Чим запам'ятався Тиждень моди у Ташкенті
Коли ми згадуємо про Узбекистан, на думку миттєво спадають асоціації зі стиглими фруктами та килимами ручної роботи, автентичної кухнею та самобутніми ремісничими традиціями. І саме останні сьогодні допомагають локальним дизайнерам знайти свій голос у модному світі та продемонструвати йому власну унікальність. Чим ще запам'ятався Тиждень моди у Ташкенті, який пройшов уже вдруге, розповідаємо у нашому матеріалі.
Пошук себе
Узбецький національний костюм досить добре відомий модному світу, бо одним з його найвідоміших шанувальників був американський дизайнер Оскар де ла Рента, який неодноразово використовав притаманні цій культурі принти, наприклад, ікат. Зверталися до них і італієць Джорджі Армані, і американець Ральф Лорен. В самому Узбекистані найвідомішим брендом, який працює з автентикою, є LALI – показ марки відкрив другий сезон Visa Fashion Week Tashkent. Ця колекція стала справжньою одою красі узбецького національного костюму, за якою стояли два роки експедицій по всій країні. Протягом цього часу команда LALI збирала вінтажні сюзане (вишитий вручну декоративний текстиль), яким дала нове життя у вигляді спідниць довжини міді, жакетів та суконь. Яскраву колористику у LALI урівноважили стриманими силуетами, завдяки чому кожен образ можна легко зробити частиною сучасного міського гардеробу.
Ще один бренд, який працює з узбецькими традиціями та спадщиною – MURSAK. Головним об'єктом їх експериментів та досліджень є узбецький чапан – національний кафтан без гудзиків, який носять у якості верхнього одягу в будь-яку пору року. У MURSAK є як стьогані чапани з оксамиту, так і довгі шовкові моделі.
До речі, останні на подіумі були показані і у парі з денімом чи спортивними аксесуарами, і у якості самостійного вечірнього вбрання.
Dildora Kasimova – узбецький бренд, який готовий завойовувати світ та відкривати йому всю красу та глибину традицій власної країни. У новій колекції дизайнер Ділдора Касімова відійшла від підкресленої жіночності, властивої локальному ринку, поєднавши традиційні мотиви з маскулінністю та лаконічністю, зрозумілою вже західному світу. Дільдора, яка першу колекцію показала ще у 2006 році, усі ці роки намагається популяризувати та розвивати старовинні артизанальні техніки – шиття золотом, сюзане, вишивку напівдорогоцінним камінням та найдрібнішим бісером.
Нова колекція, створена разом з брендом Koma, натхнена космічними далями та красою Місяця – дизайнери змогли поєднати тут денім і складний декор ручної роботи, східну скромність та сучасний оверсайз, "інстаграмні" аксесуари та глибоке розуміння, хто вони і звідки.
Підтримка молодих талантів
Молодим брендам важливо сьогодні показувати свої колекції фізично, щоб подивитися як їхній одяг виглядає на подіумі, відчути зворотний зв'язок від глядачів та зарядитися емоціями. Visa Fashion Week Tashkent готові підтримувати нові таланти – цього сезону вона стала майданчиком для дебюту грузинського бренду House of Jesus Star, який був заснований у 2022 році і вже встиг заявити про себе на конкурсі молодих дизайнерів Be Next, а також представлений на платформі Not Just A Label.
Сама колекція стала калейдоскопом фактур, відтінків та силуетів, нагадуючи, що свобода самовираження – одна з головних цінностей дизайнера Лашао Габуніа.
Юне покоління дизайнерів представляла також Айтансик Жанбиршина з Казахстану, яка у 2021 році заснувала бренд Mullida. Його головна особливість – індивідуальний пошив, завдяки чому бренд знаходить свій ключик до кожного клієнта. Естетику марки найкраще харктеризує назва – з іспанської mullida означає "повітряний".
І це позначення повністю відповідає роботам Айто – вона створює невагомі, часом схожі на хмару чи морську піну вбрання, а натхнення для своїх колекцій черпає у природі рідного краю та настроях суспільства. Виходить сміливо та зухвало.
Регіональний хаб
"Середня Азія сьогодні готова стати новою точкою тяжіння у світовій модній індустрії – ми готови відкриватися світу і ставати площадкою для брендів з інших країн. Так, є основні майданчики, але ми розуміємо, що на великих Тижнях моди локальним брендам дуже важко привернути увагу баєрів, інфлюенсерів та преси – розклад там шалений. А тут ми запрошуємо їх до нас в гості і вся їх увага сфокусована на брендах, які ми показуємо тут і зараз", – розповідає Бауіржан Шадібеков, генеральний директор та продюсер Visa Fashion Week Tashkent, який активно запрошує в Узбекистан дизайнерів з різних країн.
Так, одним із найочікуваніших шоу став показ грузинського бренду Tiko Nebieridze. Злиття грузинської спадщини із сучасними концепціями є відправною точкою для дизайнера, яка у Ташкенті продемонструвала складну у виконанні колекцію Demi Couture – тут були майже театральні ігри з об'ємами, несподівані спалахи кольору, велика кількість ручної роботи та натхнення богемною естетикою, яка дозволяє навіть у найрозкішнішому одязі виглядати спокійно і розслаблено, адже не ми підкоряємося одягу, а він нам.
Казахстан на Тижні моди представляв один із найвідоміших брендів цієї країни – ZHSAKEN. Дизайнер Сакен Жаксибаєв новий сезон присвятив мріям про майбутнє, а точніше – представив, як стиль олд мані виглядав би в абстрактній перспективі.
На подіумі це знайшло вираження у поєднанні класичних силуетів і металізованих фактур, жіночних деталей та багатошаровості. Улюблений чорний та білий кольори дизайнер цього разу "подружив" сірим та срібними відтінками, а за майбутнє у нього відповідали аксесуари.
Читайте також