Як тренд "тиха розкіш" впливає на роботу брендів
"Тиха розкіш" є одним із найбільших трендів 2023 року — і одним з найважливіших. Ця тенденція продовжує стрімко розвиватися, частково завдяки популярності шоу про багату еліту, як-от "Спадщина". Окрім того, вона повертає нас до економічно нестабільного 2008 року — і приносить користь брендам, які роками продають одяг для заможних і розважливих.
Що таке "тиха розкіш"?
"Тиха розкіш" — це одяг найвищої якості, який є позачасовим, вишуканим і стриманим. Це протилежність великим золотим пряжкам Gucci чи сумкам із логотипом Louis Vuitton — предметам, які кричать: "Я заплатив за це багато грошей". Натомість адепти цього тренду вибирають одяг, що шепоче: кашемірові светри і вовняні пальта; шовкові ґудзики, нейтральні тони та дорогі матеріали. І, звісно, цей одяг бездоганно сидить, тому що його професійно скроїли, а не виготовили для масового продажу.
Чому "тиха розкіш" зараз така популярна?
Як і більшість інших модних тенденцій, ріст популярності "тихої розкоші", або "прихованого багатства", є частиною циклу. Коли у 2021 році почали пом’якшувати обмеження часів пандемії, модні тенденції повернулися в бік "дофамінового вбрання": яскраві кольори, гучні принти та оголені частини тіла. Тож логічно, що по закінченню гострих відчуттів від виходу з карантину модні тенденції також змінюються.
Крім того, є гітовий серіал HBO "Спадщина", де герої регулярно носять кашемірові бейсболки за 600 доларів — нейтральних кольорів без логотипів — або вишукані протисонцеві окуляри Tom Ford. Стиль персонажів транслює, що вони одягнені "дорого та зі смаком", попри їхню геть іншу поведінку.
Втім, це не зовсім типовий цикл трендів. Події у світі сильно впливають на те, як люди одягаються. Якою б нечутливою іноді не видавалася мода, вона все одно гостро налаштована на соціальну динаміку. Зараз ми переживаємо часи, які вимагають зваженості через світову кризу і потенційну рецесію. Підвищена увага прикута і до сталого розвитку та свідомого споживання. Невипадково "тиха розкіш" домінувала в моді у 2008 році, під час Великої рецесії.
Які бренди виграють від цієї тенденції?
"Тиха розкіш" стала настільки популярною, що під неї підлаштовуються навіть найбільші бренди. Це неодмінно вплине на стабільність розкішних компаній, зокрема Louis Vuitton, Dior і Fendi, які люблять щедро брендувати свій одяг та аксесуари. І хоча поки більшість споживачів все ще хочуть купувати логотипи, LVMH вже пропонує багато "скромних" варіантів.
Один із брендів LVMH, який вже готовий отримати вигоду від цієї тенденції, — Loro Piana, відомий своїми простими, але розкішними кашеміровими светрами. На тому ж полі грають італійський Дім класу люкс Brunello Cucinelli, французький Hermès і група Armani, яка виготовляє одяг у стилі "тиха розкіш" десятиліттями. Але кашеміровий светр від Loro Piana коштує приблизно 1700 доларів, а ціна на навіть уживану сумку Hermès починається від 5000 доларів. Якщо це трохи за межами вашого бюджету, є менші компанії та бренди, які тяжіють до "тихої розкоші". Вони пропонують міцний, екологічно виготовлений одяг позачасових силуетів. В будь-якому випадку вам не потрібен светр, який розсиплеться за два прання, якщо можна почекати й придбати річ, щоб носити кілька років.
На відміну від схожих модних рухів, як-от мінімалізм і нормкор, ідея "прихованого багатства" більше стосується ставлення до життя в цілому, ніж естетики. Вона про функціональність, інвестиції та фундаментальні зв’язки з брендами. Гардероб адепта "тихої розкоші" враховує реальні життєві потреби. Спостерігати в соцмережах за тим, як інфлюенсери купують сумку-багет або вирушають на прогулянку на височезних підборах і в туго затягнутих сукнях, може бути цікаво, але в реальному житті це навряд чи працює. Бо насправді всі ми хочемо ходити на роботу, займатися справами та насолоджуватися вихідними в гарно зшитому, легкому та вишуканому одязі.