КУПИТИ КВИТКИ

Музейні скарби: як українські дизайнери дають нове життя історичним локаціям

Вирій модних подій захлеснув Київ у перший тиждень вересня завдяки Ukrainian Fashion Week і старту нового модного сезона, до якого бренди підготувалися з чималою відповідальністю. Однією з головних особливостей цього разу стали цікаві історичні локації, завдяки яким голоси нових колекцій звучали ще яскравіше і потужніше. Розповідаємо детальніше, як українські дизайнери дають нове життя музейним просторам.

J'amemme у Національному Художньому Музеї

Колекція J’amemme весна-літо 2026 — це погляд на жінку, її силу й присутність. У цьому сезоні дизайнерка Юлія Ярмолюк досліджує енергію жінки та її багатогранність за допомогою експериментального драпірування, фірмового плісе та гри прозорих тканин. "Sa Lumière створювалася через різні стани — силу, бурю, спокій. Вона грає з реальністю та ілюзією, показуючи перехід від крихкості та ніжності до внутрішньої сили, — розповідає дизайнерка бренду Юлія Ярмолюк. – Ми хотіли підсвітити жінку зсередини, вознести її на п’єдестал. Ця колекція — посвята трьом станам, які я особисто проходила. Ми прагнемо підкреслити внутрішню енергію жінок, показати її значення та представити її як артоб’єкт — монументально, майже як у музеї".

Реклама.

Саме тому презентувати нову колекцію бренд вирішив у найбільшому музейному просторі столиці – Національному Художньому Музеї, в залах якого на один вечір головними експонатами стали сукні J’amemme, що нагадували справжні скульптури.

Poustovit у Староакадемічному корпусі Києво-Могилянської Академії

Лілія Пустовіт повернулася у розклад Ukrainian Fashion Week після кількарічної паузи з особливою колекцією, яка була створена разом із художником Павлом Маковим. Для особливої події – особливе місце. Показати результат цієї співпраці українська дизайнерка вирішила у Староакадемічному корпусі Києво-Могилянської Академії – в унікальній будівлі у центрі Подолу з 300-річною історією та неймовірною атмосферою. Сама Пустовіт називає подію не класичним показом, а перформансом.

Poustovit
Poustovit

"Уже понаддесять років колекції Poustovit перегукуються з образами художника – від серій "Utopia" та "Донроза" до нової "Вирвані сторінки". Цього разу зустріч відбулася у форматі спільного жесту: моделі у новій та архівній колекції стали частиною інсталяції, де текстиль і друковані образи накладаються на роботи Макова, створюючи мереживо пам’яті й символів, – розповідає Лілія Пустовіт. – "Зв’язок" не є традиційним показом. Це радше перформативний досвід – розмова про крихкість і силу, про особисте й колективне, про відродження й надію. Архітектура XVIII століття посилила багатошаровість теми, перетворивши історичну залу на місце зустрічі поколінь і культурних кодів".

Gaptuvalnya у Національній науковій медичній бібліотеці

Бренд GAPTUVALNYA представив нову колекцію "Русалка Дністрова", натхнену однойменним альманахом — першим друкованим виданням українською мовою на західноукраїнських землях під владою Австро-Угорської імперії. Альманах, що вийшов у 1837 році, став символом пробудження національної свідомості, закликом українських митців заявити про себе, свої голоси та своє право на культуру і державність.

GAPTUVALNYA
GAPTUVALNYA

Колекція GAPTUVALNYA є переосмисленням цього історичного жесту. Центральним елементом стала книга "Українські голоси", укладена літературознавицею Вірою Агеєвою за запрошенням бренду. Це літературне видання підсилює меседж колекції і утверджує українську ідентичність у нових формах через синергію моди та літератури. Символічно, що місцем проведення показу стала Національна наукова медична бібліотека України, яка розмістилася в колишньому будинку цукрозаводчиків Терещенків, а саме Олександра Ніколовича.

До колекції увійшли сукні зі шовку, льону та інших природних матеріалів, прикрашені авторською вишивкою у вигляді латаття і стилізованих русалок. Латаття — ключовий символ колекції. Ця ніжна квітка на поверхні води має глибоке і міцне коріння, що тримається дна. У цьому образі втілено українську стійкість: краса, що живиться з глибини, культура, що проростає крізь століття.

BAZHANE у Музеї Ханенків

У залах Музею Ханенків відбувся показ нової колекції BAZHANE у форматі immersive performance. Простір музею трансформувався у три кімнати-настрої: structure, play, love, а гості поступово переходили з однієї кімнати в іншу, занурюючись у зміну станів — від строгості до грайливості й чуттєвості. Колекція побудована як подорож через три стани й розгортається поступово: архітектурна строгість пальто і жакетів задає чіткий ритм; ніжність суконь поєднується з їхніми фактурними формами й направляє глядача до кульмінації у відвертій чуттєвості лакованої шкіри.

BAZHANE
BAZHANE

Ця колекція для BAZHANE особлива ще й тим, що стала для команди бренду особистим викликом і проявом стійкості, адже під час одного з великих літніх обстрілів у них згорів склад з тканинами для цього показу. "Попри знищений склад тканин для Pre-fall колекції і підкладок на осінні позиції, колекція Geometry of being вийшла саме такою, як ми собі планували: балансуючою на межі буденності та свіжості, руху та статики, різкості та жіночності", – додає засновниця марки Анна Шведова.

RITO в Національному музеї декоративного мистецтва України

Український бренд RITO в межах Ukrainian Fashion Week у співпраці з Національним музеєм декоративного мистецтва України представив нову колекцію — сучасне прочитання художньої спадщини Ганни Собачко-Шостак, мисткині декоративного розпису, чия практика втілює глибинні архетипи народної культури.

RITO
RITO

"Я вперше побачила неймовірно яскраву вишиту наволочку Ганни Собачко-Шостак на виставці, присвяченій Аллі Горській. Потім — занурення в її творчість, питання: чому я не бачила цього раніше, які саме роботи зможу втілити у трикотажі й які техніки для цього обрати. Далі — скетчі й унікальна розробка кожної речі. Це магія поєднання складних в’язальних технологій і ручної вишивки", — розповідає дизайнерка RITO Альона Пікуль. Ганна Собачко-Шостак вигадувала квіти, яких не існувало в природі: "квіти-птахи", "квіти-рибки", "квіти-веселки". Її візії зливалися зі слов’янськими орнаментами, де тварини й рослини перетворювалися одне в одне. У цьому — унікальний культурний код художниці, який на подіумі знайшов своє вираження у джемпері "Квітка-Редька", cукні та палантині "Осінні квіти", на створення яких пішло 20 годин ручної роботи, чи довгому кардигані з драматичною червоною квіткою.

GOT’S LABEL у Музеї Авіації

Ще одним брендом, який відкрив для своїх гостей унікальну локацію стали GOTS LABEL Марка влаштувала масштабне шоу у Музеї Авіації. Серед літаків, бомбардувальників та гелікоптерів гості показу змогли познайомитися з колекцією "Термінал", ключовим у якій став верхній одяг – куртки-авіатори, шкіряні тренчі та ефектні хутряні пальто.

GOT’S LABEL
GOT’S LABEL

Розпочався показ на крилі літака, а далі моделі продовжили дефіле на спеціально збудованому подіумі, який перетинав увесь павільйон. "Це колекція про рух, свободу й внутрішній зліт, створена для тих, хто готовий виходити за межі", – розповідають у бренді.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.