4 українські бренди, які працюють з переробленим пластиком
Всесвітній день океанів відзначають 8 червня, але дбати про легені нашої планети потрібно не тільки цього дня, а постійно. Екологи вже не перший рік б’ють на сполох щодо кількості пластику, яким засмічують океани, і якщо ситуацію не змінити — наслідки можуть бути катастрофічними. Намагається допомогти в розв’язанні цієї проблеми й модна індустрія — дедалі більше брендів використовують у своїх колекціях тканини, створені з переробленого пластику або рибальських сіток, виловлених на дні морського океану. Згадуємо українські марки, які також використовують sustainable-матеріали у своїй роботі.
Влітку 2020 року український бренд Bevza представив трикотажну капсульну колекцію. Вона виготовлена з поліестеру, основою створення якого слугували зібрані на дні океану пластикові пляшки. Зв’язок цієї колекції з водою підкреслює рекламна кампанія, знімали яку на березі Київського моря. "Етичне ставлення до природи й виробництва — одна з фундаментальних цінностей BEVZA. Ми впевнені, що мода не має існувати ціною життя цілої планети", — розповідає Світлана Бевза.
Український бренд IENKI IENKI пішов ще далі — минулої осінньо-зимової колекції марка представила лінійку пуховиків VEGAN. Зроблено їх з інноваційного матеріалу ECONYL, а в його основі — перероблені рибальські сітки. Замість гусячого пуху тут використано cruelty-free наповнювач з пляжного сміття й устричних мушель, зібраних на узбережжі Тайваню. Основою sustainable-лінійки стали моделі-бестселери з асортименту IENKI IENKI, включно з куртками MICHLIN.
Resort-бренд Atelier Handmade також працює з ECONYL, але шиє з нього велику лінійку купальників. Засновниця бренду Анастасія Єршова вже давно сфокусувала бренд на використанні sustainable-матеріалів — першим став органічний льон, а потім до нього додався й інноваційний ECONYL. "Мені здається дуже символічним, що марка, яка створює пляжний одяг, використовує матеріали, що допомагають боротися із забрудненням океану", — розповідає дизайнерка. В Atelier Handmade збираються й далі розширювати кількість екологічних матеріалів у своїх колекціях.
Бренд IMAGINE дизайнерка Олена Беттяр відразу задумувала як екологічно відповідальний, тому вже під час створення першої колекції марки в роботі використано найтехнологічніші sustainable-матеріали у світі. Наприклад, тканини, які виробляють у Японії з океанічного пластику або швидко розкладних компонентів. "Я завжди негативно ставилася до низькоякісних тканин, які нині всюди і які стали основою всієї системи fast-fashion, — розповідає Олена Беттяр. — Мені ж хотілося показати, що одяг може бути модним і через багато років, його необов’язково змінювати що два місяці. Так до мене прийшла ідея запустити sustainable-бренд, який відповідатиме духу часу й водночас не шкодитиме планеті".