RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Велика втеча: Дріс ван Нотен розповів про спільну колекцію з Крістіаном Лакруа

14 березня 2020

Дріс ван Нотен спільно з Крістіаном Лакруа створив колекцію, лейтмотивом якої став заклик до свободи.

Фото надані Dries Van Noten

Головну інтригу своєї осінньо-зимової колекції Дріс ван Нотен до останнього тримав у таємниці. Перший натяк гостям, які проходили на свої місця в залі паризької Opéra Bastille, дизайнер подав як символ — на кожному кріслі лежала червона троянда й маленька листівка із загадковою абревіатурою DVN x CLX. Так був анонсований безпрецедентний творчий експеримент: в цьому сезоні Дріс ван Нотен об’єднав зусилля з королем Haute Couture Крістіаном Лакруа, який десять років тому покинув свій бренд, заснований ще у 80-х. Нову колекцію Dries Van Noten вони склали в чотири руки.

Через кілька днів після показу ми зустрілися з Дрісом ван Нотеном у його студії. Від початку бесіди стає ясно: робота з Лакруа стала для нього безцінним досвідом.

Дріс ван Нотен; портрет: Fe Pinheiro

— Пане ван Нотене, що ви відчували, уперше розділивши з кимось вихід у фіналі шоу?

— З Крістіаном це вийшло дуже природно. Створюючи колекцію, ми провели багато часу разом — обговорювали наші погляди й уподобання, щоб звести їх в одне ціле. Після всієї проведеної роботи було б досить дивно з’явитися на подіумі поодинці.

— Вихід з нареченою, яку ви обидва вели попідруки, був разючим. Чи можна інтерпретувати його як символ вашого союзу?

— Звісно. Наша колекція — це союз двох творчих умів. Це prêt-à-porter з безліччю кутюрних акцентів, тому в колекції є прямий зв’язок з високою модою.

— Як почалася ваша співпраця?

— Коли торік у лютому я став міркувати про цю колекцію, то швидко зрозумів, що вона мала б бути ескапічною. Спостерігаючи за тим, що відбувається у світі — маю на увазі Дональда Трампа, Бориса Джонсона, — я бачив два способи, як можна впоратися з подіями: заховати голову в пісок або сховатися в чарівному світі фантазій. У втечі від реальності є щось цілюще й гартувальне — і я почав дивитися в бік образів середини 80-х. Ті часи були не кращі за наші: загальна політична нестабільність, епідемія СНІДу. У колекціях Haute Couture того часу відчувався сильний вплив творчості Лакруа: велика кількість рюшів і воланів, принт у горох, об’ємні рукави. Мій мудборд сповнювали образи того часу. Власними силами я не зміг би оформити це як колекцію, оскільки це не зовсім мій стиль. Тому я поділився своїми ідеями з Крістіаном в листі й запитав, чи не хоче він стати співавтором. Я був дуже схвильований, щоб телефонувати йому. Проте він відреагував дуже швидко.

Дизайнери Крістіан Лакруа й Дріс ван Нотен; Дріс ван Нотен використовує ключові елементи з колекцій Крістіана Лакруа: рюші й волани, анімалістичні принти й обємні рукави-буфи
 

— Якою була ваша перша ділова зустріч?

— Ми зустрілися в офісі на Єлисейських полях наступного дня після акції жовтих жилетів. У будівлі були розбиті вікна, і мені здавалося, що почалася війна. Були сумніви: а чи є сенс у цій ситуації говорити про красу, про рюші з воланами, про принт у горох і жакард XVIII століття? Але мене не залишало відчуття, що це дійсно важливо. Я показав Крістіану перші напрацювання, і він був у захваті. Я хотів використати знакові елементи його колекцій, але інтерпретувати їх по-своєму. Все-таки сьогодні абсолютно інший час. Тафта, яку він використовував, була зроблена із чистого шовку, а та, яку застосовував я, — з перероблених пластикових пляшок.

«Коли Крістіан додав пір’я у волосся моделі, лук став набувати сенсу: ми намацали правильний баланс свободи й божевілля»

— Як тривала ваша робота?

