КУПИТИ КВИТКИ

Скільки чайових лишають у салонах краси США: це розіб'є серце українським майстрам

Розмір чайових у США найщедріший в світі. Журналістка vogue.com Одрі Нобл дізналася, скільки варто залишати "на чай" за послуги макіяжу, манікюру, фарбування волосся тощо

Реклама.

Давати чи не давати чайові? Здається, останнім часом це питання перетворилося на екзистенційне, що хвилює кожного; виникає багато дискусій про те, чи очікування індустрії послуг щодо додаткової винагороди адекватні. Особливо якщо мова про те, скільки чайових слід залишати в салоні краси.

Часи важкі. Індустрія краси та її працівники зокрема зазнають важких економічних ударів. Згідно з коротким звітом Центру праці США, 45 відсотків манікюрних салонів у Нью-Йорку знову відкрили свої двері, маючи лише п’ять чи менше працівників, а 80 відсотків нью-йоркських майстрів манікюру працюють за скороченим графіком. Такі штати, як Каліфорнія, Пенсильванія та Нью-Джерсі, повідомили про зменшення запису в усіх манікюрних салонах. За звітом IBISWorld, доходи перукарень з 2020 року зменшуються. Та і загалом менше людей готові ходити до салонів, — і чайові стають особливо важливим джерелом доходу для майстрів.

Зараз в економіці безлад", — каже Vogue знаменитий візажист і перукар Т. Купер . "Інфляція змушує салони піднімати ціни. Більшість людей намагаються просто вижити, тому чайові можуть бути не такими щедрими, як у минулому. Безліч клієнтів не можуть дозволити собі залишати такі щедрі чайові, як колись, — адже вони ледве можуть дозволити собі ці послуги взагалі".

Хоча чайові рекомендується давати завжди, більшість професіоналів індустрії краси розуміють, якщо зараз такої можливості у клієнта немає, — і чекатиме вас знову.

"Клієнти не мають турбуватися про те, чи достатньо вони дають чайових; вони приходять, щоб доглядати за собою, — каже стиліст з догляду та представник STMNTЙованФігероа. — Зрештою, власник повинен формувати ціну, яка буде підтримувати салон, і відповідним чином компенсувати роботу команди".

Читайте далі, щоб дізнатися про розмір чайових в США, і що робити, коли бюджету на чайові не вистачає.

Знаменита візажистка Андреа Тіллер каже, що це гарне емпіричне правило — залишати візажисту від 20 до 35 відсотків чайових. "Як візажисти, ми виходимо за межі своїх обов’язків, щоб клієнти почувалися красивими та могутніми, — пояснює вона. — Ми додаємо їм впевненості, необхідної для їхньої особливої події. Це більше, ніж просто макіяж, це надзвичайно особисте".

Візажисти іноді наймають асистентів чи інших помічників для підготовки клієнта. "Я вважаю, що добре було б давати чайові окремо головному майстру й асистенту, або, якщо ви даєте повні чайові, повідомте ключовому виконавцю, скільки коштів виділено на асистента", — каже вона.

Втім, якщо ви не можете залишити стільки чайових, скільки хотіли б, є інші способи висловити вдячність. "Порадьте майстра іншим, — пропонує вона. — Напишіть приємний відгук або позначте нас у соціальних мережах".

Brow-майстер

Порада: 18-25%

Знаменитий бровист і засновник власного бренду ДжоуїГілі каже, що стандартні чайові становлять 20 відсотків, але можуть коливатися від 18 до 25% залежно від того, наскільки вам сподобався сервіс. Але багато його клієнтів не залишають чайові щоразу, коли приходять за послугою. Замість цього вони залишають великі чайові у святковий сезон. "Наприклад, конс'єржу в своєму будинку я не даю чайових щоразу, як він відчиняє мені двері, але я роблю це на Різдво", — каже Гілі.

Крісті Штрайхер, бровистка і засновниця KS&CO, погоджується з цим і додає: якщо ви не можете дати багато чайових за послугу, майстри завжди оцінять рекомендації або коли ви залишите позитивний відгук у Google. Вона також радить давати зворотний зв'язок, якщо ви не задоволені доглядом брів. "Це дає можливість майстрові вдосконалюватися — і він може виправити помилку або покращити виконання, коли ви прийдете наступного разу".

