Підсумки 2018: головні події в модній індустрії
Vogue.ua продовжує підсумовувати рік, що минає. Слідом за головними тенденціями вуличної моди і найбільш ефектними сукнями на червоних доріжках, пора розглянути головні події в світі моди, що відбулися 2018-го.
Британський бренд Burberry в березні 2018 року озвучив ім'я нового креативного директора. Ним став італієць Ріккардо Тіші, який змінив на посту Крістофера Бейлі. Свою дебютну колекцію Тіші показав у вересні цього року в межах Тижня моди в Лондоні, тим самим, відкрив нову главу для бренду. Тільки переступивши поріг, дизайнер розпочав роботу. Спочатку була представлена оновлена монограма і логотип бренду, потім створена капсульна колекція з Vivienne Westwood, а також – новий дизайн флагманського магазина Burberry в Лондоні. До підготовки показу Тіші поставився з не меншим розмахом: напередодні шоу дизайнер розклеїв оновлені монограми Burberry на будівлях і даблдекерах в Нью-Йорку, Сеулі, Гонконгу і Шанхаї, а перед шоу у Marble Arch розмістив величезного ведмедя, також прикрашеного монограмами Burberry.
Першу колекцію дизайнер присвятив британській культурі: на подіумі з'явилися знакові речі Burberry, але вже в новій інтерпретації. Крім того, Тіші зібрав справжній зірковий склад: Ірина Шейк, Наталія Водянова, Кендалл Дженнер, Стелла Теннант, Маріякарла Босконо і Фрея Беха Еріксен дефілювали на шоу під саундтрек Massive Attack. Фанати Burberry в передчутті, що ж італієць зробить далі.
Восени цього року стало відомо, що американська холдингова компанія Michael Kors купила італійський модний Будинок Versace за 2,12 мільярдів доларів. Після закінчення злиття Michael Kors Holdings Ltd. перейменували себе в Capri Holdings Limited. За підсумками операції всі залишилися задоволені: сім'ї Версаче запропонували суму значно більшу вартості бренду, надали частку в об'єднаному холдингу і дали можливість брати участь у подальшому розвитку Versace. У той час як, американський гравець Capri Holdings Limited отримав можливість розширити свій міжнародний профіль та наблизитися на крок до таких гігантів як LVMH і Kering.
На початку грудня Versace показали нову міжсезонну колекцію, яка стала початком нового етапу в житті бренду. Це відчувалося у всьому – від масштабу шоу, яке минуло в приміщенні нью-йоркської фондової біржі до різноманітності представлених на подіумі образів, адже глобальний бренд повинен працювати для найрізноманітнішої аудиторії.
Ще одна гучна кадрова перестановка, яку цього року обговорював весь модний світ, трапилася у французькому Будинку Celine. Креативний директор Фібі Файло, яка провела останні 10 років біля керма бренду, передала кермо влади в руки Еді Слімана. Новий дизайнер відразу видалив всі фотографії в Instagram, які були зроблені до нього, а також поміняв логотип бренду. Перша дебютна колекція Слімана, яку багато хто чекав більше, ніж запуск ракети Falcon 9, відбулася у вересні на Тижні моди в Парижі. Естетика Celine передбачувано змінилася, а його прихильники розділилися на два табори. Один з них не згоден з новим курсом бренду, свої образи прихильники в речах Celine епохи Фібі Файло тепер викладають в соц. мережах з хештегом #oldceline, а у однойменного акаунту вже майже 160 тисяч підписників.
2018 рік точно можуть вважати успішним PETA та інші організації, що займаються захистом прав тварин. Від використання натурального хутра в цьому році відмовилися такі гіганти індустрії, як Versace і Burberry, а Gucci в березні продемонстрували першу колекцію, створену з штучних матеріалів.
В кінці року курс на етичну політику означив і модний Будинок Chanel, який тепер відмовляється від використання екзотичної шкіри для виробництва сумок.