Як виставка Pitti Uomo формує світ чоловічої моди
Pitti Uomo — це Гластонбері у світі чоловічої моди. Триденний ярмарок чоловічого одягу й аксесуарів проводять двічі на рік і в його межах представляють усе: від формальних костюмів до вуличного одягу. Щоб обійти всю виставку, потрібен час і завзяття: спортивний одяг, верхній одяг, технологічний одяг і багато інших жанрів і піджанрів чоловічої моди збираються в одному місці.
За словами Антоніо Крістаудо, на Pitti Uomo 101 буде представлено понад 600 брендів чоловічого одягу, з яких понад 200 — не італійські. Залежно від розміру й розміщення стендів кожен бренд платить від 120 до 355 євро за квадратний метр на території в понад 60 000 м2 виставкової площі. Тим часом кожен учасник платить 35 євро на день за вхід у Фортецца-да-Бассо, історичну фортецю XVI століття, яка є домом Pitti Uomo.
Рафаелло Наполеоне — генеральний директор Pitti Immagine, який опікується всіма ярмарками, включно з Uomo, Bimbo (дитячий одяг) і Filati (тканини), — сповнений оптимізму. "Ми розглядаємо останні два роки пандемії не як проблему, а як можливість, — каже він. У нас з’явився шанс переглянути й змінити Pitti Uomo. Попри всі труднощі, з якими нам усім довелося стикнутися, це фантастичний період для прогресу".
Загалом усі ці ярмарки завжди перебували в стадії розроблення. Pitti Immagine — некомерційна компанія, заснована 1989 року. Але її історія почалася 1951 року, коли підприємець Джованні Баттіста Джорджині відіграв важливу роль у створенні сучасної італійської системи моди. Того ж року він переконав шістьох відомих американських баєрів і журналістів, зокрема й представника Vogue, вирушити до Флоренції після показів високої моди в Парижі, щоб відвідати серію показів на його віллі. Серед дизайнерів, які представили свої колекції, був також Еміліо Пуччі.
Завдяки цій події наступні 30 років, з 1952 по 1982 роки, у Флоренції тривали покази в Sala Bianca в Палаццо Пітті. Під час цих шоу здебільшого демонстрували жіночий одяг. У 1972 році поряд з показами жіночих колекцій відбулася перша виставка Pitti Uomo. Одними з перших з чоловічими колекціями на Pitti Uomo дебютували Giorgio Armani й Missoni.
До 1982 року жіночий одяг переважно показували в Мілані, на тижні моди, який тільки зароджувався, тоді як Pitti Uomo й далі функціонував у Флоренції. У 1984 році, за словами Наполеоне, між Флоренцією і Міланом було укладено офіційну угоду, згідно з якою презентації колекцій за гендером було поділено між двома містами (хоча в Мілані тепер є власний тиждень чоловічого одягу).
Традиційні межі між торговими ярмарками й тижнями моди порушували й у 1990-х. Тоді на Pitti Uomo щосезону стали запрошувати видатних дизайнерів для проведення разових показів чоловічого одягу паралельно з виставкою Фортецца-да-Бассо. Раф Сімонс, Рік Овенс, Off-White, Крейг Грін, Telfar, Undercover і S.R. STUDIO. LA. CA. належать до сучасних чоловічих брендів, які відзначили ключові етапи власного розвитку в межах Pitti Uomo. Лапо Чіанки, директор Pitti з питань комунікацій і заходів, каже: "Цінність таких показів у тому, що вони роблять Pitti Uomo чимось більшим, ніж виставкою, і чимось не схожим на тиждень моди. Це гібрид".
"Кінцева мета Pitti Uomo все та ж, що й від самого початку — просувати італійську індустрію моди, — каже Наполеоне. — Як некомерційна організація, все, що ми заробляємо, реінвестуємо в індустрію". До 2020 року загальна вартість продукції з маркованням Made in Italy становила 98 мільярдів євро, з яких 65 мільярдів євро принесли експортовані товари, зокрема, чоловічий одяг — понад 10 мільярдів євро.
Бюджет Pitti Uomo дає можливості й ресурси не тільки для проведення виставки й показів, він також субсидує підтримку дизайнерів-початківців, що працюють у галузі стійкої моди. "Ми пропонуємо свою підтримку абсолютно безплатно, — каже Лапо Чіанкі, директор Pitti з питань комунікацій і заходів. — Це частина нашої політики заохочення дизайнерів-початківців. До того ж це в наших власних інтересах, тому що так ярмарок пропонує відвідувачам щось нове".
За словами Наполеоне, виставку відвідують люди з різних країн, включно зі США, Канадою, Великою Британією, Францією, ОАЕ, Катаром і Туреччиною. В епоху, коли подорожувати стало набагато проблематичніше, високий рівень відвідуваності ярмарку показує його незмінну привабливість, а також те, що Pitti Uomo — це ключ до чоловічого одягу в усьому світі.
Текст: Luke Leitch
За матеріалами voguebusiness.com