Стрижка й укладка

Порада: 20 %

Т. Купер каже, що розмір чайових у цьому випадку не залежить від обраної стрижки, тому 20 відсотків вартості — це оптимальний розмір чайових. Це також стосується послуг із укладки, як-от сушіння, плетіння кос та брашингу.

Добре, якщо ви залишите чайові асистентам — наприклад, помічнику, який миє волосся шампунем або допомагає з процесом сушіння, оскільки їм платять не так багато, як головному стилісту. "Висловити вдячність — це дуже милий жест, тому що асистенти зазвичай не мають власного крісла, а навіть якщо і мають, їхні розцінки набагато нижчі, ніж у "топових" стилістів, — каже Т. Купер. — Це допомагає компенсувати їх зарплату. Я знаю кількох помічників, які змогли звести кінці з кінцями лише завдяки чайовим".

Пристойні чайові можуть становити близько 5 доларів, але можуть доходити до 20 – для салонів вищого класу.

Але що станеться, якщо вам геть не подобається результат укладання? Варіантів декілька. Якщо ви повертаєтеся до того самого стиліста, щоб виправити невдалу стрижку, чайові не потрібні. Але якщо ви йдете до нового майстра, щоб виправити чиюсь помилку, то варто залишати стандартні 20%.

Якщо у вас немає зайвих грошей, найкращою політикою є чесність. Якщо ви давно співпрацюєте, то це доречно. "Кожен в Америці, хто має пульс, знає, що ціни на все зросли астрономічно, але зарплати не витримали зростання витрат. Пандемія спустошила індустрію краси. Тож перукар зрозуміє вас як ніхто інший".

Фарбування

Порада: 20%

Олівія Каснова, колористка та співвласниця IGKSalon, каже, що в середньому варто залишати близько 20% від вартості фарбування, але завжди можна дати трохи менше або більше, залежно від того, наскільки ви задоволені своїм новий кольором. Також не має значення, чи робили ви просте тонування чи складну техніку фарбування, розмір чайових той самий.

Асистентам, які миють вам голову, вона рекомендує залишати від 5 до 10 доларів. Можна підвищити суму до 20 доларів, якщо вони також допоможуть із нанесенням фарби або укладанням. Адже стилісти та колористи іноді діляться з помічниками, але не завжди.

"Найчастіше майстри не отримують погодинної оплати або зарплат, тому повністю залежать від своїх клієнтів, а значна частина їхнього доходу залежить від чайових", — каже майстриня.

Грумінг

Порада: вирішуйте самі

Незважаючи на те, що зазвичай рекомендують залишати звичайні 20%, багато стилістів вважають, що врешті клієнт вирішує, скільки саме. "Чайові — це дія, яку клієнт готовий зробити на основі задоволення від отриманих послуг, — каже Фігероа. — Незалежно від того, чи це проста стрижка, чи складна її модифікація, я стягую ціну, яка, на мою думку, відповідає моєму часу. Будь-які чайові, які я отримую, незалежно від суми, — це додаткові гроші. Я їх дуже ціную та ніколи не очікую".

Фігероа додає: зрозуміло, що бюджети людей зараз обмежені, і похід в салон у важкі часи, коли перше, від чого готові відмовитися люди, — це послуги краси, — сам по собі є подарунком. Навіть якщо ви можете залишити лише один долар чайових, стиліст не має сприймати це як належне. "Сподіваюся, що клієнти не почнуть відмовлятися від запису, тільки тому, що не впевнені, чи зможуть залишити достатньо чайових, — каже він. — Я знаю, що говорю від імені всіх стилістів, але краще мати когось у своєму кріслі, ніж нікого".

Татуювання

Порада: 15-20%

Нанесення татуювання займає набагато більше часу, ніж можна було б подумати. Як пояснює нью-йоркськийтатуювальникПобі , перед тим як чорнило торкнеться шкіри клієнта, потрібно витратити багато годин на попереднє планування. Чайові демонструють увагу до того, скільки зусиль художник докладає до вашого нового тату. "Майстри татуювань проводять консультації, вони витрачають години, щоб закінчити малюнок, отримати підтвердження від клієнта та виправити дизайн, якщо потрібно, — каже Побі. — Тож для художника це не просто сеанс нанесення малюнку на шкіру. Йому передують години роботи.

