5 брендів із Закарпаття, з якими варто познайомитися
Останні півтора року суттєво змінили модну карту країни — у регіонах з'явилося безліч брендів, які стають дедалі сильнішими та активнішими. Ми вже знайомили читачів з марками, народженими у Львові, а сьогодні зосередимося на талантах із Закарпаття — найзахіднішої області країни, яка стала новим домом для багатьох українських бізнесів.

diadia
diadia — закарпатський бренд, який готовий показати українцям, що якість і демократичність цін можуть органічно співіснувати. Всі колекції марка створює на власному виробництві, а цього літа провела масштабний ребрендинг. diadia важливо працювати саме в Україні, використовувати якісні тканини та залучати найкращих майстрів крою. Закарпаття — один із наймальовничіших куточків країни, який бренд планує показувати з нового боку, ближче знайомити з історією, природою та культурою рідного краю. "Кожна наша колекція є відображенням багатства і різноманіття закарпатських краєвидів. Ми переплітаємо мальовничі гори, зелені луки, чисті річки та кольорові галявини в лініях та фактурах нашого одягу", — розповідають у бренді, а їхня інстаграм-сторінка підтверджує це візуально.
SAPO
SAPO — український sustainable-бренд, який було засновано восени 2022 року в Ужгороді. Його фокус — це використанні вінтажних матеріалів, пов'язаних з Україною та її історією. Зіркою дебютної колекції SAPO стали вовняні та бавовняні ковдри, популярні в нашій країні 40–50 років тому. Дизайнерка та засновниця марки Валерія Ворожильник влаштувала справжню експедицію і знайшла ковдри, що виготовлялися та зберігалися на фабриках по всій країні — у Львові, Тернополі, Луцьку, Харкові, Одесі та інших містах. Саме вони й дали старт колекції курток-шакетів із яскравої вовни. Ще один напрямок роботи SAPO — популяризація народних закарпатських ремесел. "Я виросла на Закарпатті, і мене завжди зачаровували техніки плетіння, які я бачила з дитинства, особливо "доріжка", — розповідає Валерія. — Сьогодні я розумію, що це ще й екологічно стала техніка, адже нове полотно створюється із залишків вже наявних тканин, що близько до нашої філософії".
Shpalta
Закарпатський бренд Shpalta виробляє оригінальні шовкові хустки, прикрашені зображенням історичних пам’яток України та патріотичною символікою. У колекціях бренду можна знайти хустки в блакитних і жовтих кольорах із зображенням птахів, що є символом надії і миру, присвячені різним містам України та її національним скарбам. "Сьогодні дуже важливо працювати з сенсами, які об'єднують українців, дарують надію та наповнюють почуттями гордості за свою країну, — розповідає засновниця бренду Альона Загоруйко. — Дівчата в хустках Shpalta впізнають одна одну без слів, наші мотиви, які пронизані любов'ю до України, зрозумілі — одразу ясно, що перед тобою людина зі схожими цінностями". Одними з головних бестселерів бренду є хустки зі спільної колекції з брендом Morgental, у яких українська національна символіка виявлена делікатно та акуратно. А серед новинок хочеться виділити хустки, присвячені червонокнижним рослинам — шафрану, проліску та конвалії.
Kochut
Kochut — ювелірний бренд, про який український Vogue вперше написав ще у 2016 році. Тоді молода і амбітна марка, заснована трьома братами, тільки починала свою активну діяльність. Сьогодні Kochut — це майже мільйон підписників в інстаграмі, власні шоуруми в Ужгороді та Києві, 15 постійних колекцій, а також заслужене місце у новому рейтингу Next250 від Forbes Ukraine. За межами України прикраси Kochut можна знайти у Лондоні, Відні, Алмати, Нью-Джерсі, Талліні, Дюссельдорфі та Простейові. Вже протягом багатьох років бренд активно розвивається за кордоном, знаходить партнерів на різних ринках і з їхньою допомогою відкриває офлайн-точки продажу, в яких крім прикрас можна знайти унікальні вироби з дерева — ще однієї пристрасті братів Кочутів. Прикраси марки вирізняє поєднання брутальності з тонкою деталізацією, а також робота з фактурами та обробкою металів. Наприклад, Kochut працюють з унікальною японською технікою обробки металу мокуме ґане, винайденою ще у XVII столітті. Суть методу в тому, що листи різних ювелірних металів складаються шарами, що чергуються за кольором. Потім заготовка нагрівається, щоб метали почали спікатися між собою, утворюючи фактуру, схожу на дерево.
One More
Закарпатський бренд One More побудований за зрозумілою та робочою системою, де One — це колекція базового одягу на щодень, а More — чотири спеціальні капсули на щодень. В поточній весняно-літній колекції бренду можна знайти багато лляних позицій, розслаблені комплекти зі струмливого шовку, а також грайливі костюми з жакетів і мініспідниць.