RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Джон Гальяно в новому випуску Vogue Global Conversations

07 травня 2020

«Я до самої смерті боротимуся за право бути креативним», — з такою заявою Джон Гальяно виступив у новому випуску Vogue Global Conversations. Нинішній креативний директор Maison Margiela поспілкувався в Zoom зі своєю давньою подругою Анною Вінтур, головною редакторкою американського Vogue, яка також є художнім директором і консультанткою з питань глобального контенту Condé Nast.

За розмовою одних з найвпливовіших фігур у світі моди спостерігали тисячі глядачів. Показово, що навіть попри багаторічний досвід і множинні заслуги перед fashion-індустрією, Гальяно не збирається спочивати на лаврах слави. Тепер як ніколи раніше він має намір зробити свій внесок у майбутнє моди й вибудувати діалог з мілленіалами й представниками покоління Z. Головний спосіб зробити це — знайти нові можливості комунікації у віртуальному форматі. «Можливо, нині саме час подумати над тим, як презентувати колекції й продавати речі по-новому».

 «Мені подобається робити покази, — продовжив дизайнер. — Але я мушу залишити ці ідеї позаду, прийняти реальність такою, яка вона є, і рухатися вперед». Нині він разом зі своєю командою працює над новою колекцією Maison Margiela Artisanal — природно, через Zoom (один з його дизайнерів нині взагалі в Австралії). Гальяно впевнений, що час застосувати подібні сучасні технології й для демонстрації колекцій. «Я маю намір використовувати для своєї роботи всі доступні способи. Завдяки їм я можу показати всю оригінальність цих речей і нагадати всім, що я справжній кравець».

Maison Margieal осінь-зима 2020/2021

Яким буде віртуальне шоу Maison Margiela: у 3D-форматі, створене за допомогою комп’ютерної графіки, штучного інтелекту або щось зовсім інше? «Ця пригода, я ніколи не робив нічого подібного! — визнає дизайнер, натякаючи, що планує поєднати діджитал з реальністю. — Ви знаєте, що мені подобаються більше камерні покази, де кожен гість може сісти в першому ряду. Можливо, ми додамо до цього віртуальних глядачів: письменника, актора, поета — це буде дещо новеньке».

В одному можна бути впевненим на сто відсотків — художній складник шоу Maison Margiela буде на попередньому рівні. «Цей непростий час надихнув мене показати, як відбувається робота над колекцією. Багато представників поколінь Y і Z не мають жодного поняття про це... У липні ми покажемо артизанальну колекцію — вона стане уособленням самої суті бренду, вінцем нашої роботи. Мені хочеться, щоб люди це відчули. Щоб потім, у вересні, побачили, як використані в ній ідеї перекочують у колекцію ready-to-wear, аксесуарну лінійку. Подивимося, що із цього вийде, але я дуже натхнений».

Анна Вінтур і Джон Гальяно на конференції Vogue's Forces of Fashion, 2017

Незалежно від того, творитиме Гальяно для «живої» чи віртуальної аудиторії, його принципи роботи будуть незмінними. «Творчий процес завжди буде таким. Мені пощастило, що я можу вчасно підлаштуватися під обставини», — зазначає він. Дизайнер постійно на зв’язку зі своїми молодими колегами, беручи участь у Zoom-вечірках і помічаючи, хто як одягнений. «Ви бачили ці Zoom-вечірки? Нещодавно на одній з них я зустрівся зі Стівеном Кляйном, це було грандіозно! — вигукує Гальяно. — Молоді хлопці як і раніше роблять макіяж і вдягаються сексуально, навіть попри онлайн-формат. Якщо чесно, мені здається, те, як люди вдягатимуться, залежатиме від зняття карантину. Так що я залишаюся напоготові».

Вінтур зазначає, що заслуга Гальяно не тільки у використанні сучасних технологій. Він також робить багато в контексті екологічного розвитку моди й стирання традиційних гендерних норм. «Ми відчули, що маємо говорити сучасною мовою — ресайклінг і апсайклінг дали нам таку можливість», — розповідає дизайнерка, маючи на увазі колекцію Maison Margiela осінь-зима 2020 року, у якій було кілька перероблених предметів гардероба. Втім одним тільки апсайклінгом справа не обмежується. Бренд також випустив лінійку аксесуарів з обрізків шкіри — кожну річ робили на замовлення й вона мала свої унікальні особливості. «Мені подобається, що подібні ідеї надихають наших продавців, а також маркетинговий і комерційний відділи теж виявляти креативність», — каже дизайнерка.

Maison Margieal осінь-зима 2020/2021

Продовжуючи розмову про розмивання гендерних меж, Гальяно сподівається, що завдяки цій вимушеній паузі, яку довелося взяти індустрії моди, тема гендеру стане ще менш релевантною. «Якщо шоу-руми почнуть показувати жіночі й чоловічі колекції разом, це допоможе позбавитися зайвих витрат на подорожі й сміття. Крім іншого, так баєрам буде набагато цікавіше скуповуватися, — говорить він. — Дизайнери також зможуть експериментувати з новими формами, не думаючи про гендерну належність речей. Можна просто розслабитися й шити сукню. Ця ідея надихнула мене використовувати дуже жіночний навскісний крій сукні, який я так люблю, під час створення чоловічих предметів гардероба, як-от костюм, бушлат або тренч. Коли ви кроїте всі ці речі скісно, силует виходить дуже акцентованим, а образ загалом — драматичним. Вони дуже зручні в носінні, але водночас виготовлені зі струмливого атласу — таку річ куплять і хлопці, і дівчата».

Наприкінці розмови Гальяно зізнався, що допомагає йому зберігати бойовий настрій у цей непростий час: «Пристрасть. Я кравець. Мене мотивує моє ремесло, відданість команді й творча свобода. Для мене це дуже важливо. Мені здається, кожен може бути ким завгодно, і чому б в такому разі нам не стати трохи добрішими одне до одного й до нашої планети?».

Джон Гальяно · Vogue ·

Ще в розділі Бренд

Популярне