Труді Лайнс, тату-майстер у BangBangTattoo, погоджується з цим і каже, що чайові від 15 до 20 відсотків від загальної вартості є галузевим стандартом. Якщо вам не сподобається ваше нове татуювання і вам доведеться підправити його, варто врахувати кілька моментів. "Якщо ви вже зробили татуювання і вам не подобається те, що у вас є, ви маєте повідомити про це своєму майстру, а не платити чайові чи намагатися зменшити ціну, — пояснює Побі.

Манікюр

Порада: 20%

Стандарт чайових за манікюр, педикюр або будь-яку іншу послугу з догляду за нігтями є таким самим, як і за зачіску, макіяж, спа та інші косметичні процедури, — приблизно 20 відсотків від вартості послуги. Але він може змінюватись залежно від того, наскільки складними є послуги (наприклад, складний нейл-арт або доповнення до масажу) і скільки часу триває обслуговування.

Хоча чайові не є обов’язковими, вони становлять значну частину доходу майстра манікюру. Чайові також є найкращим способом компенсувати нижчу зарплату та заохотити до кращого обслуговування в цілому. "Це мотивує та заохочує майстрів підтримувати високі стандарти та прагнути досконалості у своїй роботі", — каже Лін. "Ви можете цього не усвідомлювати, але це визнання діє як позитивне підкріплення, заохочуючи їх продовжувати надавати виняткові послуги та підтримувати позитивні відносини між клієнтом і майстром. По суті, чайові служать реальним способом висловити вдячність за відданість і досвід професіоналів краси, зрештою сприяючи культурі взаємної поваги та задоволення в галузі".

Масаж

Порада: розмір чайових може варіюватися

Щодо масажу, Софі Болварі, ліцензована масажистка SoulBeingWellness у Нью-Йорку, зауважує: "Коли ви проводите сеанс з масажистом у приватному офісі або студії, де терапевт орендує приміщення самостійно та бере оплату, яку визначає сам, давати чайові абсолютно не обов’язково і не потрібно. Якщо ви робите масаж у спа-центрі, корисно знати, що терапевт, швидше за все, ділить майже половину ціни зі спа-центом. 20 відсотків чайових за хороший масаж у спа-центрі залишаються безпосередньо терапевтові", — каже Болварі.

Вона пояснює, що майстер масажу заробляє на 40-50 відсотків менше, ніж фактична вартість процедури, а, якщо поєднати це з іншими витратами, як-от курси підтримки кваліфікації, чайові набувають особливого значення.

"Індустрія засобів для догляду за тілом і здоров’я більша, ніж будь-коли, і в міру розширення стає все більш ексклюзивною та дорогою. Я особисто вважаю: якщо ви можете дозволити собі послуги масажу в спа-закладі, куди ви хочете піти, вам слід залишити чайові майстру за його роботу", — каже вона.

Якщо ви обмежені в бюджеті, є інші варіанти, які роблять масаж доступним. По-перше, розгляньте школи масажу у вашому місті та скористайтеся їхніми клініками. "Це чудова можливість отримати масаж безкоштовно або за надзвичайно зниженою ціною від когось, хто майже закінчив навчання та готується до іспитів, — радить вона. — Також можна запропонувати масажистові сеанс поза спа-центром, щоб зекономити. Багато з нас відкриті до цього".

Догляд за обличчям

Порада: 20 %

Стандартні 20 % чайових також застосовуються для догляду за обличчям. Саманта Суска, провідна естетисткаCasaCiprianiNewYorkSpa, каже: навіть якщо у вас є подарунковий сертифікат на послуги, все одно варто залишити 20% чайових.

Але чайові загалом не є обов’язковими. Все залежить від того, наскільки вам сподобалося обслуговування.

"Я працювала в багатьох висококласних і відомих салонах для догляду за обличчям і спа-салонах. Попри те що вартість процедур з догляду починається від 250 доларів, косметолог отримує від 10 до 12 відсотків від цієї суми, — каже вона. — Але якщо у вас вистачило лише на оплату самої послуги і нічого не залишилося на чайові, найменше, що ви можете зробити, — це залишити детальний позитивний відгук в google, або порадити друзям свого фахівця. Ви також можете вподобати сторінку свого майстра в інстаграмі — це, за її словами, допоможе побудувати стосунки, які триватимуть довго. Тривалі стосунки та лояльний клієнт — краще, ніж будь-які чайові.

Текст: Audrey Noble
За матеріалами vogue.com

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.