Заради перемоги: як українські бренди сьогодні допомагають країні
Уже понад місяць Україна бореться за свою свободу та незалежність. У кожного з нас сьогодні свій фронт – хтось захищає країну на передовій, хтось зайнявся волонтерством, а хтось намагається зберегти робочі місця та продовжувати сплачувати податки. Активно включені й у роботу українські дизайнери, кожен з яких вибрав свій шлях допомоги.
Багато українських брендів сьогодні виготовляють не звичні сукні, костюми чи трикотаж, а речі, які допоможуть нашій армії. До прикладу, взуттєва марка Kachorovska Atelier зараз шиє солдатські берці замість витончених туфель, мас-маркет гігант One by One зайнявся пошиттям бронежилетів та систем розвантаження, а марка Arutiunova, яка відома своїми мінісукнями та корсетами, масово відшиває термобілизну для наших захисників. Одним із лідерів тут став бренд Andre Tan, який має великі виробничі потужності. Ще в середині березня бренд відшив понад 10 000 одиниць продукції, які вирушили на потреби наших військових.
Багато українських дизайнерів сьогодні займаються активною волонтерською роботою, навіть перебуваючи за межами України. Наприклад, засновниця марки ATELIER HANDMADE Анастасія Єршова приєдналася до "Центру антикризових ініціатив" та взяла на себе напрямок із забезпечення медикаментами. Також вона співпрацює з гуманітарним центром у Лондоні, де організовує доставлення гуманітарних вантажів з Британії до України. "Коли ми почали працювати, то стало зрозуміло, що велика кількість гуманітарної допомоги просто не доходить до України – її нема кому туди везти, – розповідає дизайнерка. – Тому ми з друзями займаємося саме організацією транспортування. Спочатку з Європи в Україну, а потім найгарячішими точками. Ми маємо ще штаб у Львові, який розподіляє вантаж далі по країні. Причому ми працюємо навіть у найгарячіших точках – Чернігові, Сумах та Харкові. Хочу щиро подякувати всім водіям, які наважуються туди їхати. Найчастіше це місцеві жителі, які знають путівці та обхідні шляхи".
Ювелірна дизайнерка Валерія Гузема, яка вже давно займається дитячою благодійністю, наразі усі свої зусилля сфокусувала на допомозі української армії. У перший день війни вона перерахувала 1 мільйон гривень на рахунки нашим військовим, а зараз спільно зі своїм фондом збирає кошти на амуніцію для ЗСУ та тероборони Чернігова. Також дизайнерка, яка сама родом із Чернігова, передає на ці потреби весь прибуток від продажу виробів бренду GUZEMA FINE JEWELRY.
Засновниця бренду BEZMEZH Ганна Межуєва, своєю чергою, сфокусувала сили на Києві та Київській області. Разом із групою інших волонтерів вони закривали такі питання, як доправлення їжі літнім людям, доправлення памперсів та дитячого харчування, евакуація з Києва та області. Також вони допомагають українцям, які були змушені залишити свої будинки, наприклад, взяли участь у облаштуванні старого гуртожитку у місті Хуст. Зараз там живуть 180 людей із різних куточків країни – від Миколаєва до Донецька.
Своєю чергою, бренд IMAGINE допомагає українцям із закуповуванням життєво важливих ліків, доправлення яких в Україну зараз ускладнене. До прикладу, директор марки Дмитро Глущак організував волонтерську групу із закупівлі та доправлення препаратів для щитовидної залози. В українських аптеках вони зникли у перші дні воєнних дій.
Світ віртуального мистецтва сьогодні переживає справжній бум, отже, він теж може допомогти Україні у боротьбі з окупантами. Одним із перших ставку на цю аудиторію зробив український бренд GUDU, який у середині березня представив проєкт "21 день надії", що складається з 21 ескізу. 1 ескіз – 1 день – 1 емоція. Креативний директор марки Лаша Мдинарадзе створював його під обстрілами, а кожен малюнок, перетворений зараз на NFT-об'єкт, став рефлексією дизайнера на події конкретного дня. "Цей проєкт – щира ілюстрація того, що відбувалося з моїм психологічним станом у ці дні: від повної розгубленості у перші години війни до чіткої віри у нашу перемогу", – розповідає дизайнер. Усі отримані гроші від NFT-продажів будуть надіслані на допомогу українським дітям.
