До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Режисер і військовий Павло Пелешок — про знімання фільму Life to the Limit та власну історію війни

На Каннському кінофестивалі відбувся закритий показ української документальної стрічки Life to the Limit про війну, що торкнулася кожного з нас. Український режисер і продюсер Павло Пелешок, який був ко-продюсером гучної стрічки Netflix "Зима у вогні: Боротьба України за свободу", розповів нам свою історію війни, яка почалася в 2014 році.

Режисер Павло Пелешок
"Зима у вогні: Боротьба України за свободу"

Реклама

Мені доповіли, що у вас тут фільм на "Оскар" номінували.

Так.

То їдьте, мабуть, в Лос-Анджелес і розкажіть, що тут коїться у країні, бо, здається, вони не зовсім розуміють.

Ок.

З такими словами одного дня до нас зайшов командир. На той момент вже півтора року ми з моїм другом і колегою Юрою Іванишиним були в АТО. Ми знали, що наш фільм "Зима у вогні: Боротьба України за свободу" увійшов до шорт-листа "Оскара". Таке не щодня трапляється, але ми відчували щось середнє між байдужістю і натхненням. Та і ні в який Лос-Анджелес їхати, звісно, ніхто не збирався. Тут війна, похорони друзів щотижня, а до тебе доходять якісь новини з паралельної реальності. Я не впевнений, що тоді взагалі ми були годні щось зрозуміти.

Але після слів друзів і командира ми таки зібралися, нам підписали рапорт на КВ (короткотривала відпустка), і ми вирушили до Лос-Анджелеса на два тижні. Мій друг купив нам квитки. Літак, Лос-Анджелес, вечірки, смокінги, зустрічі з відомими акторами, а ти у стані оніміння, емоційної байдужості, не здатний переключитися. Ти розмовляєш із продюсером "Володаря перснів", тобі розповідають, що все можна змінити, говорять про майбутнє, а ти не тут. Це дикість якась. Я заздрив їм: їхній рівновазі, спокою, можливостям. Мені боліло і було образливо, що вони нічого про нас не знають. Вони не усвідомлюють, що Україна і є тим форпостом цивілізованого світу.

Я чітко запамʼятав момент, як за два тижні після повернення з Америки я опинився у Мар'їнці. Коли ти лежиш у бліндажі і вперше передивляєшся фотки з ЛА, то розумієш, що там був не ти. То був хтось інший. Знадобилося досить багато часу, щоб збагнути, що взагалі відбулося.

Life to the Limit

Під час війни, коли в тебе зʼявляється час, ти чомусь завжди дивишся фільми про війну, і ми з хлопцями повсякчас дивилися культове кіно "Падіння чорного яструба" Рідлі Скотта. Події десь у Африці, в якійсь країні. Мені як глядачеві з України було не зрозуміло, що там відбувається, але на початку фільму мені пояснюють, хто вони і чому все це відбувається.

Life to the Limit це події від Майдану до 24 лютого 2022 року. Думаю, це наразі єдине кіно, яке охоплює весь період. Західному глядачеві ми насамперед хотіли пояснити: як це почалося, чому це почалося, які наслідки.

Кадр із фільму Life to the limit

У фільмі зрозуміло, хто наш ворог. Але кіно не про них, воно про нас: про наші зміни та зростання. Ми підкреслюємо, чим ми відрізняємося від ворога, не порівнюючи, а показуючи, хто ми такі. Ми не збирали матеріали спеціально. Спочатку намагалися з Юрою щось знімати в АТО, але потім було складно поєднувати свої прямі обовʼязки з кореспонденцією. Тож ми збирали кадри відусюди.

Мета фільму розповісти про нас світові та підкреслити, наскільки ми різні нації. Принципово для мене показати нашу унікальність, нашу боротьбу, витривалість і наших героїв. Ми не робили наукових занурень і ретроспектив. Саме через особисту історію ми показуємо історію українського народу. Ми не повинні переконувати нікого в світі, що маємо право жити у своїй країні. Ми боронимо свою країну і помираємо за неї щодня.

Музика

З композитором Оскаром ми познайомилися під час творчої зустрічі у часи ковіду на онлайн-кіномаркеті. Мене на цих зустрічах навіть не було. Був наш агент Денис Масліков. Одного дня я його піймав і сказав: я хочу, щоб у моєму фільмі був композитор Ганс Циммер. Він відповів: вибач, я не зміг його дістати (це було очевидно). Але я знайшов композитора, що співпрацює з Гансом Циммером, його звати Оскар Сенен. Він працював над чудовими картинами, як-от "007: Не час помирати", "Термінатор" тощо. І тут Оскар розповідає, що писав для фільму "13 годин: Таємні воїни Бенгазі", і в мене спрацював тригер. Спочатку наше спілкування було затяжним і повільним. Він був завжди у справах, бо в нього безліч проєктів. Це затягнулося на півтора року. Та коли він нарешті побачив сцени, все змінилося. Йому стало дуже цікаво, змінилася форма спілкування і почалася справжня робота.

Про війну

Коли ти їдеш з війни у мирне місто, спочатку тебе дійсно рве від безтурботного життя, кафе, людей тощо. Але тебе рве не від того, що саме ці люди це роблять, а взагалі від того, що це можливо. Десь помирати, збирати побратима по шматках, руки-ноги окремо а потім повертатися до міста, де є затори, де є життя, ніби нічого не змінилося. У тебе, звичайно, дисонанс. Спочатку ти ненавидиш усіх, абсолютно кожного. Ти не можеш спокійно ходити, спуститися в метро, піти в супермаркет, бо там багато людей. Це психологічно дуже складно. Але з часом ти розумієш, що річ не в тім, що люди насолоджуються життям, поки ти його взагалі не маєш. Ти хочеш зрозуміти, чому і за що. Тобі в сухому залишку треба дуже мало повага. Бо ми воюємо за те, щоб мирне населення жило в безпеці й насолоджувалося життям, не відчувало страху, який ми відчуваємо. Військові лише хочуть почути: дякую.

Я давно живу без наївності. Я був упевнений, що вони нападуть. Я параноїк, наді мною всі сміялися. У мене вдома завжди два стелажі продуктів мінімум на півтора року, в мене завжди була сумка в машині з бронежилетом, каскою і формою. Я можу стати в стрій за пів години я жив у цьому стані. Те, що відбулося 24 лютого, не стало новиною, але це стало шоком. Я радий, що всім, хто телефонував мені з Гостомеля, Бучі та Ірпеня, я говорив: "Звалюй звідти якомога швидше". Також і щодо Харкова. Під час війни щось комусь радити надвідповідально і просто страшно.

Павло Пелешок

У мене був страх за майбутнє цивільних 24 лютого. Коли я на війні, я не хвилююсь. Коли в тебе є дитина, дружина, мама, бабуся це жах. Коли луплять поряд із їхнім будинком у Борисполі це жахливо. Ти турбуєшся не про себе, а про своїх близьких, намагаючись не зробити емоційних помилок. 24 лютого стало для мільйонів жахіттям і днем відповідальності.

Фільм Life to the Limit планується бути представленим на Венеційському кінофестивалі у вересні. Також ми плануємо спільні покази з МЗС, щоб кожен у світі міг почути наш голос.

Не следуй за модой — ощущай её

Подписаться

Еще в разделе

Популярное на VOGUE

Продолжая просмотр сайта, вы соглашаетесь с тем, что ознакомились с обновленной политикой конфиденциальности и соглашаетесь на использование файлов cookie.