Ріанна, Дженніфер Лоуренс і тріумфальне повернення Christian Lacroix
Вінтажні сукні Chanel, Versace та Джона Гальяно вже кілька років є популярним вибором на червоних доріжках. Але як щодо Крістіана Лакруа? Це питання стало на порядку денному після того, як Ріанна вразила всіх на червоній доріжці Fashion Awards у Лондоні, одягнувши бірюзову мінісукню з осінньо-зимової кутюрної колекції дизайнера 2002 року, доповнену гігантським капелюхом у тон.
Проте для уважних прихильників моди відродження популярності Christian Lacroix не є сюрпризом – воно зріло вже давно. Минулого місяця Дженніфер Лоуренс обрала чорну сукню з відкритими плечима з осінньо-зимової кутюрної колекції 2006 року для прем’єри документального фільму "Хліб і троянди" (Bread & Roses) в Лос-Анджелесі. А Брі Ларсон з’явилася на церемонії вручення нагород Гільдії продюсерів у січні в помаранчевій сукні з великим бантом із колекції осінь-зима 2004/2005.
Тенденція сягає ще 2022 року, коли Кірстен Данст для церемонії "Оскар" обрала сукню з рожевого тюлю з колекції осінь-зима 2002/2003. А Адут Акеч одягла смарагдово-зелену сукню з оборками з колекції осінь-зима 2003/2004 (і навіть задом наперед) на Met Gala.
Lacroix є ідеальним вибором для червоної доріжки, адже його розкішні, часто пишно декоровані сукні поєднують романтику та драматизм. "Лакруа має унікальний підхід до кольору та об’єму, що створює відчуття радості та захоплення, – зазначає Чері Балч, засновниця Shrimpton Couture і вінтажний дилер, який забезпечив сукнями Лоуренс, Ларсон і Акеч. – Він вміло міксує історичні мотиви з фантазією, створюючи образи, які запам’ятовуються".
Однак величезний вплив Лакруа на моду часто недооцінюють. "Французька кутюрна мода багато йому завдячує", – каже Ріта Вотнік, власниця вінтажного бутика Lily et Cie в Лос-Анджелесі, яка підібрала сукню для Данст. Наприклад, Джон Гальяно зазнав значного впливу Лакруа: "Його пишні вбрання для Dior перегукуються з роботами Лакруа. Навіть у прет-а-порте Гальяно відчувається той самий майстерний мікс візерунків і прикрас, що характерний для Лакруа".
Чому ж роботи маестро досі так рідко з’являються на червоних доріжках? Проблема в тому, що до них не так легко отримати доступ. "Це точно не через брак інтересу – кутюр Christian Lacroix неймовірно рідкісний і важкодоступний, – пояснює Джефферсон Іхеначо, засновник One of a Kind Archive, який дістав прикрашену вручну сукню з весняно-літньої колекції 1996 року для Мони Патель на Fashion Awards. – Доступ до архівів бренду майже неможливий, і вони рідко надають речі в оренду. Крім того, багато клієнтів досі зберігають свої кутюрні сукні, тому на ринку залишилося дуже мало екземплярів".
Це не означає, що у суконь Лакруа немає шансів. Іхеначо, наприклад, хотів би побачити прикрашені сукні весняно-літньої колекції 1998 року на червоній доріжці. Балч мріє про жовто-рожеву театральну сукню з весняно-літньої колекції 2008 року. А Вотнік сподівається, що сукні, створені Лакруа для Patou у 1980-х роках, зокрема весільна сукня з весняно-літньої колекції 1986 року, також отримають визнання.
З наближенням сезону нагород очікуйте побачити більше вбарнь Christian Lacroix на червоних доріжках. Адже, як сказала б безсмертна Еді Монсун з Absolutely Fabulous: "Це Лакруа, люба!".
За матеріалом vogue.co.uk