Б'юті-образи в картинах Сандро Боттічеллі
1 березня 1445 року, понад півтисячі років тому, народився великий живописець Сандро Боттічеллі, який увічнив середньовічні образи краси у своїх роботах. Згадуємо шедеври майстра – і уявляємо, який вигляд мали красуні півтисячі років тому. Спойлер: цілком сучасний.

Якби Боттічеллі писав зараз, його роботи публікував би Instagram Gucci Beauty. На його портретах – рудоволосі дівчата з відчуженими обличчями, що ніби не усвідомлюють своєї чарівності. Один-в-один кастинг марки останніх сезонів. Втім, якщо перегорнути стрічку на рік тому, то в Instagram-акаунті Дому можна знайти ось що:
"Портрет молодої жінки" (італійською назва роботи звучить романтичніше – Ritratto di dama) написаний 1485 року (за іншими джерелами, з 1480 до 1485рр.).

Високе чоло, густе руде волосся, смутно знайомі риси. Є версія (дуже схожа на правду), що на картині – Симонетта Веспуччі, родичка Амеріго Веспуччі за чоловіком і кохана Джуліано Медічі (старший брат якого правив Флоренцією). Це в жодному разі не портрет Сімонетті з натури (до моменту, коли художник над ним працював, дівчина, яка здобула славу найкрасивішої жінки Італії, померла – їй було всього 23), але образ запам'ятовуваний і яскравий.
Трохи схоже на показ Rodarte. Сет-дизайн, звичайно, видає, що це все ж Відродження, а не Париж XXI століття. Цей фрагмент (який багато хто вважає самодостатнім твором) – частина полотна "Весна", одного з найславетніших творів майстра. На ньому три молоді дівчини з волоссям, укладеним у хитромудрі зачіски, танцюють під одну їм чутну їм музику.

Сюжет картини феміністичний настільки, наскільки це було можливо в середні століття. Відразу ясно, хто на ній головний, домінуючий персонаж (і очевидно, що це не кентавр). На кучерявому золотому волоссі Паллади – оливковий вінок, в руці – алебарда як символ сили. Такий образ могла б вибрати Бейонсе для будь-якого зі своїх виступів.

Венер у Боттічеллі дві: ця – трохи менш відома і зберігається в берлінській галереї Gemäldegalerie. Все те ж руде волосся, все те ж розумне і спокійне, сучасне обличчя. Такий вигляд могла б мати Хлоя Севіньї. До речі, укладка – ніби з показів Alexander McQueen.
"Венера", Сандро Боттічеллі. 1490. Gemäldegalerie, Берлін

Прийнято вважати, що на цій картині Венера пестить коханого поглядом. Але є й інше трактування: жінка розуміє те, яка велика є її влада над Марсом – і спокійно, безтурботно спостерігає за ним, поки він спить.

Схоже, полотна Боттічеллі – невичерпне джерело натхнення для романтичних суконь і прикрашених квітами б'юті-образів Rodarte. Beach waves і квіти у волоссі, nude look і м'який рум'янець – в такому образі можна з'явитися і сьогодні. І мати при цьому натуральний вигляд.
Головна і найвідоміша картина Боттічеллі – "Народження Венери". Важке, як канати, волосся, перев'язане стрічкою, колише вітер. Дівчина позує спокійно і розслаблено, ледь прикриває наготу. Чистий лоб, шкіра теплого відтінку, точене підборіддя. Вона – красуня. Слова не потрібні – можна просто милуватися тим, з якою силою і талантом Боттічеллі зобразив молоду жінку. Її зовнішність здається сучасною і сьогодні.
