RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

14 кутюрних моментів, які ввійшли в історію моди

22 березня 2020

Попри те, що Тиждень високої моди в Парижі є найексклюзивнішим з усіх, він не викликає суперечностей або гострих відчуттів. Та за весь час існування кутюрної практики було кілька моментів, які назавжди увійшли в історію.

Салони Schiaparelli 30-х років XX сторіччя

Салони високої моди Ельзи Скіапареллі в 30-ті роки можуть видатися занадто звичайними, порівнюючи із сьогоднішніми шоу. Однак це було десятиліття, коли Скіапареллі співпрацювала із Сальвадором Далі для створення сукні-лобстера, яку одягла Волліс Сімпсон для Vogue в 1937 році. І хоча для сучасної аудиторії колаборація художника й модельєра є порівняно регулярним явищем, тоді така співпраця була новаторською.

Перше шоу Карла Лагерфельда для Chanel (Chanel Haute Couture осінь-зима 1983/1984)

Упродовж понад трьох десятиліть Карл Лагерфельд очолював Chanel як креативний директор. У 1983 році, коли його вперше звинуватили в тому, що він робить бренд занадто сучасним, дизайнер вирішив представити кутюрну колекцію. Попри те, що сьогодні Chanel уособлює те, що люди в усьому світі люблять у моді, — чистий ескапізм; 1983 року бачення Лагерфельда сприйняли дуже критично.

Квітування Кейт Мосс (YSL Couture весна-літо 1993)

1993 рік був вирішальним у кар’єрі супермоделі Кейт Мосс. Перша обкладинка зірки для британського Vogue з’явилася на полицях крамниць у березні, після того як вона встигла прикрасити подіум Yves Saint Laurent Haute Couture весна-літо 1993 року в романтичному букеті квіткових принтів.

Маленька чорна сукня (Chanel Couture весна-літо 1994)

Пишні розкішні сукні, прикрашені всіляким декором — майже must have кожного кутюрного шоу. Тому можна уявити, який резонанс спричинила поява Наомі Кемпбелл в ультракороткій чорній сукні, у прозорих рукавичках і великому капелюсі з марабу на подіумі Chanel Couture. Це, безсумнівно, був переломний момент у моді.

Жінка-робот Тьєррі Мюглера (Mugler Couture осінь-зима 1995/1996)

Костюм кіборга, який створив Тьєррі Мюглер для його кутюрного показу осінь-зима 1995/1996, Vogue сприйняв як «страхітливий і спокусливий образ світанку епохи Інтернету», що є чималим подвигом. Пізніше того ж року Хельмут Ньютон увічнив унікальний витвір мистецтва для випуску американського журналу Vogue за листопад 1995 року в культовій модній історії журналу «Машинне століття».

Усе, що блищить, — це Джанні (Versace Atelier осінь-зима 1995/1996)

Кутюрні шоу Джанні Версаче в 90-х роках завжди привертали багато уваги. Але показ Versace Atelier осінь-зима 1995/1996 став справжнім майстер-класом з історії моди, зафіксувавши гедонізм епохи в кожній мерехтливій сукні.

Міфологія Александра Макквіна (Givenchy Haute Couture весна-літо 1997)

Невдовзі після того, як британський дизайнер Олександр Макквін представив свою першу колекцію для Givenchy, він виявив, що шоу не справдило його власних сподівань. Історія, з іншого боку, пам’ятає його кутюрний дебют, який був разюче елегантною й міфологічною грою на кодах Дому.

Змінений денім (Gaultier Couture весна-літо 1999)

У своєму однойменному шоу сезону весна-літо 1999 французький дизайнер Жан-Поль Готьє позбувся умовностей, представивши єдину клаптеву джинсову сукню (до комплекту входив також пернатий шлейф). Очевидно, Готьє вважає, що виділитися з натовпу можна лишень відкинувши всі умовності.

Більше життя (Christian Dior Couture весна-літо 2003)

У 2000 роках шоу Christian Dior Джона Гальяно були епіцентром театральності. Британський дизайнер, який очолив Dior у 1996 році, збадьорив ательє легендарного модного Дому й зробив одяг дуже незвичним. Особливо це простежується в кутюрній колекції весна-літо 2003 року: «У руках Гальяно яскраві кольори й візерунки китайського костюма і японських кімоно перетворилися на одні з найпрекрасніших з коли-небудь придуманих речей», — писала Сара Мауер для американського Vogue.

Лінда в ролі нареченої Chanel (Chanel Couture осінь-зима 2003/2004)

Це не був би список найкращих кутюрних моментів, якби в ньому не було нареченої. Лінда Євангеліста — жінка, відповідальна за незліченні знакові моменти на подіумах Chanel. Один з найфеєричніших був тоді, коли вона закривала кутюрне шоу сезону осінь-зима 2003/2004.

У цятку (Giorgio Armani Couture осінь-зима 2014/2015)

Коли майстерня Armani починає працювати з горошком, вони створюють цілі галактики, здатні затьмарити Чумацький Шлях. У цьому шоу немає надзвичайної передісторії, воно просто казково гарне.

Девід Бові від Dior (Dior Couture весна-літо 2015)

Змішайте Рафа Сімонса з кутюр, і ви отримаєте щось палкіше, ніж звичайний модний роман. Змішайте Рафа Сімонса з Девідом Бові й кутюр, і ви отримаєте тріумфальну колекцію з лаковими ботфортами. Як тоді зазначив критик Vogue Тім Бланкс після шоу: «Сімонс прагне створювати зв’язки для кутюр, які пов’язують його із ширшим світом». Ці чоботи, природно, стали неймовірно популярними за одну ніч.

Белла Хадід ходить по воді (Fendi Couture осінь-зима 2016/2017)

Для шоу 90-річчя Fendi «Легенди й казки» Карл Лагерфельд брав натхнення з ілюстрацій данського художника Кея Нільсена в дитячій книзі 1914 року «На схід від сонця й на захід від місяця». Фантазія справді стала реальністю: те, як моделі ходили по воді (по прозорому подіуму, встановленому над римським фонтаном Треві) навряд чи колись вийде забути.

Птахи інтернет-раю (Valentino Couture осінь-зима 2018/2019)

Ви, без сумніву, вже бачили світлини рожевої пернатої сукні Valentino, яка двічі підірвала Інтернет у 2018 році. Кая Гербер уперше продемонструвала шедевр П’єрпаоло Піччолі під час кутюрного шоу Valentino осінь-зима 2018/2019, кинувши в захват навіть загартованих модних редакторів. Удруге в цій сукні з’явилася Леді Ґаґа на прем’єрі фільму «Зірка народилася» на Венеціанському кінофестивалі.

Ще в розділі Бренд

Популярне