— Я зробив ескізи з кутюрними акцентами й попросив Крістіана порекомендувати студію, у якій можна було б втілити наші ідеї. Він наполіг, щоб над цією колекцією повністю працювала моя студія в Антверпені — уважав, що так вийде набагато цікавіше й сучасніше. Він мав рацію. Уперше ми зустрілися там у квітні й відтоді кожне примірювання проводили разом. Перший образ, який ми створили, складався зі спідниці, розбарвленої чорно-білою графікою, і толстовки з тигровим принтом. Я подумав: «Боже мій, а чи в правильному напрямку ми рухаємося, чи не занадто багато всього?!». Потім Крістіан додав пір’я у волосся моделі. Раптово образ став набувати сенсу: ми намацали правильний баланс свободи й божевілля.

Фото: надані Dries Van Noten; Getty Images / Global Images Ukraine

— Сьогодні сотні модних брендів і дизайнерів роблять колаборації. Для вас важливо, щоб вашу колекцію такою не вважали. Чому?​​​​​​​

— У терміна «колаборація» є негативна конотація, що, насправді, звучить прикро. Навколо колаборацій нагнітають багато шуму, здебільшого заради прибутку. Це останнє, чого я хочу. Тому ми оголосили про нашу співпрацю безпосередньо на шоу. Ми не хотіли ажіотажу в ЗМІ — ми хотіли спілкуватися, обмінюватися ідеями без галасу.

— Ви вважаєте, обмін думками — це саме те, чого сьогодні дуже бракує?​​​​​​​

— Світ змінюється. Безумовно, ми живемо у важкі часи: з погляду як політичних обставин, так і кліматичної кризи. Але в цьому є й позитивний момент — усе більше й більше молодих людей об’єднуються, щоб знайти можливі рішення цих проблем.

«Ми маємо прагнути менше шкодити довкіллю, але мода не може бути абсолютно екологічною»

— Чи достатньо у світі моди серйозної співпраці, подібної вашій, щоб рухатися вперед?​​​​​​​

— Мода ще не досить розвинена. Мені подобається порівнювати це з ресторанним бізнесом: раніше були шикарні ресторани в мармурових палацах з десятьма кельнерами біля кожного столу, а сьогодні — затишні заклади, де немає помпезного меню й усього кілька сортів доброго вина, про які ніхто ніколи не чув. Мода — це як колись мармуровий палац з традиційним уявленням про розкіш.

Фото: надані Dries Van Noten; Getty Images / Global Images Ukraine

— Як ви ставитеся до того, що модні бренди все частіше звертаються до соціальних тем для просування своїх продуктів?

— Зазвичай бренди бачать у гострих соціальних питаннях легку можливість швидко себе продати. Але я не думаю, що варто йти на такі кроки лише заради вигоди. Клієнти розумні. Протести й фемінізм, безумовно, важливі, але гасла на футболках... Тільки не це!

— А що ви думаєте про сталий розвиток?

— Певна річ, я завжди можу з гордістю сказати, що наша тафта й поліестер зроблені з переробленого пластику. Але ці тканини доправляє нам служба DHL, яка впаковує їх у поліетиленову плівку. Така реальність. Ми маємо прагнути менше шкодити довкіллю. Але я вважаю, що мода не може бути абсолютно екологічною. Не зрозумійте мене неправильно, я намагаюся стати якомога більш «зеленим», коригую для цього свої звички й спосіб життя. Але я думаю, нам варто бути чесними й намагатися зберігати здоровий баланс. Важливо, щоб ми усвідомлено підходили до своїх покупок: купували менше речей, вибираючи ті, що зможуть слугувати довше.

Фото: надані Dries Van Noten; Getty Images / Global Images Ukraine

— Чи поєднуваний одяг ваших попередніх колекцій з одягом нових?​​​​​​​

— Створювати одяг на століття — не самоціль для мене. Внутрішні відчуття — куди важливіші: я дуже щасливий, коли клієнти говорять, що заново відкривають для себе речі з колекцій, яким вже десять років, і деякі з них передають своїм дітям.

— Чи було внесено зміни в кастинг моделей для показу з Крістіаном Лакруа?

— Дівчата, яким сьогодні по 18-20 років, прагнуть щось змінити в нашому світі. Спершу я переживав, чи зможуть вони передати фантазійний характер колекції. Але генеральна репетиція ніколи мене так не тішила, як цього разу. Моделі намагалися дійти основного посилу колекції — вони були дуже зосереджені. Я подумав: «Вау, ось воно — наступне покоління». Ще якихось п’ять років тому нам би навряд чи вдалося представити колекцію так ефектно на молодих дівчатах.

Текст: Денніс Браатц

интервью ·

Ще в розділі Бренд

Популярне