Підсумки 2025: найголовніші події року в українській модній індустрії

2025-й став для української модної індустрії став роком великих досягнень, яскравих шоу та знакових колаборацій. Наші дизайнери продовжують бути потужним голосом країни в світі, а також не забувають працювати з локальною аудиторією та підтримувати важливі соціальні ініціативи. Розповідаємо про найголовніші події року в українській модній індустрії — від вітрин Ruslan Baginskiy у Galeries Lafayette до весілля на подіумі Каті Сільченко.

Колаборація BETTTER x Dsquared2

Вітрини Ruslan Baginskiy у Galeries Lafayette

До 10-річчя бренду команда Ruslan Baginskiy об'єдналася з паризьким універмагом Galeries Lafayette влітку 2025-го. У його межах Руслан Багінській розробив дизайн 12 головних вітрин, також був влаштований поп-ап і відкритий магазин бренду у форматі shop-in-shop на другому поверсі одного з найвідоміших модних універмагів світу. Кожного року Galeries Lafayette приймає 27 мільйонів відвідувачів та тримає лідерство у продажах серед європейських департаментів. Фасад знакової будівлі прикрасив спеціально створений банер Ruslan Baginskiy у синьо-жовтих кольорах площею 140 м2. Сам проєкт увійшов до кутюрної програми офіційного Тижня моди в Парижі, підкреслюючи значущість події для українського дизайну на міжнародній арені. Більше про досягнення бренду читайте за посиланням.

Колаборація KSENIASCHNAIDER x Barbour

Улюблений верхній одяг британської королівської сімʼї та знаменитостей отримав нове звучання – у листопаді бренд Barbour випустив лімітовану колекцію кастомізованих курток у співпраці з українським брендом KSENIASCHNAIDER. Українці по-новому подивилися на дві знакових моделі Barbour. Класичну модель Allerston Ксенія Шнайдер доповнила денім печворком: так поєдналися вощене бавовняне полотно Barbour й вставки з деніму KSENIASCHNAIDER. Усі оригінальні компоненти куртки, як-от підкладку з принтом тартан, було збережено й доповнено кастомними бирками, фурнітурою, металевими елементами та характерними знаками. Натомість на моделі куртки Erma, замість печворка з деніму, знаковими елементами стали нашивки у вигляді осіннього листя.

Благодійна ініціатива LITKOVSKA для AZOV.ONE

Український бренд LITKOVSKA навесні об'єднався з фандрейзинговим підрозділом AZOV.ONE, щоб зібрати кошти на закупівлю евакуаційних автомобілів для медичної служби Бригади "Азов". У межах ініціативи представлено спеціальну колекцію — прикраси, одяг та керамічні артоб'єкт, створені у співпраці з майстернею GORN. За словами Літковської, спільна робота з AZOV.ONE тривала не один місяць і стала важливою не лише з погляду дизайну, а й у плані пошуку сенсів. "Ми хотіли створити не просто речі, а предмети сили. Такі, що мають значення для тих, хто воює, і для тих, хто підтримує", — пояснює вона. До колекції увійшли жетони та браслети, виготовлені з відстріляних артилерійських гільз, привезених із передової. Також представлені сорочки й бандани з вишитим текстом молитви — візуальним символом підтримки й пам’яті. Усі ці об’єкти мають подвійне значення: вони водночас є естетичними виробами й матеріальними носіями спільної історії спротиву.

Участь BETTTER у ювілейному шоу Dsquared2

Бренд Dsquared2, заснований братами Діном і Деном Кейтенами, в лютому 2025-го відсвяткував 30-річчя. Щоб відзначити цю подію, дизайнери влаштували грандіозне шоу на Тижні моди в Мілані, поєднавши в ньому свою зухвалу естетику, зірковий каст і несподівані колаборації. Одним з найяскравіших дизайнерських рішень у колекції стала співпраця з українським апсайкл-брендом Bettter, заснованим Юлією Пеліпас. Bettter додав у колекцію свої знакові елементи: корсет із ременів, реконструйований костюм та жакет із розібраними плечима.

