К'яра Ферраньї взяла участь як ведуча у 73-му музичному фестивалі в Сан-Ремо, де визначають представника від Італії на Євробаченні. Щоразу для виходу на сцену вона обирала вбрання, які ще недавно ми б назвали провокаційними. Сьогодні навіть найконсеративніша публіка розуміє: це більше ніж просто одяг — це маніфест. Розкриваємо всі сенси, приховані за образами інфлюенсерки.
Безсоромна сукня
К'яраФерраньї вже не вперше (і, впевнені, не в останнє) використовує одяг як маніфест жіночої сили. Нагадаємо, нещодавно вона з'явилася в сукні Dior, яка в реалістичній техніці trompel'oeilстворювала ілюзію повної наготи. "Мета цього образу – привернути увагу до прав, що стосуються жінок та їхнього тіла", – зазначила тоді в дописі в Instagram-інфлюенсерка.
Клітка
У закріплених публікаціях в її Instagram значиться ще одна, з назвою "Клітка". Ні, це не про принт, а про ґендерні стереотипи, які суспільство досі розповсюджує на жінок та на їхню роль. "Звільнимо нові покоління від ґендерних стереотипів, у яких жінки часто почуваються у клітці", – значиться в дописі, який інфлюенсерка зробила рідною італійською.
Ідею креативна директорка Dior Марія Грація К'юрі втілила у вбранні HauteCouture. Воно складається з трикотажного костюму, вишитого стразами, та тюльової спідниці, натхненої творчістю Яни Стербак. Стербак – канадська художниця, яка у своїх роботах досліджує теми влади, контролю, ґендерних стереотипів та сексуальності. "Ця сукня втілює надію на зсув концепцій, нав'язаних патріархатом, – йдеться в дописі. – Надію, яку ми покладаємо сьогодні на дівчаток, що стануть жінками завтра. Це побажання матері своїй донечці, щоб вона нарешті оголосила Перемогу!".
Думай вільно
Ще одна сукня-висловлювання, що з'явилася в Сан-Ремо, створена Dior та самою Ферраньї. "Нам був потрібен одяг не лише ексцентричний або претензійно красивий – ми відчували потребу донести соціальне повідомлення з найпопулярнішої сцени в Італії, навіть через моду". Результатом стала сукня-маніфест, на якій блогерка з'явилася на відкритті 73-го фестивалю в Сан-Ремо. Чорна шовкова сукня була доповнена плакатом-палантином із вишитим італійською слоганом "Думай вільно".
Цей слоган взятий з фотографії фемінистського концептуального художнього дуету ClaireFontaine, італійки ФульвіїКарневейл та британця Джеймса Торнгіла. "Сподіваємося, це надихне всіх жінок відчути свободу від ролі, нав’язаної їм суспільством", – йдеться в дописі, що супроводжує фотографію в сукні з промовистим палантином. Сама К’яраФерраньї бореться, щоб не потрапити в простір, визначений для неї патріархатом, а також щодня нагадує собі ці слова, намагаючись не почуватися винною за свій успіх як жінки. Сукня з її слоганом присвячена усім жінкам, "які просто хочуть почуватися собою, не засуджуючи".
Сукня проти ненависті
Ще один образ був присвячений підтримці D.i.Re – італійській асоціації "Жінки в мережі проти насильства". До речі, організація активно допомагає українкам, а dire у перекладі з італійської означає "говорити". Весь свій гонорар за участь у фестивалі інфлюенсерка передала саме D.i.Re, а італійський VanityFair вийшов з відповідною обкладинкою та інтерв'ю. "К'яраФерраньї їде до Сан-Ремо з конкретною місією: дати голос і мужність жінкам, які постраждали від насильства", – зазначили у VanityFair.
На цій сукні чорними перлами по білій тканині вишиті жорстокі слова, які хейтери адресують К'ярі щодо її зовнішності, її тіла та особливо її свободи почуватися жінкою та матір'ю. Марія Грація К'юрі бачить це як сторінку книги, де розповідається про безплідну ненависть, з якою стикається впродовж життя кожна жінка. "Виносячи ці сексистські фрази на Фестиваль, ми хочемо закликати всіх бути більш чуйними. Та нагадати жінкам, щоб вони не дозволяли хейтерам принижувати їх, адже насправді має значення лише думка тих, хто нас любить".
Жінка-воїтелька, жінка-мати
Сукня із золотим металевим топом від Дому Schiaparelli символізує важливі теми: по-перше, те, що роль жінки – набагато ширша, ніж роль матері. По-друге, те, що жінка не має відчувати провини, коли хоче реалізуватися в інших сферах. Твердість золотих обладунків на грудях К'яри символізує силу, яка не потрібна чоловікам, щоб їх вважали рівними. Синій колір атласної спідниці натякає на "святість материнства" та на священну роль, яка відведена вигодовуванню дитини. Це вбрання символізує протест проти того, щоб зводити роль жінок до ролі репродуктивних систем, як в антиутопії "Оповідь служниці".
Розпис по тілу
Золотий відбиток жіночого тіла на синій сукні – це більше, ніж оммаж творчості Іва Кляйна, який не лише винайшов та запатентував фірмовий синій колір, але й активно використовував антропометрії, – відбитки оголених, вимащених фарбою жіночих тіл на полотні. Кляйн звільняв жінок від ролі нерухомих манекенів і надавав їм свободу залишати власні відбитки на великих білих полотнах. "Звільни власне тіло та роби з ним що хочеш", – саме такий маніфест несла ця сукня ДеніелаРозберрі для Schiaparelli, виконана на замовлення К'яри.
Сукня прав людини
Довга чорна оксамитова сукня прикрашена намистом, яке формою повторює форму жіночої матки, проте складено з різних ділянок жіночого тіла. Намисто є нагадуванням, що репродуктивні права людини – це не обов'язки.
"Доступ до безпечних абортів та сприяння створенню потомства — це питання прав людини, від якого ми не повинні відмовлятися. Тому кожна людина, чоловік чи жінка, має вміти вільно ухвалювати рішення про власне тіло. Давайте не допустимо, щоб наші дочки билися у битвах, виграних нашими матерями", – йдеться в Instagram-дописі .
Маскулінна жіночність
"Дехто вважає: аби розраховувати на серйозне ставлення до себе та демонструвати лідерські якості, жінка має наслідувати чоловічу поведінку або обирати маскулінне вбрання. Чорна оксамитова брючна сукня – карикатура на цей сексистський стереотип, меседж чоловікам, які досі вірять у "гру м'язів". Творці сукні, серед яких – креативний директор SciaparelliДенієлРозберрі та стилістка, СЕО власного бренду К'яриФерраньї й активістка за рівні права Фабіо Марія Дамато закликають: "Не відмовляйтеся від власної жіночності лише через те, що хтось вважає її ознакою слабкості".