Чому в мережі критикують новий бренд Меган Маркл
Герцогиня Сассекська заново відкриває себе як лайфстайл-інфлюенсерка. В березні 2024 року відбулося масштабне відкриття її нового підприємства — American Riviera Orchard. В інстаграмі можна подивитися супровідне відео, яке дає трохи більше інформації про компанію: на одному кадрі Меган мистецько розставляє білі троянди та гортензії, а на іншому готує на чудовому кухонному острові, який, як ми припускаємо, розташований в її домі у Монтесіто. Тим, хто підпишеться на оновлення бренду, обіцяють надсилати новини про доступність продуктів — під торговою маркою бренду, зареєстрованою в лютому, зазначається, що компанія може випускати графіни, кухонну білизну, аксесуари для домашніх тварин, горіхове масло, спреди, консерви та джеми.
З моменту її інтерв’ю The Cut у 2022 році, де вона натякнула, що повернеться в інстаграм, почалися припущення щодо наступного кроку Меган Маркл. До того як вийти заміж за члена королівської сім’ї, колишня актриса також була лайфстайл-блогеркою. Вона мала свій власний блог The Tig, де публікувала історії про свої улюблені рецепти та хитрощі для домашнього декору, ділилася тренуваннями з йоги та розповідала, як прикрашати стіл на Різдво. Майже через чотири роки вона була змушена припинити цю діяльність, коли заручилася з принцом Гаррі у 2017-му, оскільки це вважалося недоречним для майбутньої королівської нареченої.
Звісно, із запуском American Riviera Orchard багато хто порівнював Меган з її голлівудськими колегами, які стали гуру стилю життя. Було припущення, що герцогиня сподівається досягнути такого самого успіху, як Гвінет Пелтроу з Goop або стати "новою" Мартою Стюарт. І хоча на цей час відомо не так багато подробиць про American Riviera Orchard, одна річ, яку Меган додоала на інстаграм-сторінку, це її королівський титул — в біо профілю зазначено: "Від Меган, герцогині Сассекської. Засновано 2024" — що, безсумнівно, роздратує деяких прихильників королівської сім'ї, яким не подобається, що вона якимось чином використовує свій заміжній статус. Однак з усіх боків поворот кар’єри Меган зовсім не є чимось незвичайним для королівської сім’ї — її члени впливають на спосіб життя, популяризують тренди, просувають свої улюблені продукти та продають власні товари протягом століть.
Зрештою, те, що Меган робить з American Riviera Orchard, не відрізняється від того, що зробив її тесть, король Карл III, зі своїм брендом Duchy Originals — і не лише тому, що вони обидва продають варення. Започаткований у 1990 році як пристрасний проєкт для тодішнього принца Вельського, він відстоював віру Чарльза в практику органічного землеробства. Роками висміюваний за погляди на сільське господарство, які вважалися трохи "чужим", Чарльза підтримала компанія Waitrose, яка уклала партнерство з його брендом ексклюзивно в 1992 році. Через 30 років після заснування, Duchy Originals заробив понад 30 мільйонів фунтів стерлінгів для Благодійного фонду принца Вельського, який сприяє розбудові стійких спільнот, і 3,6 мільйона фунтів стерлінгів прибутку Waitrose лише у 2021 році.
"Ідея про те, що королівську сім’ю можна відокремити від соціального та культурного життя, є абсурдною, — ділиться історик Гарет Рассел. — Королівська підтримка та королівський патронат мають величезний вплив. Очевидно, ця роль "інфлюенсера" ускладнюється питанням потенційної комерційної вигоди, але насправді, якщо ви подивитеся на такі речі, як герцогство Корнуольське, яке було неймовірно успішним з асортиментом органічних харчових продуктів, те, що робить герцогиня Сассекська, фактично нічим не відрізняється від інших членів королівської сім'ї, включаючи найвищих членів".
Те, що колишній принц Вельський зробив зі своїми Duchy Originals, — це сучасний погляд на те, що фактично існувало з XV століття: королівський ордер. Тоді, як і зараз, торговці змагалися між собою за патронат монарха, і ті, хто отримав офіційне схвалення, могли використовувати його для прибутку свого бізнесу. Перші офіційні королівські ордери були заповідані лордом-камергером у 1400-х роках, а до 1700-х років компанії з гордістю ставили королівську печатку на свої канцелярські товари та над входом у своє приміщення. Звичайно, ця практика існує й сьогодні: сотні власників королівських ордерів на будь-що, починаючи від парасольок і закінчуючи ікрою, видаються щороку. Згідно з вебсайтом Асоціації власників королівських ордерів: "Королівський ордер на призначення — це документ, який дозволяє компанії використовувати королівський герб у зв’язку зі своїм бізнесом у визначеній торговій якості. Він надається на термін до п’яти років як знак визнання поточного постачання товарів або послуг для королівської родини".
Інший елемент нового бізнесу Меган свідчить про те, що вона або буде організовувати заходи, або пара здаватиме в оренду певне житло. І знову ж таки, це не нова територія для королівської сім’ї. Флігель на території колишнього дому королеви-матері, замок Мей, був відреставрований і знову відкритий її улюбленим онуком Чарльзом у 2019 році як готель типу "ночівля та сніданок" з назви The Granary, тоді як принц Вільям зараз здає котеджі для відпочинку в маєтку Герцогства Корнуольського, у комплекті з саунами, дровами та басейнами з підігрівом.
"Принц Вільям провів надзвичайну роботу, щоб переконатися, що його офіс і сім’я більше не фінансуються британськими платниками податків, а коштом прибутків, отриманих від герцогства Корнуольського, — підсумовує Рассел. — Варто зазначити, що є переваги такої діяльності, завдяки якій члени королівської сім’ї вивчають інші варіанти та джерела доходу, щоб припинити фінансування переважно або виключно коштом податкового доходу".
За матеріалом vogue.co.uk