Чому слід піти на "Шедеври сучасної хореографії"
31 жовтня у Києві покажуть "Шедеври сучасної фотографії" – чотири балети Їржи Кіліана, зіркового режисера, який визначив сучасний балет.
Їржи Кіліан – легенда сучасного танцю. Його ім'я пов'язують насамперед з Нідерландським театром танцю, однією з найсильніших балетних труп у світі. Ще в 70-і роки Кіліан став художнім директором трупи і поставив там свої найвідоміші роботи – від серії "чорно-білих" балетів у 80-ті до культового спектаклю "Арчимбольдо" в кінці 90-х.
Їржи Кіліан славиться філософським підходом до танцю і феноменальною музикальністю. Саме він розробив у нідерландському театрі нову систему, за якою розподілив артистів на три трупи: молодих танцівників, до 20-ти років, основну і трупу, до якої увійшли артисти у віці від 40 років. Так він дав можливість розкритися молодим артистам, а також збільшив балетний вік професійних виконавців. За словами самого Кіліана, його театр показує життя артиста у трьох вимірах.
Продюсер і організатор вечора Олена Матвієнко розповідає: "В балетному світі панує думка, що саме постановки Кіліана назавжди закохують людей у балет. Проєкт "Шедеври сучасної хореографії" назвали так не заради красивої метафори: це ті балети, які сьогодні вважають класикою сучасного танцю. У Києві три одноактні балети Кіліана виконає трупа Тбіліського державного театру опери та балету під керівництвом Ніни Ананіашвілі – вони перші танцівники на території СНД, яким Кіліан довірив свою непросту хореографію.
У програмі вечора: Petite Mort на музику Моцарта, Falling Angels Стівена Райха і "Шість танців" також на музику Моцарта. Petite Mort, мабуть, найвідоміший балет Кіліана. Його назва походить з французької і означає "маленька смерть" – евфемізм для позначення оргазму арабською та французькою мовами XVIII століття. Навколо дуальності цієї поетичної метафори і побудований танець. Вечір доповнять Petite Ceremonie хореографа Меди Валерскі і Sagalobeli Юрія Посохова.