5 причин відвідати виставку Vogue UA в арт-центрі M17
До 5 вересня в артцентрі М17 працює масштабна виставка Futurespective — артпроєкт журналу Vogue UA. На виставці можна побачити роботи 30 українських художників — від скульптур та інсталяцій до масштабних живописних полотен і ефектних витинанок. Найцікавіші факти про виставку — в нашому матеріалі.
Виставка Futurespective — один із наймасштабніших проєктів редакції Vogue UA за нашу восьмирічну історію. Перші zoom-коли про майбутню виставку ми провели ще взимку, перед Новим роком. Після тривалих обговорень і дискусій народився проєкт, що об'єднав 30 яскравих художників сучасної України. Акцент було зроблено на яскравих представників різних поколінь, які працюють в різних техніках. Ще одна унікальність проєкту полягає в тому, що всі 30 робіт — від масштабних скульптур і полотен заввишки у п'ять метрів до перформансів — створили спеціально для виставки. Проєкт присвячено роздумам про майбутнє — художники не прагнуть його передбачити, але кожен з них, у власній особливій манері, висловлює якусь тривожність сьогодення і передчуття прийдешніх подій.
"Сага про вагітну мене, про вагітного мого чоловіка" — так називається серія акварелей художниці Марії Куликовської — мабуть, один з найінтимніших проєктів виставки. Маша разом з чоловіком чекають на первістка, так що участь художниці у виставці, присвяченій майбутньому, стала символічною. Відверті, несамовиті акварелі Марії намальовані на медичних документах і узі-бланках, є своєрідним публічним "оголенням" художниці. Проєкт — логічне продовження практики Куликовської, яка в своїх роботах розмірковує про ґендер, межі і прийняття себе. Марія часто використовує прийом створення робіт на деяких документах — до прикладу, рік тому, на початку локдауну, художниця створила серію акварелей на папері для судмедекспертизи.
Більше про практику Марії Куликовської читайте в нашому профайлі.
Художниця Дарина Альошкіна відроджує стародавнє мистецтво витинанки і створює ажурні і повітряні панно з паперу. Сьогодні у доробку художниці колаборації з ювелірними брендами Cartier і OBERIG, оформлення стенду українських дизайнерів на Паризькому салоні Maison & Objet, а також створення експозиції витинанок у штаб-квартирі ООН у Швейцарії — роботи Дарини добре знають у всьому світі.
Спеціально для нашої виставки Дар'я створила серію "Насіння". У центрі композиції з трьома полотнами — образ жінки-берегині, яка є основним носієм інформації: зберігає її і передає новому поколінню. Силует жінки обплетений мереживами з символами-кодами, які ми бачимо на традиційних рушниках, килимах, писанках. Важливо, що одне панно зроблене з екологічного паперу: це папір, створений з опалого листя — технологія молодого винахідника Валентина Фречка.
Ще задовго до проєкту Futurespective, в одному з інтерв'ю з Павлом Маковим прозвучала його фраза: "Художник не повинен передбачити, але він може відчути". Про це ж його нова робота під назвою Avenir (фр. — прийдешнє). Двійковим кодом це слово зашифровано в творі. Виконано воно в звичній для Макова техніці інтагліо — глибоким друком, завдяки чому відбиток стає опуклим. Щоб створити таке зображення, на металевій пластині кислотою витравлюється малюнок. Потім на пластину наноситься фарба, накладається аркуш паперу і в такому вигляді вже пускається під прес (друкарський верстат).
Робота Микити Кравцова та його дружини Камій Саньє-Кравцової — іронічний роздум на тему майбутнього і апокаліпсису, виконаний у дуже модному сьогодні жанрі шовкографії. На виставці глядачі постійно замислюються: а як це зроблено?.. Про роботу розповідає кураторка Світлана Старостенко: "У текстильній частині диптиха Микита Кравцов використав вінтажні рушники з блошиних ринків, деталі з яких були вирізані і зшиті вручну. В середині ХХ століття, як і зараз, ці китчіві предмети з видами пам'яток або місцевої їжі продавалися всюди. Але в ті роки, на відміну від нинішніх, технікою нанесення зображення був не лазер, а шовкографія. Суть твору в тому, що на роботу, зроблену з шовкографії, нанесено новий малюнок. Другий об'єкт диптиха — шовкографія на папері, наклеєна на пінокартон. Так відчутне зображення, нанесене на предмет побуту, повернулося до свого першопочатку. У цьому вирі автор підкреслює важливість ручної роботи як обов'язкової складової роботи художника".
Текст: Дар'я Слободяник, Світлана Старостенко.
Виставка "Futurespective: майбутнє очима українських художників" триватиме в Центрі сучасного мистецтва М17 до 5 вересня. 15 серпня в 15.00 відбудеться кураторська екскурсія — про виставку розповість її кураторка Світлана Старостенко.