Хороша дівчинка: що треба знати про парфумера Луїзу Тернер
Vogue.ua продовжує серію матеріалів про видатних жінок-парфумерів. Героїня сьогоднішнього – Луїза Тернер, автор бестселера Good Girl для Carolina Herrera

Витончена, висока, білява, британка Тернер виросла у графстві Кент. Якщо вірити в теорію ольфакторного імпринтингу, коли на подальше сприйняття запахів впливають перші нюхові спогади, то за смак Луїзи можна було не переживати. Її першим ароматом був альдегідно-квітковий Fidji Guy Laroche (створений, до речі, великою жінкою-парфумером Жозефін Катапано). Мати Луїзи вибирала парфумерні шедеври 80-х: Magie Noire Lancôme, Opium Yves Saint Laurent і Ma Griffe Carven.

Парфуми в житті Луїзи з'явилися, коли вона влаштувалася на роботу в кентську компанію Quest зі столітньою історією (пізніше її поглинув парфумерний концерн Givaudan). Луїза тренувала нюх, знайомилася з ароматами, робила перші кроки в професії. Її кар'єра розвивалася плавно, але 2001 року у співпраці з Кетрін Велш вона створила аромат Glow для іменного парфумерного бренду Дженніфер Лопес. І прокинулася знаменитою. 2002-го їй вдався чоловічий Incanto для Salvatore Ferragamo, а п'ять років по тому їй вистачило куражу і таланту переосмислити легенди: Dior Farengheit (вона створила версію "32") і Мюглеровий Angel. Знамениту "зірку", до речі, їй доручали переформулювати ще тричі. З огляду на репутацію аромату – опорою сучасної парфумерії, що задала самостійний напрям в галузі, стало визнання. Пізніше Тернер зробила безліч ароматів для Roberto Cavalli і Chloé – і всі вони були комерційно успішними.

Найвідоміша робота Луїзи Тернер – це "туфелька" Good Girl Carolina Herrera. Цей проект знаменитого американського Дому, який одягав весь істеблішмент, з самого початку був амбітним. Один тільки флакон розробляли шість безкомпромісних років. Представляти аромат довірили топ-моделі з блискучою репутацією, Карлі Клосс. Придумати композицію – Луїзі Тернер. Вона не була єдиною кандидатурою, яку розглядали в Carolina Herrera. За честь зробити новий флагманський аромат для Будинку боролися п'ять іменитих "носів". Луїзу вибрали тому, що вона запропонувала найбільш вдалу концепцію, краще за всіх зрозуміла ідею аромату і переклала її на парфумерну мову, – пояснює Кароліна Еррера де Баез, донька засновниці і креативний директор марки. Над композицією Луїза працювала п'ять (!) років.

Впоралася блискуче: вдався аромат з двоїстою сутністю. З одного боку, він іскрився нотами білих квітів, з іншого, був насичений сутінком підсмажених какао-бобів. Таку ідею, коли аромат будують на протиставленні "світлих" і "темних" нот, пізніше запозичили і інші знамениті бренди. Луїзі вдалося утримати баланс без наближення до десертної тематики. Тут на практиці підтвердилися її слова про те, що нудотного етилмальтола (та сама гурманська нота, яка передає в ароматах звучання солодощів і цукрової вати) сьогодні занадто багато, і, мабуть, вистачить мучити нюх споживачів.

Сьогодні Good Girl – одна з найбільш відомих і популярних парфумерних франшиз у світі. В Україні вона входить до п'ятірки ароматів-бестселерів. У червні вийде новий колекційний флакон Good Girl Dot Drama. Композиція залишиться колишньою: гурманський мотив бобів тонка, какао, кориці і кави в поєднанні з яскравістю туберози і жасмину. Нове видання аромату має запалити alegría de vivir ("радість життя" – ісп.). Рекламна кампанія з Карлі Клосс нагадує про фільми 1930-х років і вічну класику.

Бачення Луїзи Тернер поширюється далеко за межі "люксу", тому її запрошують робити особливі аромати: наприклад, для лінії Replica Maison Martin Margiela. Її творіння – Lazy Sunday Morning (2013) і At the Barber's (2014 року) – популярні й улюблені. Щойно представлена серія її ароматів для британського будинку Jo Malone London. І головний аромат весни – Lust in Pradise нішевої марки Ex Nihilo.

Інтерв'ю з Луїзою Тернер, де вона ділиться таємницями професії і відверто говорить про складнощі роботи парфумера, – вже скоро на vogue.ua.