Анджеліна Джолі рятує бджіл по всій планеті
Анджеліна Джолі — амбасадорка Дому Guerlain та активна учасниця програми Women For Bees, якою давній французький Дім опікується в межах довгострокової співпраці з UNESCO.
"Спекотно", — каже Анджеліна Джолі, відчуваючи на собі всі принади захисного бджільницького костюма, зшитого з кількох шарів товстої повітропроникної сітки, посеред літа в горах Сент-Бом неподалік від Марселя. Але актрису й гуманістку не лякають професійні ризики. Вона, здається, не переймається через бджіл, що рояться навколо семи вуликів, які вона оглядає разом з учасницями програми Guerlain "Жінки за бджіл". Перший місячний інтенсив завершився цього тижня.
Джолі давно усвідомила значення бджіл для існування людства. "Вони забезпечують третину всіх продовольчих ресурсів", — пояснює Джолі. Турбота про бджіл — важлива частина програм Фонду Меддокса Джолі-Пітта, який вона заснувала в Камбоджі 17 років тому й назвала на честь старшого сина. Але в середу, під час відвідування французької l'Observatoire Français d'Apidologie (OFA), навіть Джолі дізналася чогось нового. OFA — організація в Провансі, яку заснував колишній комерційний директор Chanel Тьєррі Дюфрен задля захисту бджіл. Як амбасадорка Guerlain, Джолі вирушила на церемонію "Жінки для бджіл" — і вирішила, що їй самій треба зануритися в цей світ. "Я пробувала мед з вулика. Фантастично, — каже вона, сяючи усмішкою. — Він набагато смачніший від звичайного".
Відповідно до зобов’язань бренду, що належить LVMH, Guerlain у партнерстві з OFA і ЮНЕСКО в межах своєї амбітної програми п’ять років навчатиме 50 жінок-бджолярок. Бджоли — важлива частина спадщини Дому з моменту його заснування в 1828 році, і в Guerlain активізували зусилля щодо збереження їхньої популяції. Мета програми, що стартувала в червні, — збільшити популяцію бджіл на 125 мільйонів особин до 2025 року. Програма не тільки бореться з руйнівними наслідками змін клімату, використанням пестицидів і хімікатів, що загрожують популяції медоносних бджіл, а й передбачає працевлаштування та освічування жінок. Після тренінгу Guerlain забезпечить кожну учасницю 50 вуликами й бджолиними сім’ями в їхніх рідних країнах. "Дивом дивуєшся, чому й досі обговорюємо важливість освіти для дівчаток. Те, що нам, як і раніше, доводиться все це пояснювати, дратує", — нарікає Джолі, робота якої як спеціальної посланиці при Верховному комісарові ООН у справах біженців дала їй можливість на власні очі побачити, як допомога жінкам може в підсумку підтримувати цілі громади. "Такі заходи допомагають жінкам стати менш вразливими, а в деяких випадках — просто вижити".
Через обмеження, пов’язані з подорожами під час Covid-19, до першої групи програми ввійшли переважно француженки віком від 25 до 49 років, яких об’єднала їхня колективна пристрасть до бджіл. Тут були жінки з різних верств суспільства, зокрема й експертка в галузі фізіології коней та телепродюсерка. "Коли я дізналася, що бджоли здатні комунікувати — наприклад, повідомити одна одній, де знайти їжу, а люди насправді так давно вивчають бджіл, що здатні розуміти їхню мову, я закохалася", — каже Аггеліна Канеллопулу, засновниця й директорка The Bee Camp, афінської неурядової організації, що опікується захистом бджіл у Греції та проводить заходи, щоб привернути увагу до збереження популяції. "Для мене це як міжвидова комунікація", — розповідає 30-річна дівчина, одягнена в бежеві штани-карго й синю сорочку-поло з логотипом OFA. "Життя бджоляра непросте", — ділиться Канеллопулу висновком, який зробила після участі в програмі, упродовж якої їй доводилося підійматися о 6:30 і проводити по чотири години в дорозі, щоб перевірити стан вуликів, що належали OFA. Не всіх 2000, а тільки деяких. "Бджолярі старанно працюють, а докладені зусилля не завжди приносять результат", — говорить вона. Та хоч результати виснажливої фізичної праці часто опиняються під загрозою через зовнішні обставини, ця робота має величезне значення для виживання планети й усього нашого виду.
"Бджоли — це життя", — каже Дюфресн, який у 2014 році перетворив свій прованський сімейний маєток розміром 1000 гектарів на штаб-квартиру OFA. Вісім років тому в нього народилася перша онука, і Дюфрена, який колись керував кутюрними підрозділами Lanvin і Christian Lacroix, раптово осяяло. "Навряд чи вона запитає мене, яким було моє життя, коли я знав Карла Лагерфельда, але точно запитає, що я зробив для неї і її покоління".
Концепція, коли luxury-бізнес бере на себе відповідальність і рухається згідно з принципами сталого розвитку, близька Анджеліні Джолі — і як амбасадорці розкішного Дому, і як матері. "Це більше, ніж просування парфумів і участь у якомусь скромному проєкті", — каже вона. Друга сесія програми "Жінки за бджіл" відбудеться в Камбоджі, а відтак буде представлена в біосферах інших країн, включно з Ефіопією і Китаєм. "По суті, ми створюємо мережу жінок у всьому світі, і це разом з джерелом роботи допомагає їм бути незалежними, — пояснює Джолі. — Ви навчите жінку, а вона навчить когось іншого".
Тут ідеться, звісно, про дух товариськості, а не про конкуренцію, — і про підприємництво. "Ми ведемо переговори з Guerlain про постачання всього, що виробляє вулик", — каже Канеллопулу. Це і мед, і маточне молочко, які входять до складу засобів лінії Guerlain Abeille Royal. Це в ній випускають знамениту олійку для обличчя Youth Watery Oil, що так ефективно мінімізує ознаки старіння.
На врученні дипломів учасницям Джолі, гарно вбрана в тілесну сукню Matteau, оголошує, що й надалі братиме участь у подальшій роботі проєкту. Канеллопулу витирає сльози. "У грецькій є слово charmolypi, що це означає сумний і щасливий водночас", — каже вона. Важливий момент: кінець одного етапу й початок нового.
Текст: Celia Elenberg
За матеріалами vogue.com