Чому світ моди так любить теніс і гольф
У той час як командні види спорту стали менш популярними під час пандемії, інші види спорту, як-от теніс і гольф, здобули нових послідовників. Не дивно, що люксові бренди й ритейлери дедалі частіше випускають колекції, навіяні естетикою тенісу або гольфу, які можна носити як на корті, так і за його межами.
Історія відносин між високою модою, гольфом і тенісом почалася давно. Lacoste, що його заснував ще в 1930-х французький зірковий спортсмен Рене Лакост, з роками перетворився на бренд класу люкс. Ralph Lauren — офіційний партнер тенісних турнірів, таких як Вімблдон, Відкритий чемпіонат США та Відкритий чемпіонат Австралії, а також Асоціації професійних гравців у гольф. Однак нова хвиля брендів, серед яких Casablanca, Alex Eagle Sporting Club і Manors, також починають випускати колекції в спортивному стилі, але не акцентують на технічних характеристиках одягу.
Великий онлайн-ритейлер Net-a-Porter реагує на щораз більшу цікавість до спорту просто неба й спеціалізованих видів спорту. "Наші позиції для тенісу в останні кілька років мають неабиякий попит серед клієнтів, — розповідає старша редакторка відділу моди Ліббі Пейдж. — Особливо популярні традиційні білі предмети одягу, а також комбіновані топи й спідниці від таких брендів, як L'Etoile Sport, Nike і Tory Sport".
Тим часом ритейлер Mr Porter під власною торговою маркою Mr P представив колекцію для гольфу для юних гравців і тих, хто не любить цей спорт, але наслідує тренд на стиль препі й у такий спосіб знаменує зміну ставлення молоді до цих видів спорту. "Це не обов’язково має бути повністю технічна лайкра або функціональний одяг — річ у цій елегантності", — зауважує директор з питань стилю Mr Porter Олі Арнольд. За його словами, покупці Mr P — це люди віком від 25 до 55 років, які носитимуть колекцію по-різному, час від часу й поза полем для гри, адже одяг для гольфу загалом має естетичний вплив на чоловічий одяг.
Гучний люксовий бренд Casablanca багато в чому надихається тенісом. За словами засновника Шарафа Тажера, лейбл запущено у 2018 році й відтоді він налічує 250 місць збуту в усьому світі, включно з Mr Porter, MatchesFashion і Browns. Бренд став переможцем LVMH Prize у 2020 році й запустив жіночий одяг у січні цього року. "Я виріс на суміші розкішного й спортивного одягу, — каже Тажер. — Теніс завжди зачаровував мене. Це суперелегантний вид спорту". Крім тенісу, бренд надихається й іншими видами спорту, які колись теж вважалися елітарними: від лиж до "Формули-1", надаючи колекціям низку спортивних мотивів, з якими можна пограти з погляду дизайну.
Асоціація тенісу Сполучених Штатів (USTA) повідомила, що у 2020 році кількість її учасників збільшилася на 22% до 22 мільйонів американців. Приклади для наслідування для покоління Z, зокрема тенісистки Наомі Осака (23 роки) і Корі Гауфф (якій усього 17), надихають молоду аудиторію. Осака була зіркою обкладинки американського Vogue і цього року співголовуватиме на Met Gala. Гауфф — обличчя останньої колаборації Casablanca і New Balance.
Що стосується гольфу, то за даними Національного фонду гольфу Америки, три мільйони американців уперше захопилися цим видом спорту у 2020 році, до того ж серед них чималий відсоток молодих людей. У питаннях гольфу рольовою моделлю молоді можна назвати серцеїда-міленіала Найла Горана, який прославився у One Direction. Він запустив консалтингову компанію у сфері гольфу для молодих гравців. Ще один музикант — репер Macklemore — запустив лінію одягу для гольфу Bogey Boys. Manors — це новий бренд, концепція й естетика якого також навіяні гольфом. Він заповнив прогалину на ринку модного одягу для цього виду спорту для покоління Z. Важливо згадати й те, що й Manors, і Mr P, й інші бренди вносять зміни в деталі спецодягу, щоб відповідати модним тенденціям: починаючи від злегка подовженої зони коміра до об’ємніших штанів чинос.
Стилістка й дизайнерка Алекс Ігл заснувала спортивний клуб Alex Eagle у 2020 році. Це фізкультурний клуб у лондонському Сохо, де також представлена лінія одягу Ігл. Клубна естетика тенісу поєднується з різними видами спорту та дозвілля. "Я завжди намагаюся зробити розкіш доступною. Хочу, щоб спорт, який раніше здавався тим, про що можна тільки мріяти, також став відкритішим для різних людей",— каже вона. За словами Алекс, до відкриття клубу 80% її клієнтів становили жінки за 30 років. Тепер співвідношення між чоловіками й жінками наближається до 50/50, а нові лінії приваблюють однаково як підлітків, так і покупців старшого віку.
У Шарафа Тажера також є амбіції коли-небудь заснувати спортивний клуб для клієнтів Casablanca для створення спільноти бренду: "Мені подобається думати про те, що одного разу наші клієнти зможуть зібратися в реальному світі — у місцевому тенісному клубі".
Текст: Lucy Maguire
За матеріалами voguebusiness.com