До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Яким буде балет "Мадам Боварі" в Національній опері

Драматичну історію Мадам Боварі, героїні однойменного роману Флобера 1856 року створення, втілили на сцені Національної опери. Сучасний мінімалістичний балет поставив хореограф Віктор Іщук. Vogue.ua зазирнув на репетицію.

Ідею перенести на сцену історію пані Боварі хореограф та режисер Віктор Іщук виношував рік, перші адажіо почали створювати наприкінці весни, а ось репетиційний період тривав всього три тижні. Роман Флобера вийшов у Франції 1856 року і у свій час вважався революційним: історія молодої жінки Емми Боварі, яка розчаровується у шлюбі та дозволяє собі мати вільні стосунки, мала шалений успіх у публіки, просто видавець часопису, де була опублікована "Мадам Боварі", був звинувачений у порушенні моралі та доброчесності. Впродовж XX століття історію неодноразово екранізували та ставили на сцені в різних сучасних інтерпретаціях.

Реклама

Репетиція "Мадам Боварі"
Репетиція "Мадам Боварі"

В Національній опері "Мадам Боварі" втілена як неокласичний одноактний балет на музику Георга Фрідріха Генделя, Йозефа Гайдна, Густава Малера, Фредеріка Шопена, Моріса Равеля та Бенджаміна Бріттена. Мінімалістична сценографія, акцентом якої є світло; стильні костюми — візуальне рішення вистави лаконічне, адже ніщо не має відволікати глядача від хореографії, яка передає внутрішній стан Емми та її депресію, яка зрештою призводить до самогубства 27-річної дівчини.

Анастасія Шевченко у партії Емми Боварі
Анастасія Шевченко у партії Емми Боварі

За словами хореографа Віктора Іщука, віг не мав на меті передати на сцені всю 500-сторінкову історію, описану у Флобера, — натомість головним було втілити у танці внутрішній світ героїні, конфлікт, що роздирає її зсередини. "Я поставив собі завдання передати внутрішній стан Емми та ту депресію, яка нарощується всередині — нарощується та зрештою змушує дівчину піти на страшний крок".

Віктор Іщук — у минулому прем'єр Національної опери України, якого глядач добре пам'ятає не тільки за класичним репертуаром, але й за сучасними постановками. Саме Іщук у 2015 році танцював у сучасних постановках Едварда Клюга Radio and Juliet та Stabat Mater. З цього року Віктор є балетмейстером-постановником Національної опери, а ті, хто не пропускає театральні прем'єри, знають, що він має хист до сучасних вистав — в театрі з успіхом ідуть дві його неокласичні постановки "Широко заплющені очі" та "Доктор Фауст".

Вистава "Мадам Боварі" триває 50 хвилин. Вмістити в цей час всю драму Емми Боварі — виклик і для хореографа, і для артисток, що виконують головну партію. За словами Віктора, хореографія балету надскладна, і це тільки посилюється темпом, який нарощується з кожною хвилиною, аби в кінці вибухнути у фінальній сцені самогубства під музику Бенджаміна Бріттена. У двох прем’єрних показах партію Емми виконують прими театру Наталія Мацак та Анастасія Шевченко (їхні партнери відповідно — прем’єри театру Сергій Кривоконь та Іван Авдієвський).

Прима Національної опери Наталія Мацак у партії Емми Боварі
Прима Національної опери Наталія Мацак у партії Емми Боварі

Наталія Мацак розповідає, що партія Емми Боварі — виклик для артистки, адже героїня фактично не сходить зі сцени усі 50 хвилин і тримає на собі всю увагу глядача. У класичних постановках, що зазвичай тривають дві чи три години, артист чи артистка має достатньо часу, аби поступово показати трансформацію свого персонажа – проте "Мадам Боварі" вимагає іншого темпу перевтілення.

"Сьогодні ця історія дуже актуальна — часи змінюються, а ситуації ні, — міркує балерина. — Все одне для жінок залишаються соціальні рамки і певний виклик, аби бути собою. Мені дуже цікаво, як глядачі приймуть цю мінімалістичну виставу".

Наталія Мацак у партії Емми Боварі
Наталія Мацак у партії Емми Боварі

Прима Анастасія Шевченко, зі свого боку, розповідає, що, готуючи партію, занурилася у всесвіт Флобера: дивилась екранізацію "Мадам Боварі" 1975 року для каналу BBC, читала біографію Флобера та критичні статті, намагаючись зрозуміти, чому у свій час його роман вважався таким новаторським. Все це дає можливість наповнити роль сенсами, зізнається артистка. І додає, що в захваті від музичного матеріалу постановки, а у сцені під музику Равеля буквально відчуває себе "наелектризованою".

Прем’єра вистави "Мадам Боварі" на сцені Національної опери – 1 та 3 грудня

Прима Національної опери Анастасія Шевченко у партії Емми Боварі
Прима Національної опери Анастасія Шевченко у партії Емми Боварі

Анасастія Шевченко
Анасастія Шевченко

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.