Як модні бренди стають екосвідомими
Головними трендами, що царюють у модній індустрії вже кілька років, залишаються усвідомленість і стійкість у розвитку брендів. У міру того, як люди стають більш обізнаними про шкоду, яку завдає планеті сучасний спосіб життя, людство починає шукати нові й ефективні способи захисту навколишнього середовища. А бренди все частіше використовують власний вплив, щоб порушувати дійсно важливі питання, такі як зміна клімату та глобальне потепління. 20 березня по всьому світу святкують День Землі – і саме час згадати про найбільш помітні екоініціативи fashion-індустрії.
Бавовняна светрівка, Andrea CrewsМожна стверджувати, що засновник руху стійкої моди – однойменний бренд Стелли Маккартні. Перероблений нейлон і поліестер, органічна бавовна, а також лінії одягу Skin-Free Skin і Fur-Free – з самого заснування лейбл докладає зусиль щодо забезпечення етичних продуктів. Британка вже багато років доводить, що не потрібно жертвувати моральними нормами, щоб бути модним.
Головною соратницею Маккартні є Вів'єн Вествуд. У своїх колекціях дизайнер і активістка завжди звертає увагу на зміну клімату, захист навколишнього середовища і масове споживання. Крім втілення практики sustainable fashion у своїх продуктах, обоє дизайнерів популяризують ідеї про стійкість і усвідомленість, влаштовують різні акції. Так, Вів'єн Вествуд регулярно перетворює свої шоу в політичну трибуну, де моделі з'являються на подіумах з транспарантами, а Стелла Маккартні до своєї останньої колекції організувала збір коштів, щоб врятувати екосистему Гунунг-Лесер – національного парку на індонезійському острові Суматра. Протягом багатьох років і Стелла Маккартні, і Вів'єн Вествуд співпрацюють з некомерційними організаціями, діяльність яких зосереджена на питаннях захисту навколишнього середовища.
Вітрівка з поліестеру, Andrea CrewsОдним з перших кроків у прагненні до свідомої моди є відмова від використання тваринних матеріалів. Так, напередодні свого шоу в Лондоні Вікторія Бекхем, яка дотримується суворої політики щодо використання натурального хутра в колекціях бренду, повідомила, що тепер ці правила поширюватимуться і на екзотичну шкіру. У кінці 2018 року Chanel оголосили, що більше не використовуватимуть екзотичну шкіру або хутро у своїх колекціях, що вчинило тиск і на інші розкішні модні Будинки. Таким чином французький бренд закликав колег почати брати до уваги етичні торгові стандарти. Diane Von Furstenberg і бувалий захисник навколишнього середовища Вів'єн Вествуд також пообіцяли не використовувати хутро і екзотичну шкіру у своїх колекціях.
На жаль, поки не всі бренди поспішають наслідувати приклад своїх колег і відмовлятися від екзотичної шкіри. Проте, величезним зрушенням в індустрії є той факт, що сегменти преміум-класу вирішили не використовувати натуральне хутро. Серед них: Giorgio Armani, Coach, Versace, Michael Kors, Gucci, Burberry, Phillip Lim, John Galliano, DKNY, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren і Calvin Klein.
Victoria Beckham Pre-Fall 2019Крім відмови від використання тваринних матеріалів, модні бренди намагаються стати екосвідомими і на інших рівнях. Так, Gucci зобов'язався стати відповідальним щодо забезпечення стійкості і прозорості з запуском своєї ініціативи Equilibrium і програми Scrap-Less. Бренд поставив мету гарантувати, що 95% сировини можна буде відстежити, а 1% робочого часу кожного співробітника буде присвячений волонтерству.
Issey Miyake, відомий своїми скульптурними дизайнами і естетикою "Схід зустрічається з Заходом", виготовляє одяг з використанням таких матеріалів, як перероблена нитка, що значно знижує вплив бренду на навколишнє середовище.
Крім абсолютного лідерства у сфері стійкості, Stella McCartney також є лідером в галузі інновацій. Магазин бренду на Old Bond Street став першим закритим громадським простором у Лондоні з чистим повітрям.
Кросівки adidas з океанічного сміттяОднією з головних проблем, яку намагаються вирішити в сучасному світі, є надлишок пластика і його переробка. Adidas став одним з перших брендів, який почав працювати з переробленим матеріалом, зокрема – океанічним сміттям. 2016 року компанія представила колекцію кросівок з переробленого пластику і поліестеру, зібраного в океані. Тоді німецький бренд створив 7 тисяч пар дебютної колекції, після чого компанія поставила мету збільшити таке виробництво до одного мільйона 2017 року. Вже до 2024 року Adidas планує стати більш стійким у цій царині завдяки відмові від використання "первинної пластмаси" у своїх продуктах. Німецький гігант спортивного одягу заявив, що з 2019 року він має намір перейти тільки на перероблений пластик. Бренд також скоротить використання первинного пластику у своїх офісах, складах, торгових точках і розподільних центрах, що дасть змогу заощадити близько 40 тонн пластику на рік. Поліестер теж використовують у широкому асортименті спортивного одягу, як-от трикотажні вироби, шорти і спортивні бюстгальтери через його легкість та здатність швидко висихати. В Adidas заявили, що колекцію весна-літо 2019 виготовлятимуть з використанням приблизно 41 відсотка переробленого поліестеру.
Нова коробка BurberryУ сегменті класу люкс гучні обіцянки дає Burberry, який заявив, що хоче до 2025 року стати брендом, що не використовує пластик. Британський лейбл ще 2004 року поставив сталий розвиток у основній місії компанії, а 2017 року запустив свою останню екологічну стратегію, в якій визначені екологічно відповідальні цілі на наступні п'ять років. Їх мета – стати вуглецево-нейтральними, переоцінити відходи і досягти позитивних змін через 100 відсотків свого продукту і справити позитивний вплив на клієнтів.
Ще один важливий аспект в системі екосвідомості – переробка матеріалів. Щорічно у світі викидають тисячі тонн одягу. Вирішення цієї проблеми звучить в улюбленому вислові Вів'єн Вествуд: "Купуй менше, вибирай краще і роби так, щоб одяг слугував довше". Ще 2011 року вона стала партнером ініціативи Ethical Fashion Initiative і з тих пір періодично випускає перероблені колекції.
Ksenia Schnaider Pre-Fall 2019Український бренд Ksenia Schnaider не один рік експериментує з переробленими матеріалами, так акцентує на екологічності. Крім того, що в колекціях завжди присутній перероблений денім, лейбл почав практикувати створення одягу з текстильних відходів. Такі ініціативи торкнулися не тільки одягу. Так, наприклад, у шведського взуттєвого бренду Vagabond є програма прийому взуття на переробку Shoe Bring Back.