200 Years Young: бренд The Macallan відзначає 200-річчя особливою колекцією віскі
У сучасному мінливому світі одноденних трендів особливо цінуєш бренди з історією, які протягом десятків років відточують власну майстерність та постійно покращують продукт, адже досконалості немає меж. Серед таких імен — шотландський бренд віскі TheMacallan, який цього року святкує 200-річний ювілей і при цьому сам робить унікальні подарунки для шанувальників. Вже у грудні в Україні буде представлено унікальну колекцію TIME: SpaceMastery.
У цифру 200 років складно повірити — у підручниках історії про 1824-й згадують як про рік, коли назва "Австралія" була закріплена за континентом, а у Відні відбулася прем'єра Симфонії № 9 Бетховена. І саме тоді шотландський фермер та шкільний вчитель Олександр Рід одним із перших у своїй країні придбав ліцензію на виробництво віскі, яке пройде крізь епохи та століття, стане володарем світових рекордів, предметом колекціонування і закохає у свій смак тисячі людей по всьому світу. Про історію бренду можна написати книгу, але ми сфокусуємося на найголовніших фактах, адже саме вони дають зрозуміти, як сформувався фундамент TheMacallan і наскільки точно сьогодні його команда реагує на виклики сучасності, щоб залишатися актуальним і бажаними.
Назва TheMacallan походить від злиття двох слів гельською мовою: magh — "ділянка родючої землі", ellan або St. Fillan — "Святий Філлан", яка підкреслює глибокий зв'язок бренду з природою та світом навколо протягом вже двох століть. Наприкінці ХІХ сторіччя TheMacallan вже продемонстрував як локальний алкогольний бренд може масштабуватися. Саме в цей час його популярність вийшла за межі рідної Шотландії — родина Кемпів, до якої перейшло управління винокурнею, багато сил вкладала в модернізацію виробництва і при цьому формування знання бренду.
Наступною важливою віхою стали 1950-і, коли керівництво TheMacallan прийняло рішення про початок випуску перших партій розлитого по пляшках віскі категорії singlemalt, яка ще відома як односолодове віскі. Його виробляють виключно з води, ячмінного солоду та дріжджів, а потім витримують у дубових бочках. Однією з причин такої зміни позиціонування бренду став бум на міцний алкоголь після Другої світової війни. Багато винокурень тоді розпродали всі свої цінні багаторічні запаси, а оновлена концепція допомогла шотландцям не тільки не втратити себе у той спокусливий час, а ще стати володарем унікальної колекції бочок. Сьогодні TheMacallan — один із тих брендів, який ще у 1980-х міг похвалитися віскі з 25 або навіть 50-річною витримкою. За ці пляшками ганяються колекціонери всього світу і досі.
Останній світовий рекорд – у листопаді 2023 року на аукціоні Sotheby's пляшку віскі TheMacallan 1926 року було продано за 2,1 мільйона фунтів стерлінгів. Цікаво, що по інформації представників бренду залишилося лише 40 пляшок такого віскі. Їх було розлито з бочки № 263 у 1986 році. "Я спробував крихітну краплю. Воно дуже насичене, у ньому багато сушених фруктів, як і слід було очікувати, багато спецій, багато дерева", — згадував рік тому у своєму інтерв'ю керівник відділу Sotheby's Джонні Фаул.
Ще одна важлива дата вже в сучасній історії TheMacallan — відкриття нової дистилерії, яку створило архітектурне агентство RogersStirkHarbour + Partners у 2018 році. Вона є унікальним ландшафтним та екологічним проєктом, який побудовано з місцевого каменю та деревини. Командою було інвестовано 140 мільйонів фунтів стерлінгів і створено 60 нових робочих місць.
Однією з особливостей проєкту є архітектура даху дистилерії, що імітує шотландські пагорби і складається з 380 000 індивідуальних елементів. Їхні форми можна впізнати і в ювілейному логотипі, який бренд представив на початку 2024 року. Він одночасно нагадує і знак нескінченності, і наголошує на шотландській природі TheMacallan, його зв'язку з цією землею. Над розробкою ювілейного логотипу працював відомий візуальний художник Алекс Трошут з Іспанії, відомий ще своєю співпрацею з такими зірками як Кеті Перрі та TheRollingStones.
А особливий подарунок команди TheMacallan до ювілейної дати — віскі TIME: SPACEMastery. Це унікальний односолодовий напій зі складністю, що охоплює 200 років історії і віддає данину минулим майстрам. У цьому релізізадіяно зразу 14 виняткових типів бочок, які майстерно поєднані один з одним, щоб занурити нас у лабіринти неймовірної глибини ароматів, текстур та смаків. Підкреслює цю ідею єднання пляшка круглої форми, що символізує коло життя. Саме ця колекція буде представлена в Україні.
"Натхненні минулими майстрами, ми досліджували всю територію наших складів, щоб відобразити складний вплив приправ у бочці, адже на кінцевий сак напою впливає все — походження дубу, розмір бочки, первісне використання – це була бочка від бурбона чи хересу, наприклад", — ділиться деталями Юан Кеннеді з команди TheMacallan.
Окремо треба звернути увагу на рекламну кампанію нових релізів, в якій домінує активний червоний відтінок. Типові ландшафти Шотландії та Хереса перетворилися на новий і незнайомий світ — він гострий та непередбачуваний, стрімкий та захопливий, але ми все одно знаходимося під захистом природи. Всі ці сенси найкраще розкривають спеціальні фільми, випущені до лончу нових продуктів. Їх прем'єра відбулася 8 жовтня на вуличних екранах найбільших мегаполісів світу — від Гонконгу до Нью-Йорку та Лас-Вегасу.
Обидва випуски є символічними вираженням сутності і цінностей TheMacallan, де відданість справі і любов до своєї землі є основою кожного кроку ці двісті років і всі наступні.