RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Олександр Цимбалюк – про «Севільського цирульника», напружений графік і повернення додому

19 грудня 2019

Опері Джоаккіно Россіні «Севільський цирульник» більше 200 років, а її досі вважають однією з найкращих комічних постановок. Актуальність цього питання пов'язана з цікавою історією та колоритними героями, характери яких через музику блискуче представив Россіні. «Севільського цирульника» показують у кожному великому оперному театрі світу. У Національній опері 19 грудня одну з ключових ролей – партію Дона Базиліо – виконає зірка світової опери Олександр Цимбалюк. Напередодні виступу vogue.ua поспілкувався зі співаком і розпитав його про роботу в знаменитих театрах і повернення додому.

Олександр Цимбалюк

Олександр Цимбалюк – запрошений соліст відомих театрів: від нью-йоркської The Metropolitan Opera до міланської Teatro alla Scala. Втім, навіть якщо подивитися в його «Фейсбуці» рядок «Робота», можна побачити понад 13 театрів. Те, що йому вдається лавірувати не лише між європейськими містами, а й континентами – дивовижно. Але артист зізнається відверто, що так працювати і справді важко: «Звичайно, втомлюєшся від перельотів, яких іноді буває по 15-20 на місяць. Це впливає на загальний настрій і якість виступів. Але потрібно себе організовувати, стимулювати. Завжди здається, що щось не доробив. Але все одно намагаєшся. Це велика відповідальність перед собою, здоров'ям і перед театром, звісно».

Олександр Цимбалюк

Один з найскладніших періодів Олександра випав на грудень 2014 року, коли у нього було заплановано 22 виступи в різних місцях. Зараз він намагається розвантажувати графік і більше часу проводити на батьківщині: «Протягом останніх кількох років я намагаюся більше бути вдома. Зараз відчуваю необхідність проводити час з рідними, друзями, родиною. Дім – він гріє, дає те тепло, яке за кордоном ти все одно ніколи не отримаєш».

Олександр Цимбалюк

Очевидно, що складність полягає не лише в тім, що доводиться багато подорожувати, а в безпосередній кількості виступів, що впливає на стан голосу. Олександр ставиться до цього питання по-філософськи, порівнює голос з грифелем олівця («він не вічний») і вірить, що кожному співаку «на роду написано, скільки він заспіває нот». Але веде правильний спосіб життя та всіляко оберігає свій «інструмент»: «Цей якийсь ліміт існує, не хотілося б його вичерпати».

Олександр Цимбалюк

До Києва одесит Олександр Цимбалюк, випускник відомої Одеської музичної академії імені А. В. Нежданової, приїхав, щоб виконати партію Дона Базиліо в опері «Севільський цирульник». Вперше він заспівав цю партію 2002 року в Гамбурзі: «Відчуття були незвичні, бо це був не Верді, якого я звик співати. Здебільшого я виконував ролі монументальні, героїчні, а Базиліо дуже грайливий. Під такий оперний гумор потрібно сильно підлаштовувати свій голос, уміти знайти і висловити різні відтінки, щоб в підсумку це все мало барвистий вигляд».

Олександр Цимбалюк

За 20-річну кар'єру Цимбалюк звик шукати ті відтінки, про які говорить. Причому, найрізноманітніші. Наприклад, рік тому він співав в опері «Борис Годунов» у Парижі, яку поставив Іво ван Хове, один з найбільш авангардних режисерів у світі, яскравий представник режисерського театру. «Звісно, не завжди нам зручно працювати в форматі авангардного театру, або ми з чимось можемо не погоджуватися. Але в будь-якому випадку починається діалог з режисером, з'являються альтернативи. Якщо вони об'єктивні, то хороший режисер завжди їх приймає. Так було і в моєму випадку. Іво бачив Бориса дуже кривавим, деспотом, що відрізнялося від мого погляду. Ми багато спілкувалися і дійшли до спільного розуміння партії – в результаті у нас склалися теплі відносини. Борис вдався дуже сучасним».

У підсумку, Олександр вважає, що головна місія співака – донести до глядача емоцію. А ось якими засобами – тут може бути все що завгодно.

Фото: Олексій Пономарев

опера ·

Ще в розділі Театр

Популярне