
15 цікавих фактів про Юбера де Живанши
20 лютого 1927 року народився один із найвідоміших дизайнерів ХХ століття Юбер де Живанши. У цей день vogue.ua зібрав 15 цікавих фактів, які допоможуть ще краще зрозуміти цього інтелігентного й дуже скромного генія.

– Своїм учителем і наставником Живанши називав іспанського майстра Крістобаля Баленсіагу: "Я захоплювався ним з дитинства. Елегантність, краса його одягу і його форми різко виділялися і це приваблювало мене. Його творчий геній поєднував смак до авангарду і техніку, яка досі залишається неперевершеною. Він був справжнім творцем".
До того, як відкрити свій модний Дім, молодий Живанши встиг попрацювати у Жака Фата, Робера Піге, Люсьєна Лелонга і навіть Ельзи Скіапареллі. До речі, в останньої він затримався на чотири роки і, за його ж словами, познайомився "з усім Парижем". Після того, як Скіапареллі закрила свій салон, багато клієнтів, включно з герцогинею Віндзорською та Марлен Дітріх, прийшли саме до Живанши.

– Юбера де Живанши називають ланкою між післявоєнною високою модою і довоєнними традиціями створення одягу, адже він думав не тільки про естетичний бік, а й про зручність його одягу. "Якщо жінка вільно рухається, її жести будуть природними, й вона буде щаслива, – розповідав Юбер де Живанши. – Багато моїх клієнток говорили, що чоловіка своєї мрії вони зустріли в маленькій чорній сукні Givenchy".
– Жаклін Був'є, майбутня перша леді США, а тоді ще студентка паризької Сорбонни, стала однією з перших відвідувачок салону Givenchy, відкритого 1952 року. Все життя вона залишалася вірною прихильницею його творчості.

– "Двійки" – модна знахідка Юбера де Живанши, яка складалася з маленького жакета і вузьких штанів або спідниці. Особливо їх полюбили молоді француженки. Також серед їхніх лідерів була блуза "Беттіна". Зшита з бавовняної тканини, завдяки чому в неї була доступна ціна, вона привертала увагу кроєм – довгими рукавами, прикрашеними подвійними воланами і розшитими чорними нитками.

– Попри весь класицизм його вбрання, Живанши приваблювали несподівані матеріали і новітні види тканин. Саме з його подачі свого часу стали широко використовувати синтетику – люрексу і орлону. Виробник тканин Булон навіть створив для дизайнера новий матеріал – сігален або каскади воланів на міцній основі.
– Рукави – предмет особливого інтересу Живанши. Особливо він любив довжину рукава 3/4, яка, на його думку, допомагає врівноважити пропорцію сукні.

– Британський Vogue про шапки-таблетки, що щільно прилягають до голови й відкривають обличчя, писав, що вони змусили жінок ще ретельніше стежити за собою, і нагадував, що волосся має бути сховане, і жодне пасмо не може бути випущене.
– Живанши став одним із перших французьких кутюр'є, який підтвердив своїм прикладом, що майбутнє за готовим одягом класу "люкс", а не маленькими ательє індивідуального пошиття.

– Дизайнер особисто займався і бутиками Givenchy. Він був упевнений, що покупцеві потрібно допомогти сформувати цілісний образ, і його нерідко можна було зустріти в крамниці бренду на Медісон-авеню, коли він радив клієнткам той чи інший капелюшок. До речі, в США Живанши особливо любили і близько 70% клієнтів бренду було саме звідси.
– 1958 року Юбер де Живанши представив публіці перший аромат. Він називався L'Ïnterdit і, за легендою, був присвячений Одрі Гепберн, з якою він познайомився під час підготовки костюмів до одного з фільмів за участю акторки. Майже за 30 років і сам Живанши спробував себе в якості моделі парфумів – 1985 року він знявся в рекламній кампанії аромату Ysatis, Givenchy.

– Крім основної роботи, Живанши пробував себе і в суміжних галузях: 1977-го оформив п'ять поверхів для брюссельського готелю "Гілтон" і брав участь в розробці нової версії автомобіля Lincoln Continental Mark V, займався випуском меблевих тканин і шпалер. Також серед його клієнтів був японський автогігант Nissan.
– 1986 року Живанши присвятив колекцію легендарній редакторці Діані Вріланд і використовував у ній індійські мотиви, так вшановував її виставку "Костюми королівської Індії", яку вона організувала як спеціальна консультантка Інституту костюму в Метрополітен-музеї.

– Через два роки Живанши продав бренд холдингу LVMH, що дало новий поштовх його розвитку – з'явилися нові аромати, збільшилася кількість ринків збуту.
– Сам дизайнер вирішив покинути бренд 1995 року. Після показу останньої колекції, він сказав, що створив максимально елегантну колекцію, щоби його клієнтам ще довгий час було що носити.


Ще в розділі NAME
Популярне

Хто такі орки: відповіді з першоджерел

11 цікавих фактів про Ілона Маска

Як Віра Вонг відсвяткувала 73-річчя

5 фільмів та серіалів Netflix, які варто подивитися в липні

10 простих правил, які допоможуть вижити під час війни

Ти шо, звар'ював?! – гуцульські вислови, які стали частиною мистецтва

5 найкращих фільмів для перегляду в кінотеатрах у липні

Королева-мати: що треба знати про Олену Пчілку – матір Лесі Українки

Портрет нації: українські сім’ї сто років тому

Образ дня: Джулія Робертс у сукні українського бренду Overthesea

Не можете заснути в спеку? Ось 8 порад у поміч

Найкращі фільми і серіали про принцесу Діану
Не слідуйте за модою
- відчувайте її
Дякуємо!
На вказану вами адресу було відправлено листа.
Підтвердіть, будь ласка, свою підписку.