Шоу GASANOVA в Українському домі

Український Дім — локація в самому серці Києва, яка самим своїм виглядом надихає й ніби зобов’язує влаштовувати тут лише масштабні, по-справжньому значущі події. 14 жовтня це підтвердила дизайнерка Ельвіра Гасанова — саме тут вона представила свою першу кутюрну колекцію з 30 образів, робота над якими зайняла кілька місяців. "Експериментувати зі світлом та тінню в такій локації — це справжнє задоволення, адже нам було потрібно за їх допомогою не тільки по-новому показати УкрДім, а й зв'язати це все з колекцією, яка була побудована на грі білого та чорного", — розказав організатор шоу Вадим Келлер. Символічно, що саме в цих історичних стінах бренд оголосив про співпрацю з легендою української літератури — письменницею Ліною Костенко. Більше про показ читайте тут.

Пуховики IENKI IENKI на найвищих вершинах світу

Український бренд IENKI IENKI відомий у світі завдяки своїм яскравим пуховикам, але в його асортименті відтепер можна знайти і високогірні експедиційні костюми. Представлені вони в межах нової індивідуальної програми Altitude Atelier, а однією з перших їх приміряла альпіністка Антоніна Самойлова — перша українка, яка підкорила гору Канченджанґу — третю вершину світу. Сталося це у травні 2025-го. Крім того, Самойлова зійшла на всі п’ять найвищих восьмитисячників світу. Костюм IENKI IENKI було випробувано на трьох із цих вершин: Евересті (8848 м), Канченджанзі (8586 м) та Макалу (8485 м). Він спроєктований так, щоб кожна деталь працювала на максимальний захист і комфорт у найекстремальніших умовах.

Українські бренди на обіді перших леді під час Генасамблеї ООН

23 вересня мода знову увійшла у сферу дипломатії на 13-му щорічному обіді перших леді під час відкриття Генеральної Асамблеї Організації Об'єднаних Націй. Перші леді, посли ООН, дипломати та громадські діячі з понад 100 країн світу щороку збираються, щоб зміцнити співпрацю між дипломатією та модою на благо жінок і дітей в усьому світі й відзначити заслуги дизайнерів та інших представників модної індустрії за їхню гуманітарну роботу та внесок у позитивні соціальні зміни. Цього року у події взяли участь три українські бренди — J'amemme, Khrystyna Rachytska та Solo For Diamonds.

Khrystyna Rachytska

Ювелірна колекція Guzema Fine Jewelry × 3.1.Phillip Lim

У лютому український ювелірний бренд Guzema Fine Jewelry створив лімітовану колекцію прикрас разом із нью-йоркським брендом 3.1 Phillip Lim. Це перша міжнародна колаборація бренду, до якої ввійшли "зміїний" чокер і браслет.

Весілля Каті Сільченко на подіумі

Найяскравішою подією Ukrainian Fashion Week у вересні стало весілля дизайнерки Каті Сільченко, яке відбулося зразу на подіумі. У фіналі показу нової колекції, коли остання модель зникла за лаштунками, перед глядачами з’явився дитячий хор, а слідом ефектно вийшла наречена у весільній мінісукні та напівпрозорій накидці, розшитій стразами. Їй назустріч у білосніжному смокінгу йшов коханий. Церемонію вела Ірина Данилевська, голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week, а гості показу стали свідками весілля.

Колекція BEVZA x Svitolina

Напередодні Вімблдону — найстарішого тенісного турніру у світі — найтитулованіша українська тенісистка Еліна Світоліна разом з дизайнеркою Світланою Бевзою представила колекцію Champions Make Changes. У неї увійшли переосмислені архівні моделі бренду, які вперше з’являються в білому кольорі. Крім естетичної цінності, колекція має і чітку соціальну місію — частина прибутку від продажу буде спрямована на стипендії для талановитих юних тенісистів України. Відбір здійснюватиме Svitolina Foundation — фонд, що вже кілька років системно підтримує розвиток дитячого тенісу в Україні.

Популярне на VOGUE