7 балетних вистав, які варто побачити в червні

Театральний сезон ще триває, тож саме час планувати, що подивитися в червні. Спеціально для vogue.ua балерина Ольга Морозенко, радниця директорки з міжнародних відносин Київського хореографічного коледжу , обрала декілька балетних вистав в Києві, Одесі, Львові та Харкові, які варто подивитися цього літа.

Реклама.

"Дама з камеліями"

Національна опера України , 5 червня

"Дама з камеліями"

"Дама з камеліями" у постановці Аніко Рехвіашвілі — це хореографічна драма за мотивами роману Александра Дюма-сина та опери Верді "Травіата", переосмислена крізь призму реального кохання письменника до легендарної французької куртизанки Марі Дюплессі.

Разом із диригентом Олексієм Бакланом, Аніко Рехвіашвілі створила виставу на музику Бетховена, Брамса, Форе та інших композиторів. Відмова від Верді — свідомий вибір, аби балет не став "протанцьованою оперою", а залишився самостійним твором. Сучасна сценографія, класична музика і сильна драматургія перетворюють цю історію на притчу про любов і жіночу гідність — поза часом і канонами.

"Норовлива донька"

Національна опера України, премʼєра, 12-13 червня

"Норовлива донька" поставлена за хореографією легендарного британського балетмейстера сера Фредеріка Аштона. Червнева премʼєра цього балету — це яскравий зразок британської балетної школи, який зберігає актуальність і сьогодні.

На українській сцені постановку здійснив балетмейстер-постановник Жан Крістоф Лесаж у співпраці з диригентом-постановником Віктором Олійником, заслуженим артистом України. Разом вони створили динамічну й теплу історію про Лізу — дівчину, яка прагне кохання, а не вигідного шлюбу, і готова боротися за власний вибір.

"Кармен і Хозе"

Дніпровський оперний театр, 13 червня

"Кармен і Хозе"

На сцені Дніпровської національної опери — сучасна версія класичної драми "Кармен і Хозе" у постановці Дмитра Омельченка. Це емоційно насичене прочитання історії фатального кохання, де переплітаються пристрасть, ревнощі та прагнення свободи.

Дмитро Омельченко, автор лібрето та хореографії, виходить за межі класики, додаючи у виставу риси трилера, шоу та вар’єте. Музичне оформлення поєднує мелодії Бізе з творами П’яццолли й Вілла-Лобоса, створюючи динамічну атмосферу на межі традиції й новаторства. "

"Соляріс"

Львівська національна опера, 13 червня

Фото: Григорій Веприк

Прем’єра балету "Соляріс", створеного за мотивами роману Станіслава Лема та приуроченого до 125-річчя театру, стала гучною культурною подією.

Лібрето Василя Вовкуна розкриває ключові теми твору — пошук істини, межі пізнання, природу свідомості. Хореографія Катерини Курман поєднує класику, модерн і сучасний танець, створюючи емоційно насичену, багатошарову сценічну мову. "Соляріс" — це балет-роздум, що ставить перед глядачем питання про сутність людського буття, природу кохання та межі пізнання.

"Тіні забутих предків"

Львівська національна опера, 27, 28 і 29 червня

Фото: Григорій Веприк

Балет "Тіні забутих предків, створений за мотивами роману Михайла Коцюбинського, — це поетична подорож у серце Карпат, де оживає гуцульська культура й трагічна історія кохання Івана та Марічки.

Постановку Львівської національної опери створили режисер Віктор Петраков і хореографиня Катерина Курман, а неокласична хореографія Артема Шошина додає виставі сучасного звучання. Музика, написана спеціально для балету, органічно поєднує українські мотиви з сучасністю.

"Жизель"

Одеський національний академічний театр опери і балету, 12 червня

"Жизель"

"Жизель" — одна з найвідоміших романтичних історій у світовій класичній хореографії. В Одеському національному театрі опери та балету ця вистава оживає завдяки вишуканій постановці та емоційній грі артистів.

Це історія про кохання, зраду, жертву та прощення. Трагічна доля Жизель, яка після смерті продовжує любити й захищати, зворушує щирістю й чистотою почуттів. Неокласична хореографія, втілена у витонченій постановці Віктора Яременка та сценографії Марії Левицької, додає динаміки та глибини, роблячи виставу живою й сучасною.

"Драконячі пісні"

Харківський національний академічний театр опери і балету, 13 червня

Фото: Тетяна Юрченко

Балет-притча "Драконячі пісні" створена заслуженою артисткою України, художньою керівницею балетної трупи Антоніною Радієвською на музику сучасного композитора Максима Коломійця, зазвичай викликає у глядачів глибокі переживання.

Виразною мовою хореографії артисти розповіли про потужну силу любові, про боротьбу зі своїми страхами та внутрішніми драконами. Велику роль у неабиякому емоційному впливі відіграє музика — насичена, гіпнотична, іноді тривожна, іноді ніжна.

Текст: Ольга Морозенко

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.