Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Як відбувалися зйомки найжорсткішої битви «Гри престолів»

30 квітня 2019

28 квітня HBO показали третій епізод восьмого сезону «Гри престолів», який напевно увійде в історію світового телебачення. Про те, як знімали епічну серію, Vanity Fair розповів режисер Мігель Сапочник.
 

Ім'я британського режисера Мігеля Сапочника добре відоме шанувальникам «Гри престолів». 2016 року Сапочник взяв «Еммі» за режисуру «Битви Бастардів», передостаннього епізоду шостого сезону, який увійшов в історію як найбільш епічний та жорсткий. Точніше, він таким був – поки 28 квітня не представили «Довгу ніч», третю серію фінального сезону. Тепер і глядачі, і команда серіалу сходяться на тому, що саме «Довга ніч» стала найепічнішою серією за всі вісім років існування «Гри престолів». В інтерв'ю Vanity Fair її режисер Мігель Сапочник розповів про те, як відбувалася робота над цією серією. До слова, у фінальному восьмому сезоні Сапочник зняв дві серії – третю і п'яту, а оскільки у нього слава людини, яка знімає найжорсткіші сцени, попереду нас напевно чекає чимало цікавого.

«Довгу ніч», яка напевно увійде в історію сучасного телебачення, знімали більше семи місяців. За словами режисера, робота тривала 6-7 днів на тиждень, знімальний день тривав 16 годин. Робота над серією почалася влітку 2017 року, фактично два роки тому – і закінчилася лише навесні 2018 року. Натхненням для команди став ще один масштабний фільм у жанрі фентезі – «Володар перснів. Дві фортеці» Пітера Джексона. Хоча один жанр тут виділити складно: за словами Сапочника, у третьому сезоні змішалися хоррор, бойовик і, звичайно, справжня драма, без якої не залишається жодна серія «Гри престолів».

Головна інтрига для команди була такою: як зняти більш ніж годинну битву так, щоб вона не втомлювала глядача? Вихід знайшли: Сапочник каже, що вони вирішили показати менше бойових дій, а натомість зробити акцент на драмі, яку переживає кожен з ключових героїв у момент битви. «Після 20 хвилин спостереження за битвою ви втомлюєтеся», – каже Сапочник. «Як зробити цікаво? Як змусити глядача дивитися від початку до кінця? На моїй пам'яті був тільки один такий фільм – «Володар перснів. Дві фортеці», звичайно!».

У результаті серія включає 40-хвилинну битву, яка насправді складається з трьох різних битв. «Здається, що єдиний спосіб по-справжньому правильно підійти до цього епізоду – це взяти кожну битву і запитати себе: «Навіщо мені продовжувати дивитися?», – говорить режисер. «Одна річ, яку я виявив: чим менше дій, тобто чим менше битв ви можете мати в послідовності битв, тим краще». Це звучить як трюк, але будь-хто, хто коли-небудь виявляв, що у нього пульсують очі і паморочиться голова під час перегляду сцен битв, ймовірно, зараз зітхає з полегшенням.

Ще один прийом, який використовувала команда – «зробити речі меншими» і «створити емоційну історію для кожного персонажа, за якою ми можемо слідувати». У третій серії такою, безсумнівно, стала історія Арії Старк.

Глядачі, які вже подивилися епізод, охрестили його занадто похмурим і напруженим, але потрібно визнати: режисер не був дуже суворим до нас. Сапочник і його команда весь час дають глядачеві великі плани фаворитів після кожної масової сцени, щоб переконатися, що вони все ще живі. Або вже ні.

сериалы · Гра Престолів ·

Ще в розділі Кіно

Популярне