Також команда українського Vogue запустила благодійний NFT-проєкт разом із Vogue Singapore. У ньому взяли участь шість українських брендів – Gunia Project, IENKI IENKI, GUDU, Anna October, Anton Belinskiy, DRESS X. Кожен із них представив кілька NFT-об'єктів, пов'язаних із їхньою творчістю та ситуацією в Україні. Усі їх можна купити на великому віртуальному маркетплейсі OPENSEA.
Скористатися такою нагодою допомогти своїй країні вирішив і дизайнер Іван Фролов, який створив свій перший NFT-об'єкт під назвою Ukrainian Heart. Це колаборація FROLOV з двома українськими художниками. Автором вишивки є Руслан Панчук. Вона виконана вручну Полтавською гладдю з настилом за ескізом, натхненним логотипом FROLOV – анатомічним серцем. Сама NFT-ілюстрація створена Дмитром Юріним. "Синьо-жовте серце символізує мужність всіх українців у боротьбі за свободу. 100% коштів з продажу NFT будуть передані на виробництво бронежилетів для захисту хоробрих сердець наших воїнів", – розповідає Іван Фролов.
Попри складну обстановку з логістикою та організацією виробничих процесів, багато брендів змогли відновити діяльність та зайнялися випуском капсульних колекцій. Найбільший попит мають речі з патріотичним підтекстом. Серед найпопулярніших – трикотаж Siyai, кросівки THE COAT BY KATYA SILCHENKO, сумки The KODE. Частину грошей українські бренди передають на допомогу українській армії.
Щоб продовжувати допомагати, забезпечувати робочі місця та сплачувати податки, бізнес має продавати. Українські бренди поступово розпочинають свою роботу, при цьому частину прибутку пересилаючи на потреби української армії, біженців чи дітей. Сьогодні це роблять практично всі українські бренди – Anna October, J'Amemme, Lona Prist, Marianna Senchina, Bobkova та багато інших.
Також дизайнери та бренди з великою кількістю підписників та особливо міжнародною аудиторією активно використовують свій голос, щоб доносити всю правду про дії російських окупантів в Україні. Однією з найактивніших тут є Мері Фуртас, засновниця марки CULTNAKED, речі якого є в гардеробах Кендалл Дженнер, Аріани Гранде та інших. У своїх соціальних мережах вона розповідає про всі ті жахіття, які роблять російські військові на нашій землі. Паралельно з цим перераховуючи кошти на потреби ЗСУ.
Юлія Пеліпас – креативна директорка марки bettter.us та одна з найвідоміших українок у світі моди – також активно використовує свій медійний ресурс. За допомогою своїх соціальних мереж вона показує всі жахіття, які творить загарбник у рідному для її сім'ї Маріуполі, як він обстрілює Харків та інші міста. Також вона започаткувала платформу на підтримку представників креативних професій з України. Більше інформації за посиланням.
Дуже велику роботу тут робить і бренд Ruslan Baginskiy. Його команда реалізувала великий проєкт, в якому моделі, актори та співаки зі всього світу виступили зі словами підтримки на адресу України. "Я отримую сотні повідомлень підтримки з усього світу, і з першого дня я захотів поділитися цією підтримкою з усіма українцями, тому ми зробили проєкт з моїми друзями та колегами, яких я безмежно поважаю і які мене надихають, – розповідає Руслан Багинський. – Ось відео з Сарою Андельман, Сінді Бруной, Джордан Данн, Соко, Рошин Мерфі, Young Emperors, Олександрою Шульман, де я попросив їх відповісти на кілька запитань про Україну, українців та свободу". Також важливо зазначити, що бренд із першого дня активно підтримує українську армію фінансово.