Актори й актриси мають бути хамелеонами — це основа їхньої професії. Однак багато хто погодиться з твердженням, що втілити на екрані вигаданого персонажа іноді простіше, ніж зобразити реальну постать. У біографічних фільмах актори вимушені працювати з фактами, історією та, звісно, зовнішністю тих чи інших людей, яких вони грають у кіно.
Ана де Армас у ролі Мерилін Монро у фільмі "Білявка"
Перевтілення Ани де Армас у Мерилін Монро у фільмі Netflix "Білявка", екранізації однойменного роману Джойс Керол Оутс, зчинило фурор. "Кожна сцена стрічки побудована на архівних світлинах Мерилін. "Ми вивчали кожну деталь на кожному фото, обговорювали, що закарбовано на тому чи іншому зображенні. Спершу ми завжди думали про те, що відчувала Норма Джин [ім’я Монро при народженні], — сказала де Армас в інтерв’ю журналу Rolling Stone. — Ми хотіли розповісти людську сторону її історії. Слава — це те, що зробило Мерилін найпомітнішою людиною у світі, але вона також зробила Норму невидимою".
Лілі Джеймс у ролі Памели Андерсон у серіалі "Пем і Томмі"
Коли в інфопросторі з’явилася новина про те, що Лілі Джеймс зіграє Памелу Андерсон у серіалі Hulu "Пем і Томмі", чимало хто здивувався — акторка зовсім не подібна до зірки серіалу "Рятівники Малібу". Але перший погляд на Джеймс у ролі на фото, де вона кусає за сосок свого партнера по шоу Себастіана Стена (котрий зіграв Томмі Лі), засвідчив, що Лілі Джеймс досконало перевтілили в секс-символа 1990-х.
Кейт Бланшетт у ролі Боба Ділана у фільмі "Мене там немає"
Акторська кар’єра Кейт Бланшетт одна з найрізноманітніших у Голлівуді. Здається, в кінематографі немає ролі, яка була б не до снаги актрисі. Чудовий приклад — її перевтілення в Боба Ділана. Бланшетт розповіла про кастинг на роль Ділана в інтерв’ю The Guardian: "Якби чоловік зіграв цю роль, глядачі оцінили б це по-іншому. Сам факт того, що я жінка, допоміг продемонструвати дивакуватість Боба Ділана в той період життя".
Шарліз Терон у ролі Ейлін Ворнос у фільмі "Монстр"
Критики були скептично налаштовані, коли дізналися, що Шарліз Терон — актрису, яку часто називають найсексуальнішою жінкою у світі, взяли на роль серійної вбивці Ейлін Ворнос. Навіть сама Терон вагалася, чи варто їй погоджуватися на роль. "Спершу я не сумнівалася, що зможу це зробити", — сказала Терон в інтерв’ю про її роботу. Однак гра та фізична трансформація актриси мали неймовірний успіх та принесли їй премію "Оскар".
Маріон Котіяр у ролі Едіт Піаф у фільмі "Життя в рожевому кольорі"
Маріон Котіяр блискуче перевтілилася в Едіт Піаф у фільмі "Життя в рожевому кольорі" й дістала за свою роботу премію "Оскар". Однак після фільму актриса відчула, що так захопилася зовнішністю й ідентичністю Піаф, що їй довелося "тікати" від персонажа. "Я поїхала до Перу в Мачу-Пікчу й влаштовувала стародавні шаманські церемонії, щоб очиститися, адже якоїсь миті зрозуміла, що не можу відпустити її образ", — розповіла Котіяр The Guardian.
Деніел Дей-Льюїс у ролі Авраама Лінкольна у фільмі "Лінкольн"
До ролі міфологізованого Авраама Лінкольна англійський актор Деніел Дей-Льюїс брався з побоюванням. "Навіть після згоди на роль, я подумав, що це була дуже, дуже погана ідея", — зізнався він. Насправді ж, це була дуже-дуже гарна ідея — феноменальне перевтілення й досконала робота принесли Дей-Льюїсу премію "Оскар".
Джеймі Фокс у ролі Рея Чарльза у фільмі "Рей"
Виступ Джеймі Фокса в ролі музичної легенди Рея Чарльза був абсолютною досконалістю — від природності його рухів до імітації голосу Чарльза. Фоксові довелося неабияк схуднути задля цієї ролі, що завдало шкоди його здоров’ю. "Був час, коли я не міг зрозуміти, що в біса відбувається з моїм тілом і моїм розумом", — розповів він про період підготування до ролі.
Наталі Портман у ролі Джекі Кеннеді у фільмі "Джекі"
Хоча Наталі Портман сказала, що в неї "мало спільного" із самою Джекі, фільм навряд чи видає цей факт. Моторошно точна імітація голосу колишньої першої леді США у виконанні Портман передає чимало різних якостей, які розкривають історію Джекі. Відтворення найкультовіших образів Жаклін Кеннеді, включно з її знаменитим рожевим твідовим костюм, чудово доповнили трансформацію Портман.
