КУПИТИ КВИТКИ

Чому мода так любить скейтбординг

Скейтбординг залишив помітний відбиток у моді, музиці та кіно, хоча був заснований на ідеології контркультури. Самі скейтбордисти ніколи не мали на меті чи бажали бути законодавцями моди або культурних норм.

Скейтбордист виконує стійку на руках на дошці на чемпіонаті в Університеті Род-Айленда, 1975Скейтбордист виконує стійку на руках на дошці на чемпіонаті в Університеті Род-Айленда, 1975

Власне, чому ж модна індустрія так активно інтегрує у свій простір скейт-культуру? Відповідь на це запитання полягає в простій істині: скейтбордисти — круті люди. Властиве їм невимушене ставлення до життя якнайкраще відбивається в їхньому стилі. Довге волосся, мішкуваті футболки, рвані джинси чи об’ємні штани — все це створює невдаваний, ненапружений образ. Образ, що актуальний сьогодні, як ніколи. Прості й розслаблені вбрання скейтерів стали частиною ідентичності різноманітних брендів — від Martine Rose до Alexander Wang — і лягли в основу таких лейблів, як Vans, Carhartt, Dickies, HUF чи Stüssy.

Реклама.

Скейтбординг розвинувся приблизно наприкінці 1940-х як альтернативний вид спорту й розвага для серфінгістів у Каліфорнії, коли ті не мали можливості ловити хвилі через погодні умови. Популярність скейтбординг здобув у США лише наприкінці 1970 років. Ним захоплювалася невелика каста людей, що зазвичай не сповідувала загальноприйнятих суспільних норм.

Більшість скейтбордистів вибирали одяг, ґрунтуючись на принципах зручності та підхожості вбрання для спорту й активного дозвілля. У той час дрес-кодом для катання на скейтах були шорти, футболки та високі шкарпетки — і навряд чи це все віддзеркалювало загальні поняття модності. Згодом, коли скейтбординг ставав дедалі популярнішим, одяг, який носили скейтери, став визначати тенденції та вийшов за межі скейт-тусівки.

Скейтерський стиль досягнув піку популярності в 1990-х. У моді скейтбордистів переважали картаті сорочки, вільні рвані джинси, ланцюжки на стегнах і чорні Vans Half Cabs. У 1990-ті культура скейтбордингу була тісно пов’язана саме з таким одягом, і цей тип регалій автоматично зараховував вас до скейт-ніші та групи людей зі спільною ідеологією. З плином часу скейтери почали тяжіти до більш неоурбаністичних речей. Джинси із синього деніму були замінені на чорні, сірі або інші менш яскраві відтінки джогерів, що забезпечували комфорт і свободу рухів. Також популярними стали штани карго, чиноси та шорти-бермуди.

Згодом зв’язки між одягом й етосом культури скейтбордингу стали досить розмиті. Стиль скейтерів набув широкої популярності як серед молоді, так і серед старшого покоління. Великі компанії вирішили модернізувати бізнес-модель і почали орієнтуватися на ці соціокультурні зміни. Такі бренди, як Supreme, DC, Volcom і Thrasher, повністю сфокусували увагу на виробництві "скейтерського" одягу. Нова хвиля моди під впливом культури скейтбордингу принесла в індустрію сучасний стиль, зокрема широкі джинси, худі, одяг об’ємних форм та яскраву графіку. Відкрита й вільна культура почала захоплювати подіуми та рекламні кампанії навіть таких модних гігантів, як Louis Vuitton, Gucci, Berluti чи Valentino.

Louis VuittonLouis Vuitton

Інші модні бренди, що раніше не були пов’язані з цим світом, як-от Hermès, також зосередили увагу на скейт-культурі за допомогою запуску коштовних скейтбордів. У сезоні осінь-зима 2016/2017 бельгійський дизайнер Кріс Ван Аш влаштував шоу Dior Homme у скейтпарку. І неможливо не згадати легендарну колаборацію Supreme x Louis Vuitton, у якій американський бренд велично поєднав свої вуличні коди з розкішним надбанням французького модного Дому.

Unity X Gucci GripUnity X Gucci GripPhotograph by Dora Diamant & Marilou Chabert

Gucci також звернувся до всесвіту скейтерів. Для реклами годинника Gucci Grip дизайнер Алессандро Мікеле співпрацював зі скейтерами з усього світу та художником Кіроном Лівінгстоном. Дослідження кікфліпів та олі Gucci породили кампанію, де знялися учасники каліфорнійського квір-скейт-гурту Unity, а також Орландо Міані, художник і скейтбордист, який також став героєм кампанії Gucci Cruise 2020.

Якщо говорити про скейтерів у моді, то треба згадати й Ділана Рідера. Рідер став улюбленцем модної індустрії у 2014 році завдяки своїй ролі в ролику Supreme під назвою Cherry. Рідер також знявся у весняній рекламній кампанії DKNY 2014 року разом із супермоделлю Карою Делевінь та репером A$AP Rocky. Того ж року він з’явився у зніманні, присвяченому Alexander Wang у Vogue. Невимушений стиль і харизма Рідера зробили його одним з найвідоміших скейтерів, який зумів стати модною іконою. Журнал GQ навіть назвав його "скейтбордистом, що назавжди змінив моду".

Blondey McCoy x adidas SuperstarBlondey McCoy x adidas Superstar

Ще один скейтбордист, який справив беззаперечний вплив на індустрію моди, – Блонді Маккой. Він почав серйозні стосунки з модою з кампейна для бренду Palace. Пізніше він співпрацював з adidas над власним дизайном кросівок Superstar. Блонді також моделював для Burberry та Valentino, демонструючи потенціал скейтбордистів у моді. Врешті, він підписав контракт з модельною агенцією Кейт Мосс.

JW Anderson Menswear весна-літо 2023JW Anderson Menswear весна-літо 2023

Так уже впродовж кількох десятиліть скейт-культура визначає модні тенденції завдяки своєму невимушеному ставленню до всього. Майже будь-яка популярна вулична тенденція, що ви бачите сьогодні, витікає зі скейтбордингу: чи то звичні для нас кеди, чи то джинси, які ми вибираємо щодня.

Не следуй за модой — ощущай её

Подписаться

Еще в разделе

Популярное на VOGUE

Продолжая просмотр сайта, вы соглашаетесь с тем, что ознакомились с обновленной политикой конфиденциальности и соглашаетесь на использование файлов cookie.