць щоденних бомбардувань. Поки не вдалося витягнути їх звідти, ні про яку роботу не було й думки. Я не могла не те що працювати, а й думати, їсти, спати.

Про виробництво

Наше виробництво розміщується в Києві, у двох місцях: основна майстерня – на Подолі, додаткова локація – у Святошинському районі. Усе ціле.

Працівники, на щастя, також виїхали з Києва й були в порівняній безпеці.

Усі замовлення на нашому сайті, що були оформлені 23 лютого, ми скасували й повернули клієнтам кошти. Функцію купівлі на сайті вимкнули.

З корпоративними клієнтами, чиї замовлення були в роботі, розв’язували питання окремо. Деякі корпоративні замовлення заморозили на невизначений час; більшість скасували, а майже готові закінчили вже у травні, коли одна з наших майстринь з команди виробництва повернулася до Києва й була фізично та морально готова працювати.

Про поновлення роботи

Роботу інтернет-магазину ми поновили 6 травня й того ж дня отримали десятки повідомлень від наших клієнтів, що саме свічки допомагають їм відчувати дім по всіх куточках світу.

Сума завданих війною збитків – досить суттєва для невеликого бренду, що розвивається без зовнішніх інвестицій і постійно росте (тобто потребує постійних вкладень).

Фізично ми не втратили нічого, але багато недоотримали: скасовані корпоративні замовлення (а у виробництво частини з них уже було вкладено кошти); два місяці простою онлайн-продажів; досі закриті основні офлайн-партнери, які приносили в деякі місяці до 50% виторгу.

Поновити роботу мене надихнуло одне замовлення у директі нашого instagram. Це було замовлення на окуповану територію. Наша постійна клієнтка написала, що знайшла спосіб доставити свічки й дуже хоче наповнити свій дім особливими для неї речами. Тоді я зрозуміла: якщо наші клієнти знаходять шляхи доставлення навіть на окуповану територію, ми просто не маємо права не працювати. Ми потрібні. Свічки, до речі, доїхали. Були в дорозі 3 тижні й тепер мають свою особливу історію:

Ми домовилися з клієнткою, що після перемоги вона надішле нам цей підсвічник на пам’ять. На пам’ять про таких сильних людей. Бо саме такі люди, їхня сміливість, віра й надія, яку вони дарують, і спонукали повернутися до роботи.

На сьогодні ми поновили тільки власні онлайн-продажі й виробництво в обсязі, потрібному для обслуговування цих продажів. Сьогодні на виробництві працює одна людина. Майже всі інші функції – на мені. На сьогодні обсяг продажів – до 10% від того, що могло бути в мирний червень. Але спостерігаю поступове поліпшення ситуації; повертаються корпоративні клієнти, збільшується кількість онлайн-замовлень. 

Про допомогу

Після відновлення роботи 75% від усього нашого обігу ми віддаємо на потреби армії та волонтерів. Такі наразі в мене пріоритети. Це неправильно з погляду бізнесу, тому не хочу, щоб моя історія була для когось прикладом. Маю власні причини для такої жертовності.

Я в захваті від того, як українські підприємці сміливо й далі працюють, шукають нові можливості, сплачують податки та системно підтримують армію. Рада, що завдяки The Homest маю змогу робити й свій внесок. Ми сильні. Правда і весь світ – на нашому боці.

Усе буде Україна.

Ми з України ·

Еще в разделе BEAUTY

Популярное