Що Вів’єн Вествуд зробила для світу моди
8 квітня 1941 року з'явилась на світ Вів’єн Вествуд, у дівоцтві Свайр. Вона народилася в селі недалеко від Дербішира й не мріяла стати легендою модної індустрії. Та збилася з обраного шляху й сміливо проміняла вчителювання в початковій школі на фах модельєрки. Бунтарка за природою, вона стала однією з ключових фігур у дизайні, піонеркою панк-моди в 70-х роках і матір’ю романтичного шику на початку 80-х, відродила корсети й туфлі на платформі в 90-х і перетворила своє ім’я на всесвітньо відомий бренд — Вів’єн Вествуд пройшла шлях проти правил і вписала своє ім’я в історію.
Королева панку
Після розлучення зі своїм першим чоловіком Дереком Вествудом у 1965 році Вів’єн зустріла менеджера SexPistols Малкольма Макларена. Їхня спільна пристрасть до одягу вилилася у відкриття першої крамниці LetItRock, згодом перейменованої на SEX, за адресою 430 KingsRoad у Лондоні. З 1971 року в цьому зовсім крихітному просторі вони продавали дизайнерський одяг: байкерські куртки, футболки з написом Fuck і GodSavetheQueen, брутальні аксесуари — панк-рух знайшов своє місце в моді. Вествуд використовувала речі, щоб гучно заявляти про свої переконання й транслювати послання, спрямовані проти істеблішменту. Саме така поведінка й заклала підвалини тривалої та успішної кар’єриВів’єн.
Коли вона повернула час назад...
Коли панк-мода стала мейнстримом, Вествуд зрозуміла, що їй потрібна нова перспектива. Зрештою вона хотіла зробити новий переворот. На своєму першому подіумному показі в 1981 році Вів’єн представила колекцію під назвою Pirates — лінійку, що започаткувала новий романтичний образ, панівний у субкультурах 80-х. Це був антидинастичний стиль, ціла суміш історичних відсилань, змішана в одному вбранні.
У 1983 році Вествуд активно розвивала сольну кар’єру. Її колекція ClintEastwood, сповнена неонових образів у токійському стилі, відразу ж здобула успіх. Наступним очевидним кроком було розширення бренду. GoldLabel, RedLabel, Anglomania і чоловіча колекція приєдналися до оригінального лейблаVivienneWestwood упродовж 1980—1990 років.
Муза й права рука
Під час викладання у Віденському університеті прикладних мистецтв Вествуд закохалася у 22-річного Андреаса Кронталера і його сукні в стилі епохи Відродження. Вона швидко запросила його працювати з нею в Лондоні. Їй тоді було 47 років. Згодом пара одружилася. Цей шлюб став творчим і романтичним досягненням. У 1990-х вони разом розробили деякі з найкращих колекцій для VivienneWestwood, зокрема й Anglomania.
Шана й визнання
У 1990 році Вів’єн Вествуд відзначили нагородою "Дизайнер року", коли майже все життя минуло з моменту дизайнерських дебютів як панка й анархістки. Два роки по тому королева Єлизавета II призначила її кавалером Ордена Британської імперії за внесок у моду й мистецтво. Ходять чутки, що Вествуд не мала спідньої білизни під елегантним костюмом ні того дня, ні іншого, коли принц Чарльз дарував їй титул дами Вів’єн Вествуд. Анархістка одного разу — завжди анархістка.
Її творчість дістала визнання критиків і публіки. Куратори залюбки виставляють її колекції у своїх музеях. У 2004 році Музей Вікторії та Альберта в Лондоні продемонстрував "Англоманію" — приголомшливу ретроспективу кар’єриВів’єн. У межах заходу відомі дизайни Вествуд відрядили в чотирирічні мандри до Канберри, Шанхая, Токіо та Гонконгу.
Демонстрація сили
У 2000-х роках всі розмови були тільки про американський серіал "Секс і місто". Завдяки чотирьом головним героїням та їхній любові до моди багато які бренди й дизайнери, як-от МанолоБланик, стали шалено популярними. У повнометражному фільмі глядачі побачили довгоочікуване весілля Керрі Бредшоу й містера Біга. Наречена була в сукні VivienneWestwood без бретельок відтінку слонової кістки. Ідеальне вбрання. Настільки, що представлену наNet-a-Porter коротшу версію сукні розкупили буквально за кілька годин.
Врятувати світ
Упродовж усієї своєї кар’єриВів’єн Вествуд перебувала в постійній опозиції й боролася з різними проблемами, і з роками її політична залученість ставала дедалі сильнішою. Мета Вествуд? Вона прагнула зробити світ кращим — як в екологічному, так і соціополітичних аспектах, — що вона засвідчувала не тільки участю в протестах, а й роботою — футболками з написами "Врятуємо Арктику" або відмовою від використання натурального хутра у своїх колекціях. Згодом, як ключовий гравець в індустрії моди, Вів’єн Вествуд почала використовувати покази своїх колекцій не тільки для демонстрації одягу. Її шоу регулярно супроводжувалися політичним маніфестом: моделі спускаються подіумом і демонструють гасла, читають вірші або виголошують потужні промови.