Кейт Бланшетт у ролі королеви Єлизавети I у фільмі "Єлизавета"
Кейт Бланшетт удруге з’являється в цьому списку з її незабутньою роллю королеви Єлизавети. "Безперечно, це неймовірно складна робота, — сказала Бланшетт про свою роль. — Згадайте, як багато актрис зіграли її, і далі гратимуть. Єлизавета I — це Гамлет для жінок".
Вілл Сміт у ролі Мухаммеда Алі у фільмі "Алі"
Для Вілла Сміта перевтілення в чемпіона у важкій вазі Мухаммеда Алі було одним з найбільших випробувань у його житті. Врешті, робота актора була такою незабутньою, що її похвалив навіть сам Алі. "Чемпіон подивився на мене й кивнув на знак того, що я добре попрацював, — сказав Сміт. — Я старався настільки, наскільки міг".
Мішель Вільямс у ролі Мерилін Монро у фільмі "7 днів і ночей з Мерилін"
Фільм "7 днів і ночей з Мерилін" з Мішель Вільямс у головній ролі не залишить нікого байдужим. Вільямс ідеально перевтілилася в Монро завдяки ретельному спостереженню — акторка зрозуміла, що Мерилін Монро демонструвала світу лише кінематографічний образ. "Ознайомившись з усім, що вона коли-небудь робила, я побачила, як вона експериментувала й поступово формувала Мерилін Монро, — сказала Вільямс. — Я побачила, як вона створює власний образ, і вирішила піти її шляхом. Ця можливість додала мені сміливості: образ не дався їй легко, тому я й не сподівалася, що це станеться зі мною".
Деніел Калуя в ролі Фреда Гемптона у фільмі "Іуда і чорний месія"
Перевтілення Деніела Калуї в лідера "Чорної пантери" Фреда Гемптона було настільки вдалим, що принесло йому премію "Оскар" за найкращу чоловічу роль другого плану. Калуя підкреслив, що його виступ варто розглядати не як демонстрацію його таланту, а радше як оду політичній іконі: "Це робота не про мене. Це про Фреда Гемптона".
Меріл Стріп у ролі Маргарет Тетчер у фільмі "Залізна леді"
Закон Всесвіту полягає в тому, що Меріл Стріп завжди дістане номінацію на премію "Оскар" за кожну роль, яку вона зіграє. Однак навіть попри велику кількість неймовірних робіт у її резюме, перевтілення акторки в Маргарет Тетчер все ще вирізняється в її кар’єрі. А костюми, стиснуті губи та перли — все це лише підсилило реалістичність виступу Стріп.
Сальма Гаєк у ролі Фріди Кало у фільмі "Фріда"
Найбільше в художниці Фріді Кало акторку Сальму Гаєк надихала її хоробрість. "Те, що мені найбільше резонує з Фрідою, — це її мужність бути унікальною; її мужність бути іншою", – сказала актриса.
Філіп Сеймур Гоффман у ролі Трумена Капоте у фільмі "Капоте"
Великий Філіп Сеймур Гоффман був наляканий іпостассю Трумена Капоте до того, як дістав роль. "Трумен мав таку силу, — поділився актор, — якусь самовпевненість: він ходив стегнами вперед, з похиленою головою. Є щось дуже потужне в ньому, що змушувало більшість людей почуватися ніяково. І мене це не відпускає". Гофман відмовився "імітувати" Капоте й натомість вирішив жити ним, а в результаті — досконало впорався зі своєю роллю.
Хоакін Фенікс у ролі Джонні Кеша у фільмі "Переступити межу"
У 2006 році в інтерв’ю The Guardian актор розповів про свою дивовижну схожість з музикантом, але пояснив, що його підхід до виконання ролі, особливо голосу Кеша, був не ретельно опрацьованою імітацією, а справжньою насолодою. "Я думаю, що ми відчуваємо, коли щось справжнє, а коли ні, – сказав Фенікс. — Я не думав, що маю звучати, як Кеш, але я, безперечно, мав знати, що він відчував, коли співав".
Дженніфер Лопес у ролі Селени у фільмі "Селена"
Виступ Дженніфер Лопес у ролі Селени став проривом у кар’єрі не просто так — Лопес дуже чуттєво й тепло поставилася до співачки, яку втілювала на екрані. "У неї було відчуття, що вона живе зараз, живе теперішнім і прямує за власним серцем, — сказала Лопес Billboard в ексклюзивному інтерв’ю 2015 року, яке збігалося з річницею трагічної смерті Селени. — Для мене це була найбільша наука".
Ніколь Кідман у ролі Вірджинії Вулф у фільмі "Години"
Хоча "Години" — це не зовсім байопік — перевтілення Ніколь Кідман у Вірджинію Вулф не могло залишитися без згадки. У фільмі Кідман ледь впізнавана в образі, далекому від гламуру її класичного репертуару. "Я просто намагалася бути нею, а не наслідком використання гриму чи костюмів, — сказала Кідман LA Times у 2003 році. — Вони були лише поверхневим шаром. Значення мали лише її характер та єство".
За матеріалами vogue.com.au