КУПИТИ КВИТКИ

1/4 століття: якою була мода у 2002 році

2025 рік уже на порозі, а це означає, що вже минула перша чверть ХХІ століття. Зазвичай ми дивимося вперед і з нетерпінням чекаємо майбутнього. Власне, наступного року справді є на що чекати: дебюти в Celine, Givenchy, Tom Ford і, ймовірно, Chanel, хоча ми ще чекаємо на підтвердження, чий саме дебют це буде. А ще неминучі сюрпризи, як-от поява Бейонсе на показі Luar чи чергове разюче шоу Margiela Artisanal від Джона Гальяно.

Однак, як хранителі найповнішого архіву моди ХХІ століття – адже Vogue Runway, по суті, є "музеєм образів" – ми вважаємо, що нині варто й озирнутися назад. У серії матеріалі "1/4 століття" ми детально вивчаємо початок 2000-х, виділяючи колекції, що задавали тон, найяскравіші образи з червоних доріжок, а також інновації, тренди та культові речі, які вплинули не лише на індустрію, але й на світ в цілому.

Реклама.

Керрі Бредшоу та її "Ідея від Vogue": як мода потрапила на телебачення

Сара Джессіка Паркер у весільній сукні Vera Wang для фотосесії Vogue у фільмі
Сара Джессіка Паркер у весільній сукні Vera Wang для фотосесії Vogue у фільмі "Секс і місто". Photo: Vogue, June 2008, Patrick Demarchelier

Стиль Керрі Бредшоу в серіалі "Секс і місто", створений Патріцією Філд і Сарою Джесікою Паркер, назавжди залишиться частиною історії моди та попкультури. Його успіх не лише в тому, що багато жінок надихнулися її сміливими образами, а й у тому, як серіал допоміг зробити моду частиною мейнстримного телебачення, а пізніше – і кіно. Найкраще це ілюструє 17-й епізод 4-го сезону, який вийшов у лютому 2002 року. У цьому епізоді Керрі відвідує свого редактора у Vogue і "напивається у Vogue", вдягнена в костюм від Vivienne Westwood.

До "Сексу і міста" мода з’являлася в інших серіалах, як-от у "Няні", але зазвичай її використовували лише для розкриття характерів героїв. А ось "Секс і місто" зробив моду однією з головних тем, показавши її силу та вплив. Адже всі ми любимо одяг, чи не так? Цей епізод став переломним: серіал інтегрував Vogue у свою історію, показавши, наскільки важливою є мода для культури. Це стало можливим завдяки популярності серіалу серед модників. Раніше Голлівуд часто "не влучав" у правильне зображення моди, але "Секс і місто" зміг довести, що люди хочуть бачити моду на екрані. Уже наприкінці 2000-х, після виходу "Сексу і міста", у мейнстримних медіа з’явилося багато сюжетів про моду та Vogue. І все почалося з цієї вдалої "ідеї від Vogue".

Американський погляд: як модна спільнота Нью-Йорка об’єдналася після 9/11

An American View весна-літо 2002. Photo: Brian Edwards / Shoot Digital for Style.com
An American View весна-літо 2002. Photo: Brian Edwards / Shoot Digital for Style.com

12 вересня 2001 року команди Style.com та Vogue зібралися в офісі на Таймс-сквер, 4, щоб знайти способи підтримати тих, хто найбільше постраждав від терактів попереднього дня. Однією з ініціатив, що виникла під час цього обговорення, стала кампанія Fashion for America — спільний проєкт Vogue та CFDA зі збору коштів для фонду Twin Towers Fund.

Трагедія 9/11 вплинула і на модну індустрію, особливо на молодих дизайнерів. Щоб підтримати їх, Vogue та Style.com організували показ An American View — групове шоу для нових талантів, які не змогли представити свої весняні колекції 2002 року через теракти, що трапилися в розпал тижня моди в Нью-Йорку. "Настрій, який ми прагнули створити, і який усі дизайнери поділяли, полягав у тому, що це було про видимість, про солідарність, про те, як індустрія об’єднується", — згадує Мередіт Меллінг через 20 років після події.

Зак Позен і його дебют на подіумі

Zac Posen осінь-зима 2002/2003
Zac Posen осінь-зима 2002/2003

Наскільки довгоочікуваною подією був перший незалежний показ Зака Позена? Настільки, що на подіум вийшли топові моделі, взуття для колекції створив Маноло Бланік, а в першому ряду сиділа донька президента Барбара Буш. Ще більш вражаюче, що 21-річний дизайнер із Нью-Йорка виправдав усі очікування, представивши сильну, хоча й не надто комерційну, колекцію.

Позен не прагнув стати наступним Ральфом Лореном. Його натхненням була мода 1930-х років — образи, які могла б носити Джин Харлоу на коктейльній вечірці. Втілюючи своє бачення гламурності, Позен зосередив колекцію на сукнях, здебільшого кроєних по косій, із провокаційними декольте, що яскраво підкреслювали жіночу фігуру. Дизайнер використовував елементи стилю 30-х років, як-от контрастні вставки, приталені корсажі, легкі рюші та подоли "риб’ячі хвости". Для пошиття він обрав тканини з кінозірковим блиском, такі як сатин і креп, але також експериментував із бавовною, шкірою та сіткою. У колекції були не лише ефектні вбрання, що привертали увагу, але й стримані, носибельні речі, як-от топ із рожевої сітки та довге пальто зі складеним твідом. На тижні моди, де переважали приглушені, монохромні палітри, 32 образи Позена стали справжнім вибухом кольору: помаранчевий, фіолетовий, синій і жовтий, із вкрапленнями чорного та білого.

