Українська версія культового бродвейського мюзикла "Кабаре", нова вистава наймоднішого театрального режисера столиці Івана Уривського та різдвяний балет — ми зібрали кілька особливих вистав, які не можна пропустити в грудні.
"За хвилину до Різдва"
21, 22, 23 грудня та з 2 до 6 січня 2024 на сцені Київського культурного кластера "Краків"
Цієї зими театр "Київ модерн-балет" представляє святковий балет-подорож "За хвилину до Різдва" на музику Сен-Санса та найпопулярнішу різдвяну мелодію усіх часів — Сarol of the Bells або "Щедрик".
Чи зможе головний герой подолати всі перешкоди, переступити поріг реальності, пройти всі перепони загадкових стихій? Чи зможе подолати страхи та перетворити їх на найяскравіші мрії? Така головна інтрига вистави, над якою працює хореограф Сергій Кон. У виставі класичний танець поєднано із сучасним.
"Хазяїн"
8, 9, 26 грудня, Театр на Подолі
Ім'я Івана Уривського знають всі театрали столиці: на його "Конотопську відьму" в театрі Франка немає квитків на три місяця вперед, його "Калігула" та "Лимерівна" не сходять з театральних афіш, а квитки на нову виставу в Театрі на Подолі — сучасну інтерпретацію п'єси "Хазяїн" Карпенко-Карого — розкуплені на найближчі три покази.
33-річний виходець з Кривого Рогу, Іван починав починав свій шлях в Одеському Українському театрі з постановки "Тіней забутих предків" Коцюбинського, а сьогодні має репутацію режисера, який блискуче й оригінально працює з українською класикою, і прем'єрний "Хазяїн" тому підтвердження. На наших очах соціальна комедія Карпенко-Карого 120-річної давнини про сільського мільйонера Терентія Пузиря та його жадібних помічників перетворюється на візуально мінімалістичне та водночас гостре, іронічне висловлювання про сьогоднішню Україну, корупцію та крадіжки. Додайте до цього яскраві акторські роботи В'ячеслава Довженко, Богдана Бенюка, Романа Халаїмова, пронизливу електронну музику (звукорежисер Сергій Шевченко) та оригінальні сценографічні рішення художника Петра Богомазова, натхнені естетикою серіалів та реаліті-шоу 2000-х — "Хазяїн" зовісм несхожий на гіт Уривського "Конотопська відьма", проте точно вартує вдумливого та рефлексивного перегляду.
"Мадам Боварі"
1 та 3 грудня, Національна опера
В Національній опері життєву драму Емми Боварі, відомої героїні однойменного роману Гюстава Флобера, розкажуть через танець. Хореограф та режисер Віктор Іщук ставить балет за мотивами роману Флобера, використовуючи музику Малера, Гайдна, Генделя, а також Шопена та Равеля. Партію Емми Боварі в перші прем'єрні покази виконують зірки театру — прими-балерини Анастасія Шевченко та Наталія Мацак.
"Я, війна та пластикова граната"
8 грудня, Театр на Печерську
"Я, війна і пластикова граната" — цикл коротких історій про людей, які шукають способи адаптації до нової реальності. Кожен із них стоїть перед вибором: поїхати, або залишитися, боротися або переховуватись, рятувати себе чи допомогти ближньому.
Це історії з "тилу": з глибин харківського метро, з блокпостів спальних районів столиці, з окупованих передмість, з телеграм-чатів та розмов із померлими. Це історії про любов і ревнощі, про турботу і безпомічність, про розгубленість і надію на те, що "у цьому новому світі, в якому ми опинилися, теж можна грати у футбол, їсти персики і посміхатися".
Авторка п'єси — Ніна Захоженко, режисери — Ігор Рубашкін та Олександр Крижанівський.
Мюзикл "Кабаре"
1,2,3 грудня, Молодий театр
Молодий театр та зіркова хореографиня та режисерка Олена Коляденко представляють українську версію культового мюзиклу "Кабаре". Світова прем'єра "Кабаре" відбулася 1966 року: постановка витримала 1165 показів і зібрала в свою колекцію 8 статуеток "Тоні", а фільм Роберта Луїса Фосса у 1972 році з Лайзою Міннеллі в головній ролі — вісім статуеток "Оскар". Події розгортаються в Берліні 1930-х та розповідають про про пошук ідентичності та свого місця в світі, свободу і відповідальність.
"Фантастичні актори, приголомшливий Freedom-балет, живий звук, оркестр, складне виробництво, 37 людей на сцені — такою має бути українська версія "Кабаре".
"Жінка в Берліні"
8 грудня, Малий театр
"Жінка в Берліні" — автобіографічна книжка німецької журналістки Марти Гіллерс, в якій вона описує події 1945 року в Берліні. Фактично це щоденникові записи журналістки, яка перебувала в підвалі без їжі, води, газу та електрики, під постійними обстрілами в останні дні Другої світової війни, жінки, яка, поряд із тисячами таких самих жінок, стала трофеєм для солдат радянської армії. Проте завдяки своїй силі духу, почуттю гумору та вмінню критично мислити їй щоденно вдавалося знаходити сили, щоб фіксувати свій досвід виживання, не втрачаючи оптимізму та вітальної енергії. Вистава режисерки Олени Щурської особливо актуально сприймається сьогодні, у розпал російсько-української війни.
"Маючи болючий досвід сучасності, ми по-іншому сприймаємо події Другої світової, події, описані в щоденнику жінки з Берліна, які, разом з тим, провокують у нас глибоку рефлексію пережитого під час російсько-української війни", — каже режисерка.
"Камінний господар"
7 грудня, Театр на Подолі
"Камінний господар" — сучасний погляд на твір Лесі Українки від наймоднішого театрального режисера столиці Івана Уривського. У центрі відомої історії — спокусник Дон Жуан, егоїстична Донна Анна та камінний, консервативний командор дон Гонзаго де Мендоза. Але Дон Жуан у письменниці постає не схожим на його літературні прообрази авторства Гофмана, Мольєра, Моцарта, Байрона чи Пушкіна. Адже він тримається гордо, прагне волі та йде за щирим покликом свого серця.
У головних ролях — В'ячеслав Довженко, Даша Малахова, Роман Халаїмов, Катерина Рубашкіна.