Із минулого в майбутнє: що робить Феліпе Олівейра Баптіста в Lacoste
Цього року лейбл Lacoste святкує 85-річчя. Плід праці професійного тенісиста, винахідника і вигадника Рене Лакоста увійшов в історію моди завдяки логотипу у вигляді зеленого крокодила на спортивному поло – у впізнаваності він, мабуть, може позмагатися зі здвоєним С у Chanel і в'яззю "Кассандра" у Saint Laurent. Протягом останніх семи років португальський дизайнер Феліпе Олівейра Баптіста створює новий словник для бренду, і робить це з несподіваною витонченістю.
Моду Баптиста вивчав у Великобританії: із рідного Лісабона в Лондон його привела пристрасть до фотографії. Фотографом він так і не став – замість цього закінчив курс дизайну в Кінгстонському університеті і незабаром отримав свою першу премію за перемогу на авторитетному конкурсі у французькому Йере. Коли в 2010 році Крістоф Лемер, в той час креативний директор Lacoste, покинув марку, щоб очолити Hermès, заміну йому шукали недовго. Баптиста до цього часу встиг попрацювати з Лемер в італійській студії Max Mara, а його самостійні колекції графічних суконь і точених пальт з масивними плечима стали окрасою Паризького тижня моди. Кращу кандидатуру для Lacoste складно було уявити.
Те, що Баптиста робить в Lacoste, ніяк не назвеш реанімацією історичного лейбла: на відміну від тих запорошених кутюрних Будинків, які планується повернути до життя за допомогою шокової терапії у вигляді нових дизайнерів і великих фінансових вливань, спортивний за походженням бренд Lacoste з моменту заснування нікуди з fashion-сцени не сходив. Тому роботу Феліпе в лейблі правильно представляти як актуалізацію його спадщини. Мова тут навіть не про архіви – попри багаті традиції Будинку, сам дизайнер ставиться до них обережно і зізнається, що намагається дивитися в майбутнє, а не в минуле.
Головне – знайти правильний баланс. "Потрібно постійно звертатися до архівів, але неодмінно відмовлятися від минулого: тільки так у вас з'явиться шанс створити щось нове, – каже Феліпе. – Для мене в Lacoste найважливішим було і є відчуття реальності, яке присутнє в ДНК лейбла з часів Рене Лакоста".
Надихаючись спортом, Баптиста створює для Lacoste колекції, незмінно французькі за стилем і духом. До останнього часу покази бренду проводилися в Нью-Йорку – ювілейне весняно-літнє шоу, яке пройшло в паризькому саду Тюїльрі, стало святковим винятком. "Показ в Парижі став для нас великим емоційним переживанням. Тут вище ставки: щоб справити враження, треба дуже постаратися. Я більше 20 років живу у Франції, тут проходили покази мого бренду, і це було в своєму роді повернення додому". Але навіть на американській землі дефіле Lacoste несли відбиток французького смаку – і в одязі, і в житті загалом. Дизайнер досліджує естетику спортивного екіпірування для занять яхтингом, тенісом або гольфом, але створює на їх основі речей для життя – іронічні й легкі в сприйнятті. "Сьогодні ритм життя дуже напружений. Люди шукають комфорт, тому одяг для спорту став важливою частиною повсякденного гардероба, – пояснює Феліпе. – Мені як дизайнеру цікаво ламати стереотипи і робити спортивний одяг модним, причому не просто зручним і красивим, але й доречним всюди і завжди".
У руках Баптисти і його команди експерименти з функціональними матеріалами і технікою обробки виробів на виході не виглядають як амуніція для життя всередині космічної утопії. Навпаки, прагматичні колекції дизайнера просякнуті легким відчуттям іронії і ностальгії. В авіаторських тренчах із м'якої шкіри, комбінезонах із джерсі та змінені поло в комплекті з тенісними спідницями-плісе легше уявити сучасних буржуазних героїнь Сімони де Бовуар або Франсуази Саган, ніж професійних зірок турніру Великого шолома або представників проблемного сімейства Тененбаум.
"Стайлінг – дуже важлива частина роботи над колекцією, – розповідає дизайнер. – Ми багато працюємо над тим, щоб остаточний образ виглядав легко і невимушено – так, неначе ніхто й не намагався зовсім. Я вірю у випадковості: іноді ми змішуємо і поєднуємо речі немов помилково – так вчиняють звичайні люди ".
Ювілейна весняно-літня колекція Lacoste розвиває цю ідею. Дизайнер деконструюює класичні поло і створені за їх мотивами легкі сукні з джерсі: впроваджує у них розрізи, які оголюють одне плече. На джинсах із випраного деніму Баптиста закладає біоморфі шви на колінах, а сукні-бюстьє на золотих гудзиках поєднує із яскравими вітровками. "Я намагаюся кожен образ наділити характером, зробити його індивідуальним. Сьогодні всім хочеться бачити на подіумі людей, а не манекенів. Якщо вийде переконати глядачів у тому, що перед ними справжній чоловік, значить, ви на шляху до успіху".
У новому відео Мауро Фіоріто для Vogue UA дивіться fashion story зі зйомки лютневого номера.
Текст: Вєня Брикалін
Фото: Massimo Zanusso
Стиль: Kerry Louise Dorney
Зачіски: Chiao Chenet @Atomo Management
Макіяж: Yvane Rocher @Atomo Management
Асистент фотографа: Umano Teodori
Асистент стиліста: Adrienne Ryser
Модель: Sunniva Vaatevik @Viva
Вдячність: Casino de Fecamp
Відео: Maurito Fiorito
Музика: Massimo Zanusso
Читайте також: