Максимальний мінімалізм: як Джил Сандер змінила індустрію
Джил Сандер, яка сьогодні святкує 80-ліття, заснувала свій бізнес у 1968 році, коли їй було всього 24. І від початків була зосереджена на принципах пуризму й перфекціонізму. Її часто називають першою феміністкою моди. Незалежно від того, які заслуги можна було б приписати Коко Шанель в 1930-х або Іву Сен-Лорану в 1960-х, Джил ставила за мету розширення прав і можливостей жінок за посередництвом їхнього одягу.
"Я ніколи не думала про себе як про феміністку, але, можливо, я була такою, бо я не була задоволена тим, як жінки себе представляли, — сказала дизайнерка. — Я гадаю, що моя робота була більше пов'язана зі зближенням статей і більш андрогінним образом для чоловіків і жінок. А в епоху, коли жінки вступали в світ бізнесу, моя робота виявилася корисною для них".
Крім того, розуміння і знання жіночого силуету також проявилися в її колекціях. Zeitgeist, німецький філософський термін, перекладений як "дух часу", є концепцією, яку Сандер часто шукала для натхнення під час роботи над одягом, що відображав час і його потреби. В підсумку, образ післявоєнної німецької жінки допоміг їй почати кар'єру, позаяк жіночий гардероб став змінюватися, враховуючи прогресуючі соціальні, економічні і політичні чинники. Щоб зберегти актуальність своїх "чистих", як вона їх називає, дизайнів, Сандер доопрацювала і змінила деталі й пропорції своїх моделей, щоб вони відповідали сучасності.
Спочатку бренд Сандер був непопулярним і суперечливим. Її рішуча мінімалістська естетика безпосередньо стикалася з максималістськими задумами, які управляли промисловістю з кінця 70-х і упродовж 80-х років. В ті ранні роки саме її спрощений дизайн виділявся серед поверхневого силуету і наплічників. Попри це, вона залишалася вірною своїй знаковій "чистоті", і лише з 1990-х років сучасне, нейтральне з погляду ґендеру, поєднання жіночої витонченості, чоловічих силуетів і розкішних тканин зробило Сандер очевидною фавориткою десятиліття, в якому люди прагнуть сучасного мінімалізму.
Сандер створила абсолютно новий вид моди для сучасної ділової жінки. Найкращі тканини, чіткі лінії, жодних надмірностей. Вона підкреслювала унікальність своїх клієнток. У її розумінні мода — це зручність, стиль і якість. Але вона ніколи не намагалася копіювати чоловічий стиль одягу.
Попри мінімалістський естетичний і, здавалося б, повторюваний дизайн Сандер, значна частина її успіху насправді завдячує здатності внести невеликі корективи, необхідні для значного поліпшення вигляду тієї чи іншої речі. Часто в моді трапляється таке, як "потреби" і "бажання" — дві категорії, які іноді складно об'єднати в один продукт. Сандер же — справжня майстриня там, де йдеться про поєднання цих речей.