5 культових фільмів Френсіса Форда Копполи
Френсіс Форд Коппола — один із найвидатніших представників свого покоління, руху Нового Голлівуду американських режисерів, як-от Мартін Скорсезе, Браян Де Пальма, Стівен Спілберг, Вільям Фрідкін і Джордж Лукас. Він належить до кінематографістів, які радикально змінили індустрію, створюючи епічні та масштабні стрічки, що приносили кіностудіям неймовірний прибуток. За свою кар'єру Коппола вписав своє ім'я в історію кіно багатьма шедевральними фільмами. Про п'ять із них розповідаємо далі.
"Люди дощу", 1969

"Люди дощу" — один із найбільш недооцінених фільмів Копполи. Ця стрічка була знята у 1969 році, за три роки до того, як режисер здобув популярність і визнання з "Хрещеним батьком". Сюжет розповідає про Наталі Равенну, що якось вирішує покинути чоловіка та вирушає в дорогу на своєму універсалі. Попри те що цей фільм, безперечно, знятий у стилі інді-драм кінця 1960-х, він виділяється своїм інтимним та емоційно гострим зображенням феміністських проблем.
"Хрещений батько", 1972
Будь-яка кримінальна епопея завжди житиме в тіні "Хрещеного батька". Це один із найвпливовіших і найвитонченіших творів кінематографа, ідеальний фільм про мафію, владу, корупцію та капіталізм, який протиставляє нас усіх один одному, навіть сім’ї. Все у фільмі стало культовим, від героїв і діалогів до музики та божественної операторської роботи Гордона Вілліса.
"Розмова", 1974

Роблячи перерву в зніманнях фільму "Хрещений батько 2", Коппола вирішив створити ще один шедевр. В центрі сюжету — великий Джин Гекман в ролі експерта зі спостереження, який вважає, що потрапив у центр урядової змови. "Розмова" переходить від трилера до депресивного дослідження персонажів, завдяки чому є еталоном напружених конспірологічних драм 1970-х.
"Апокаліпсис сьогодні", 1979

Один із найкращих, якщо не найкращий фільм про війну, "Апокаліпсис сьогодні" показав Френсіса Форда Копполу на межі краху. Режисер майже збанкрутував, щоб зняти цей фільм і занурити себе та знімальну групу в серце джунглів. Однак те, що вийшло, стало основоположним твором американського кіно та історії. Сюжет розповідає про молодого солдата, якого відправляють на надсекретну місію, щоб убити жорстокого полковника Курца (культовий виступ Марлона Брандо), який пішов у найвіддаленіші куточки в’єтнамських сіл.
"Такер: Людина і його мрія", 1988

Фільм про життя Престона Такера, підприємця, який збирається розробити власну машину та вступає в конфлікт із "Великою трійкою автовиробників", на перший погляд видається звичайним голлівудським байопіком. Однак динамічна та стилізована естетика стрічки містить глибший сенс про боротьбу самого Копполи в кіноіндустрії. "Такер: Людина і його мрія" — звинувачення у схильності капіталізму захищати багатих і придушувати індивідуальну творчість.