Прем’єру опери Марини Абрамович перенесли на осінь
11 квітня в Баварській опері в Мюнхені мала відбутися без перебільшення одна з головних прем’єр року — опера "7 смертей Марії Каллас" Марини Абрамович, костюми для якої готував Рікардо Тіші. Ідея опери визрівала в художниці майже 30 років і трансформувалася від перформансу через кіно до опери, але пандемія COVID-19 і зумовлений нею карантин завадили художниці. Спочатку театр не планував її скасовувати: мали зробити онлайн-прем’єру й зіграти "7 смертей" в абсолютно порожньому залі. Але днями в інтерв’ю New York Times Марина Абрамович й інтендант театру Ніколаус Бахлер повідомили, що прем’єру все-таки перенесуть, а разом з нею — і заплановані покази опери в Берліні, Афінах і Парижі.
Художниця одержима Марією Каллас із 14 років. "Я вперше почула її на кухні у себе вдома. Марія Каллас співала по радіо. Я була загіпнотизована, у мене були мурашки по тілу. Відтоді я дізналася про неї все. Я прочитала вісім біографій, і всі вони були такі подібні до того, що я бачу в собі", — каже художниця. У виставі Абрамович зіграє роль співачки, яка вмирає в семи різних операх. Для опери художниця також зняла 7 фільмів разом з актором Віллем Дефо, де Абрамович вмирає сім разів. Дефо всюди грає коханця й водночас вбивцю героїні Абрамович.
Ідея художниці полягає в тому, щоб під час перформансу максимально розмити межі між нею й Марією Каллас — і вкотре довести, що художник ніколи не відокремлює себе від своїх ролей, вмираючи на сцені щоразу абсолютно чесно. "7 смертей Марії Каллас" міститиме знамениті арії Каллас, зокрема й з опер "Травіата" і "Горма", а також нову музику, яку створив сербський композитор Марко Нікодієвіч.
Репетиції опери тривали до середини березня, поки в Німеччині не оголосили суворий карантин. Марина Абрамович зізнається, що точно не боїться коронавірусу. "Я жодного разу не подумала про це взагалі. Якщо ви знаєте, скільки небезпечних речей я зробила у своєму житті в перформансах, то розумієте, що я могла б вже багато разів померти", — сказала художниця в бесіді з The New York Times.