Жіночий голос задає тон в українській моді – він лунає потужно і сміливо. Під час Ukrainian Fashion Week цього разу ми чули його щодня в різних інтерпретаціях – наші дизайнерки сміливо працюють з найрізноманітнішими темами: від природи до мистецтва, від кіно до психології. У цьому матеріалі ми зібрали колекції, які звучали особливо чуттєво у сезоні весна-літо 2026.
TG Botanical
У межах Тижня моди sustainable-бренд TG Botanical презентував нову весняно-літню колекцію, з якою цього року вже їздив в Копенгаген.

"У новій колекції TG Botanical природа проростає крізь тканини. Текстури нагадують ягоди, ґрунт і м’якість пелюсток. Фірмова техніка жатки — вишивка еластичною ниткою — створює унікальні візерунки вручну, наче насіння, дбайливо висіяне по тканині. Жоден виріб не повторюється, – розповідає дизайнерка Тетяна Чумак. – Це жест турботи, поваги до процесу, часу й тіла. Колекція натхнена садом — місцем, де сповільнюється час, де розквітає жіночність, де можна бути ближче до землі, до себе, до тиші".



Підкреслити ідею колекції бренд вирішив за допомогою вибору місця презентації – у ботанічному саду імені Гришка. Всі вироби створені з натуральних матеріалів: рамі (кропива), льону та бавовни. Фактурні поверхні, бахрома, об’ємні силуети й м’яка жатка передають органічне відчуття руху — ніби одяг росте разом із нами, як врожай, що дозріває в жіночому саду.


SANTA
Бренд SANTA, блискучі сукні якого є в гардеробах Мадонни та Леді Гаги, продемонстрував нову колекцію в рамках Ukrainian Fashion Week. Вона стала новою важливою віхою в його історії – блиск минулих колекцій відтепер трансформується у кінематографічне сяйво.

"Мені захотілося показати нову сторону SANTA – стриману, але спокусливу, – розповідає дизайнерка Яна Станиславська. – Справжня мова колекції — тканини. Шовк тече по тілу, немов рідке світло, що вловлює подихи та жести. Сатин віддзеркалює блиск прожекторів і залишає на поверхні спокійний відблиск. Крепдешин звучить ніжно, його прозорість нагадує про світло, розсіяне серпанком. Шкіра, м’яка й водночас рішуча, додає сучасної сили та виразності".



Сукні-жакети з рожевого сатину, видовжені кейпи, об’ємні рукави й драматичні силуети SANTA повертають до золотої доби Голлівуду, коли на срібних екранах магію сцени творила гра тіні й світла. Асиметрія й розгорнуті форми додають напруги, мов кадри з кіно 1930-х. "Ми відмовляємося від зовнішнього блиску, щоб відкрити глибше джерело сяйва — сяйво самої жінки", – додають у бренді.


TONiA
Під час створення колекції TONiA SS26 креативна директорка бренду Антоніна Белінська звернулась за натхненням до епохи Відродження. На мудборді дизайнерки зразки європейського аристократичного костюма, картини Рафаеля, Тіціана та Ганса Гольбейна Молодшого. Свою культурологічну розвідку Белінська перетворила на романтичну колекцію з цікавими історичними відсиланнями.

Маючи великий довід роботи з історичним костюмом у кіно, дизайнерка вільно використовує стилістичні прийоми ренесансних модниць у сучасному прочитанні: затягує талію в корсет, відкриває декольте, додає масивні чокери та поясні сумки. "В епоху Відродження об'ємні рукави символізували статус і достаток власника, оскільки тканина була дорогою. Часто рукави не пришивали, а прив’язували до сукні-гамурри або сорочки-джорне стрічками, що дозволяло змінювати їх залежно від події. У першій половині XVI століття рукави суконь мали розрізи, крізь які проглядалася біла сорочка, — розповідає Антоніна Белінська, якій вдалося, попри велику кількість історичних референсів, створити сучасну й актуальну колекцію.


