Дизайнер Мішель Клептон – про те, як створювали костюми для "Гри престолів"
Про костюми персонажів "Гри престолів" говорять не менше, ніж про самих акторів або сюжетні перипетії. Сукні як броня від ворогів, символічна вишивка ручної роботи, чорний колір і мідні корсети – кожна деталь має значення, недарма художник костюмів Мішель Клептон отримала три премії "Еммі" за роботу над серіалом. В інтерв'ю виданню fashionista.com Мішель розповіла про свої улюблені костюми і про те, як серіалу стали у пригоді килими з IKEA.
"Я думаю, це сукня для коронації Серсеї у фіналі шостого сезону. Сукня з дуже чітким і суворим силуетом, з італійської шкіри і парчі, яка за кроєм нагадує вбрання батька, Тайвіна Ланністера, у попередніх сезонах. У них були дивні і складні взаємини, тому це порівняння – символічне.
У певному сенсі це було вшануванням його, але у певному – і знущанням над ним. Мені сподобалася сукня, її простота і мовчазна красномовність. Для мене це було своєрідне повернення, бо я пішла у шостому сезоні, щоб працювати над "Короною", і саме з цим вбранням я повернулася.
Ще один мій улюблений костюм – це шуба Дейнеріс, в якій вона прибуває на північ у шостому сезоні. Я відчувала, що це вдалий одяг, щоб врятувати когось, але в жодному випадку не вбрання, щоб отримати більше влади. Це було романтичне пальто; те, що вона захотіла вдягнути, щоб її помітили. Вона була схожою в ньому на ангела. І разом з тим це було дуже практичне пальто, тому що Дейнеріс, як ми пам'ятаємо, прилетіла на драконі. Нам знадобилося кілька місяців, щоб його створити".
"Найважче – костюми для масових сцен. Наприклад, золоті маски, які носили Сини Гарпії, коли вони напали і вбили всіх, були особливо складними у виконанні. Я хотіла, щоб вони виглядали так, наче зроблені вручну, і нам дійсно довелося зробити багато що власноруч. Спочатку ми надрукували їх на 3D-принтері: вони вийшли чудовими, але було помітно, що їх згенерували комп'ютери. Я пам'ятаю, як ми шліфували їх, зістарювали, намагалися ламати, щоб зробити не такими ідеальними. Нам було важливо досягти живого ефекту. Врешті-решт актори, які вдягнули їх, насправді відчували, що стали невидимими, поводилися зовсім по-іншому і увійшли у ролі по-справжньому".
"Деякі члени Нічної варти дійсно носять шуби, зроблені з килимів IKEA. Наприклад, Самуелл Тарлі. У перших двох сценах Нічної варти він одягнений у плащ із килима IKEA. У нас справді був невеликий бюджет; тоді ще ніхто не знав, як далеко піде шоу. Поруч зі студіями у Белфасті є IKEA, я одного разу вибирала там щось для своєї квартири і сказала собі: "Овва, подивися на ці дивовижні вовняні килимки!" Наша команда буквально напала на них: порізала, вичистила, а потім ми додали два шкіряні паски. Зрештою ми їх використали в серіалі. Мені подобаються такі завдання: ти повинен знайти щось незвичайне і змусити річ працювати".
"У акторів складні стосунки зі своїми костюмами. Наприклад, Софі Тернер, яка зіграла Сансу Старк, дуже хотіла забрати свій корсет, і шоуранери Дейв і Ден вирішили, що вона таки повинна його отримати. Ми були раді віддати їй цей корсет, тому що вона носила його кілька сезонів. Акторам хочеться залишити собі частку серіалу назавжди.
А ось Кіт Геррінґтон (Джон Сноу) часто скаржився, що шуба і накидка занадто важкі. Коли ми почали працювати з Кітом, його пальто було благеньким, тому що він був байстрюком, і це означало, що про нього не надто піклувалися. Пізніше він стає одним з головних персонажів серіалу, і його костюм важчає: він демонструє суспільну вагу Джона Сноу. Костюм ефектний і показний, як і сам персонаж. Отже, яким би важким він не здавався, я все одно думаю, що це було правильне рішення. Дівчата з мого відділу носили його багато разів туди-сюди на зйомках, отож Кіту було не так вже й важко".