Покази року

Yves Saint Laurent Couture весна-літо 2002. Photo: Antoine de Parseval/Shoot Digital for Style.com
Yves Saint Laurent Couture весна-літо 2002. Photo: Antoine de Parseval/Shoot Digital for Style.com
Jean Paul Gaultier Couture весна-літо 2002. Photo: Antoine de Parseval / Shoot Digital for Style.com
Jean Paul Gaultier Couture весна-літо 2002. Photo: Antoine de Parseval / Shoot Digital for Style.com
Raf Simons весна-літо 2002
Raf Simons весна-літо 2002
Michael Kors Collection весна-літо 2002. Photo: Shoot Digital for Style.com
Michael Kors Collection весна-літо 2002. Photo: Shoot Digital for Style.com
Calvin Klein Collection весна-літо 2002. Photo: Shoot Digital for Style.com
Calvin Klein Collection весна-літо 2002. Photo: Shoot Digital for Style.com
Luella осінь-зима 2002/2003. Photo: Brian Edwards / Shoot Digital For Style.com
Luella осінь-зима 2002/2003. Photo: Brian Edwards / Shoot Digital For Style.com
Imitation of Christ весна-літо 2002. Photo: Shoot Digital for Style.com
Imitation of Christ весна-літо 2002. Photo: Shoot Digital for Style.com
Stella McCartney весна-літо 2002. Photo: Sylvain Belan / Shoot Digital for Style.com
Stella McCartney весна-літо 2002. Photo: Sylvain Belan / Shoot Digital for Style.com
Marc Jacobs весна-літо 2002. Photo: JB Villareal
Marc Jacobs весна-літо 2002. Photo: JB Villareal
Donna Karan весна-літо 2002. Photo: Shoot Digital for Style.com
Donna Karan весна-літо 2002. Photo: Shoot Digital for Style.com
Balenciaga весна-літо 2002. Photo: Sylvain Belan / Shoot Digital for Style.com
Balenciaga весна-літо 2002. Photo: Sylvain Belan / Shoot Digital for Style.com
Viktor & Rolf весна-літо 2002. Photo: Sylvain Belan
Viktor & Rolf весна-літо 2002. Photo: Sylvain Belan
Olivier Theyskens весна-літо 2002. Photo: Sylvain Belan/Shoot Digital for Style.com
Olivier Theyskens весна-літо 2002. Photo: Sylvain Belan/Shoot Digital for Style.com
Hamish Morrow весна-літо 2002. Photo: Olivier Buhagiar / Shoot Digital for Style.com
Hamish Morrow весна-літо 2002. Photo: Olivier Buhagiar / Shoot Digital for Style.com
Asfour осінь-зима 2002. Photo: Brian Edwards/Shoot Digital for STYLE.com
Asfour осінь-зима 2002. Photo: Brian Edwards/Shoot Digital for STYLE.com
Balmain Couture осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com
Balmain Couture осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com
Valentino Couture осінь-зима 2002. Photo: Shoot Digital for Style.com
Valentino Couture осінь-зима 2002. Photo: Shoot Digital for Style.com
Lanvin осінь-зима 2002. Photo: Antoine de Parseval
Lanvin осінь-зима 2002. Photo: Antoine de Parseval
Prada осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com
Prada осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com
Alexander McQueen осінь-зима 2002/2003. Photo: Antoine de Parseval / Shoot Digital for Style.com
Alexander McQueen осінь-зима 2002/2003. Photo: Antoine de Parseval / Shoot Digital for Style.com
Russell Sage осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com
Russell Sage осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com
Benjamin Cho осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com
Benjamin Cho осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com
Sophia Kokosalaki осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com
Sophia Kokosalaki осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com
Balenciaga осінь-зима 2002/2003. Photo: Brian Edwards
Balenciaga осінь-зима 2002/2003. Photo: Brian Edwards
Gucci осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com
Gucci осінь-зима 2002/2003. Photo: Shoot Digital for Style.com

Найяскравіші виходи на червоні доріжки

Lil Kim в Chanel на церемонії вручення
Lil Kim в Chanel на церемонії вручення "Ґреммі"
Геллі Беррі в Elie Saab на церемонії вручення премії
Геллі Беррі в Elie Saab на церемонії вручення премії "Оскар"
Гвінет Пелтроу в Alexander McQueen під час Vanity Fair Oscars Party
Гвінет Пелтроу в Alexander McQueen під час Vanity Fair Oscars Party
Камерон Діаз в Emanuel Ungaro на церемонії вручення премії
Камерон Діаз в Emanuel Ungaro на церемонії вручення премії "Оскар"
Аліша Кіз в Christian Dior на церемонії вручення премії
Аліша Кіз в Christian Dior на церемонії вручення премії "Ґреммі"
Кірстен Данст в Christian Dior на церемонії вручення премії
Кірстен Данст в Christian Dior на церемонії вручення премії "Оскар"

Фінальний кадр

Софія Кокосалакі, яка пішла з життя занадто рано у 2019 році, так і не отримала належної уваги за життя, але понад два десятиліття потому це шоу залишилося в нашій пам’яті тут, у Vogue Runway. Photo: Shoot Digital for Style.com
Софія Кокосалакі, яка пішла з життя занадто рано у 2019 році, так і не отримала належної уваги за життя, але понад два десятиліття потому це шоу залишилося в нашій пам’яті тут, у Vogue Runway. Photo: Shoot Digital for Style.com

За матеріалом vogue.com

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.