1/4 століття: якою була мода у 2002 році
2025 рік уже на порозі, а це означає, що вже минула перша чверть ХХІ століття. Зазвичай ми дивимося вперед і з нетерпінням чекаємо майбутнього. Власне, наступного року справді є на що чекати: дебюти в Celine, Givenchy, Tom Ford і, ймовірно, Chanel, хоча ми ще чекаємо на підтвердження, чий саме дебют це буде. А ще неминучі сюрпризи, як-от поява Бейонсе на показі Luar чи чергове разюче шоу Margiela Artisanal від Джона Гальяно.
Однак, як хранителі найповнішого архіву моди ХХІ століття – адже Vogue Runway, по суті, є "музеєм образів" – ми вважаємо, що нині варто й озирнутися назад. У серії матеріалі "1/4 століття" ми детально вивчаємо початок 2000-х, виділяючи колекції, що задавали тон, найяскравіші образи з червоних доріжок, а також інновації, тренди та культові речі, які вплинули не лише на індустрію, але й на світ в цілому.
Керрі Бредшоу та її "Ідея від Vogue": як мода потрапила на телебачення
Стиль Керрі Бредшоу в серіалі "Секс і місто", створений Патріцією Філд і Сарою Джесікою Паркер, назавжди залишиться частиною історії моди та попкультури. Його успіх не лише в тому, що багато жінок надихнулися її сміливими образами, а й у тому, як серіал допоміг зробити моду частиною мейнстримного телебачення, а пізніше – і кіно. Найкраще це ілюструє 17-й епізод 4-го сезону, який вийшов у лютому 2002 року. У цьому епізоді Керрі відвідує свого редактора у Vogue і "напивається у Vogue", вдягнена в костюм від Vivienne Westwood.
До "Сексу і міста" мода з’являлася в інших серіалах, як-от у "Няні", але зазвичай її використовували лише для розкриття характерів героїв. А ось "Секс і місто" зробив моду однією з головних тем, показавши її силу та вплив. Адже всі ми любимо одяг, чи не так? Цей епізод став переломним: серіал інтегрував Vogue у свою історію, показавши, наскільки важливою є мода для культури. Це стало можливим завдяки популярності серіалу серед модників. Раніше Голлівуд часто "не влучав" у правильне зображення моди, але "Секс і місто" зміг довести, що люди хочуть бачити моду на екрані. Уже наприкінці 2000-х, після виходу "Сексу і міста", у мейнстримних медіа з’явилося багато сюжетів про моду та Vogue. І все почалося з цієї вдалої "ідеї від Vogue".
Американський погляд: як модна спільнота Нью-Йорка об’єдналася після 9/11
12 вересня 2001 року команди Style.com та Vogue зібралися в офісі на Таймс-сквер, 4, щоб знайти способи підтримати тих, хто найбільше постраждав від терактів попереднього дня. Однією з ініціатив, що виникла під час цього обговорення, стала кампанія Fashion for America — спільний проєкт Vogue та CFDA зі збору коштів для фонду Twin Towers Fund.
Трагедія 9/11 вплинула і на модну індустрію, особливо на молодих дизайнерів. Щоб підтримати їх, Vogue та Style.com організували показ An American View — групове шоу для нових талантів, які не змогли представити свої весняні колекції 2002 року через теракти, що трапилися в розпал тижня моди в Нью-Йорку. "Настрій, який ми прагнули створити, і який усі дизайнери поділяли, полягав у тому, що це було про видимість, про солідарність, про те, як індустрія об’єднується", — згадує Мередіт Меллінг через 20 років після події.
Зак Позен і його дебют на подіумі
Наскільки довгоочікуваною подією був перший незалежний показ Зака Позена? Настільки, що на подіум вийшли топові моделі, взуття для колекції створив Маноло Бланік, а в першому ряду сиділа донька президента Барбара Буш. Ще більш вражаюче, що 21-річний дизайнер із Нью-Йорка виправдав усі очікування, представивши сильну, хоча й не надто комерційну, колекцію.
Позен не прагнув стати наступним Ральфом Лореном. Його натхненням була мода 1930-х років — образи, які могла б носити Джин Харлоу на коктейльній вечірці. Втілюючи своє бачення гламурності, Позен зосередив колекцію на сукнях, здебільшого кроєних по косій, із провокаційними декольте, що яскраво підкреслювали жіночу фігуру. Дизайнер використовував елементи стилю 30-х років, як-от контрастні вставки, приталені корсажі, легкі рюші та подоли "риб’ячі хвости". Для пошиття він обрав тканини з кінозірковим блиском, такі як сатин і креп, але також експериментував із бавовною, шкірою та сіткою. У колекції були не лише ефектні вбрання, що привертали увагу, але й стримані, носибельні речі, як-от топ із рожевої сітки та довге пальто зі складеним твідом. На тижні моди, де переважали приглушені, монохромні палітри, 32 образи Позена стали справжнім вибухом кольору: помаранчевий, фіолетовий, синій і жовтий, із вкрапленнями чорного та білого.
Покази року
Найяскравіші виходи на червоні доріжки
Фінальний кадр
За матеріалом vogue.com