До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

6 знакових робіт у кар’єрі дизайнерки Олени Буреніної

29 березня українська дизайнерка Олена Буреніна святкує день народження. З цієї нагоди команда vogue.ua згадує знакові моменти в історії її бренду.

Олена Буреніна

Свій іменний бренд українська дизайнерка Олена Буреніна заснувала у 2006 році ще студенткою третього курсу Київського національного університету технологій та дизайну. Восени того ж року менеджерка проєктів у сфері моди British Council Елісон Молоуні вручила Олені на всеукраїнському конкурсі молодих дизайнерів "Погляд у майбутнє" Гран-прі за її колекцію "Амбівалентний архетип".

Реклама

"Коли я починала свій творчий шлях, мода була мистецтвом. Це були часи епатажних колекцій Джона Гальяно для Dior, пік популярності Жана-Поля Готьє і його провокаційного вбрання для Мадонни, покази-перфоманси Олександра Макквіна... Це дуже помітно за першими колекціями бренду: "Ambivalent Archetype", "Absolute in Vitro" — це мої артвислови на резонансові теми. Тоді 70% речей були press pieces, об’єктами, які зачіпають, привертають увагу, які мають ефектний вигляд у кадрі. Завдяки цим колекціям мене полюбила західна преса й український шоу-бізнес. Мене запрошували створювати костюми для кіно", — згадує Олена.

У 2009 році Олена Буреніна здобула перемогу в телевізійному проєкті Pro Fashion (аналог американського шоу "Подіум"), головним призом якого було навчання в лондонському Central Saint Martins College of Art and Design. Британська освіта перевернула свідомість дизайнерки. У 2010 році Олена представила на головному подіумі Ukrainian Fashion Week колекцію Absolute in Vitro, яка зчинила справжній фурор серед модної публіки.

"Колекцію Absolute in Vitro сьогодні багато хто називає однією з найнеординарніших в історії бренду. Це була моя творча рефлексія на тему генетичних експериментів. Якось я йшла Лондоном і побачила борд із соціальною рекламою: на величезному фото були зображені тварини, на яких у лабораторіях проводили найрізноманітніші досліди. Це був шок. Я завмерла на місці й довго плакала прямо посеред дороги. Після цього весь рік виношувала в голові ідею колекції. У процесі підготування й збирання матеріалів я стикнулася з іншою стороною питання: мені стала відома історія дівчинки, яку вдалося врятувати саме завдяки тим самим експериментам. У житті немає однозначних відповідей". На ескізах видно, як абстрактна ідея дизайнерки трансформувалася в конкретні речі.

Ще одна знакова колекція в кар’єрі дизайнерки — драматична Not Here 2012 року, яку багато хто пам’ятає через пальто з воронами. Тоді вихідною точкою для створення образів стали роздуми дизайнерки про темну сторону людської душі. Наприкінці показу на подіум вийшли дві моделі в чорній і білій сукнях. Їхні подоли були просякнуті чорною й білою фарбами та залишали на подіумі довгі сліди.

На створення весняно-літньої колекції 2019 року Moray дизайнерку надихнуло її хобі — дайвінг. Вона має досвід понад 30 занурень, кожне з яких залишило яскравий спогад про підводних морських мешканців. Утім Олена не використовує прямі цитати — ніяких рибок, морських коників, коралів і відтінків синього. Дизайнерка радше розбирає тему з творчого погляду та створює тонкі алюзії завдяки деталям і фактурам.

"Я вже давно захоплююся дайвінгом, тренуюся по всьому світі й бачу як страждає підводне середовище внаслідок людської діяльності, — розповідає Буреніна. — На це сумно дивитися, а багато людей просто не знає, якої шкоди завдає використання пластику або неправильна побутова хімія жителям морського дна. Цією колекцією я хотіла привернути їхню увагу до проблеми й заразом продемонструвати всю красу, яка ховається за товщею води". Цією колекцією дизайнерка відкривала Vienna Fashion Week.

У 2013 році Олена спробувала себе в новій ролі — дизайнерки інтер’єрів. Вона оформила простір київського бутика Corner Concept Store. Стриманий чорно-білий інтер’єр з величезним настінним панно з лялькових голів високо оцінили не тільки інсайдери світу моди, а й архітектури.

У 2017 році команда бренду Elena Burenina працювала над образами ведучих міжнародного пісенного конкурсу Eurovision. "З кожним ефіром ми ускладнювали образи, додавали цікавих деталей на зразок блискучої краватки або ланцюжка на штанах, але все одно витримували все в одному стилі. Після Eurovision я дістала величезну кількість компліментів від міжнародної команди організаторів. Вони були вражені нашою швидкістю і якістю", — розповідала Олена Буреніна в інтерв’ю Vogue.

Олена Буреніна та Тимур Мірошниченко

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.