Слідами Боуві: інтерв'ю з Бартом де Бейкером, креативним директором HUGO
Бренд HUGO, який всього за два роки встиг закохати в себе молодих європейців і активно підкорює інші континенти, тісно пов'язаний з Берліном. Саме в цьому місті з креативним директором марки Бартом де Бейкером зустрілася Віолетта Федорова, шеф-редакторка vogue.ua.
З Бартом де Бейкером ми зустрічаємося в готелі Soho Berlin – модному місці неподалік Александр-плац, де на першому поверсі вмістилися гучне кафе з вегетаріанськими стравами, книжковий магазин з новинками та інтелектуальним глянцем, а також мультибрендовий магазин, де сусідять вишиванки Vita Kin і денім Raf Simons. Однак я піднімаюся вище: на четвертому поверсі мене чекає креативний директор HUGO Барт де Бейкер, який вже ввечері представить капсулу HUGOxLiamPayne. Незважаючи на метушню навколо, пов'язану з масштабною презентацією-вечіркою, містер де Бейкер має абсолютно спокійний і навіть розслаблений вигляд, нікуди не поспішає і готовий відповідати на всі запитання.
– Барт, який ваш кар'єрний шлях?
– Моя дорога в моду почалася в Антверпені, де я вивчав основи дизайну в місцевому університеті. Однією з причин, чому я вступив туди, була Енн Демельмейстер. Її колекції і покази підкорили мене ще в юному віці. Я навіть чотири роки працював під її керівництвом. Також після навчання я знайшов роботу в одному класичному чоловічому бренді, де дізнався всі основи і секрети кравецького мистецтва. Там я полюбив чоловічу моду і особливо костюм, тому логічно продовжив розвиватися саме в цьому напрямку на різних позиціях. 2008 року я приєднався до команди HUGO BOSS, де очолив креативну команду HUGO Menswear, а через два роки під моє керівництво потрапив увесь бренд HUGO.
– Яким ви бачите ДНК бренду HUGO?
– HUGO – це історія про молодість, зухвалість, сучасність та світ без кордонів. Ми робимо одяг для тих, хто живе тут і зараз, шукає комфорту в умовах великого міста і звик брати від життя все. HUGO розпочав функціонувати в 1990-х, а це десятиліття задає тон сучасній моді, тому ми знаємо, що робимо. Вулична мода завжди була частиною нашого ДНК: ми з легкістю змішуємо її з більш формальним одягом, так створюємо своєрідну міську уніформу. Ми перші показали, як носити костюм з кедами, продемонстрували, що самовираження – насамперед, а стиль і бажання мати крутий вигляд не залежать від віку. Сьогодні HUGO повертається до своїх основ і тому ми повернулися до Берліна – міста, з яким у нас дуже багато спільного. Тут ми показали минулу весняно-літню колекцію, тут представляємо капсулу з Ліамом Пейном і щоразу так чи інакше використовуємо берлінський вайб у своїх роботах.
– А як з Берліном пов'язана ваша нова весняно-літня колекція?
– У новій колекції HUGO, зокрема, надихається образом Девіда Боуві під час його життя в Берліні. Зв'язку музиканта з містом ми присвятили капсулу HUGO loves BOWIE. Він провів тут три роки і це був пік його кар'єри. З 1976 до 1979 року артист записав 3 альбоми, тому капсула поєднує нашу фірмову утилітарність з берлінським стилем кінця сімдесятих і сильною персональністю артиста. Ми шукали баланс між формальним одягом і спортивними речами, гралися з пропорціями і створили ідеальний, на наш погляд, костюм для життя у великому місті. Також ми активно працювали зі шкірою, надихнувшись обкладинкою альбому Heroes, а однією з найпомітніших речей колекції став металізований тренч. Його бездоганний крій тут зустрівся зі сценічним образом Боуві – сміливим і навіть екстравагантним. Для мене ця річ – справжня квінтесенція 1970-х.
– Розкажіть про колекцію з Ліамом Пейном.
– Ліам Пейн – голос молодого покоління, а стиль його життя дуже наближений до цінностей HUGO. Ця капсульна колекція складається всього з 10 речей, але кожна з них продумана до найменших деталей. Наприклад, нам вдалося створити інтерпретацію татуювань Ліама у вигляді шеврона і різними способами впровадити це в колекцію.
– Для мене колаборація HUGO x LiamPayne – один із прикладів того, як сьогодні змінюється індустрія, як бренди шукають нових способів комунікації з клієнтами. Що ви думаєте про стан справ сьогодні?
– Згоден, що модна індустрія сьогодні змінюється на очах. Насамперед вона стає швидшою і брендам потрібно пристосовуватися, але при цьому не забувати про те, як вони впливають на природу. Ми в HUGO є прихильниками зменшення кількості речей в колекціях. Молоде покоління хоче все і відразу, тому майбутнє за дропами – невеликими, але частими поставками. При цьому дизайнер у такому форматі зможе працювати більш зосереджено. Йому не доведеться придумувати 100+ речей для конкретної групи. Так вдається більш концентрована пропозиція зі зрозумілим меседжем. Колаборація з Ліамом – відмінний приклад.
– Що вас надихає і допомагає розслабитися у вільний від роботи час?
– Природно, сон (сміється). Але ще я дуже люблю архітектуру і сучасне мистецтво. Перша дає відчуття форми, вчить не боятися масштабу і надихає на експерименти з пропорціями. А мистецтво просто допомагає перезавантажитися, подивитися на якісь речі по-іншому, знайти нові смисли. Нещодавно я відвідав Венеційську бієнале і відчув, як сильно впливає на нас арт.