VOGUE UA CONFERENCE 2021FASHION & BUSINESS 9/09
RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Чоловічий погляд: інтерв’ю з дизайнером Антоном Шнайдером

25 травня 2021

Колекція KSENIASCHNAIDER MEN весна-літо 2020 стала дизайнерським дебютом артдиректора бренду Антона Шнайдера і першою колекцією, у якій Антон і Ксенія помінялися своїми традиційними ролями. В інтерв’ю для Vogue MAN UA Антон розповів про своє дизайнерське бачення і про те, яким бачить майбутнє чоловічої лінії.

Український бренд KSENIASCHNAIDER, що його засновано 2011 року, за десять років сягнув стрімкого розвитку: одним з перших завів розмову про sustainable-моду в Україні, став всесвітньо відомим і улюбленим денім-лейблом завдяки культовій парі штанів-кюлотів Demi-Denims, одягнув заледве не всіх знаменитостей у свої ультрамодні джинси. Поява чоловічої лінії стала логічним розвитком подій в історії бренду.

За словами Антона, лінійка menswear зародилася напіворганічно й непомітно. Поступово, крім роботи з графічним дизайном, диджиталом та іншими обов’язками, він точково почав допомагати Ксенії зі створенням одягу. А потім, коли вони зрозуміли, що стало трохи затісно, ​​Ксенія запропонувала йому взяти на себе чоловічий напрям. «Нас часто запитують, як нам разом працюється, адже ми обидва креативники, — розповідає Антон. — Насправді все цілком реально, якщо можеш собі дозволити розділити зобов’язання. Тоді це зручно й рішення ухвалюються швидше». Так вони й далі робили все те, що й раніше, тільки розвели зони відповідальності.

До роботи в KSENIASCHNAIDER загалом ставляться по-філософськи, міркуючи, що процес створення одягу залежить не тільки від дизайнера — він «просто щось припускає», а в процесі втілення ідей вносяться корективи з життя, які й роблять речі передусім зручними й комфортними.

«Все одно те, що я роблю для чоловічої лінії, потрапляє і в жіночу. І те, що робить Ксюша, я забираю собі. Половина речей не з’явилися б, якби не вона. Як у будь-якому рок-гурті, є фантазер, а є ті, хто організовує концерти й робить записи», — розповідає Шнайдер.

Здається, що в межах роботи такого взаємодоповнювального тандему було б логічно випускати тільки унісекс-одяг, із чим і погоджується Антон: «Мій дизайнерський, інтерфейсний та інженерний мозок підказує, що це класне рішення. Це зручно, не потрібно буде розпорошуватися, але, на жаль, попри всю привабливість питання, — воно нерозв’язне».

KSENIASCHNAIDER MEN осень-зима 2021/2022KSENIASCHNAIDER MEN осінь-зима 2021/2022

Хай там як усі намагатимуться позбутися поділів, вони все одно є і будуть. Попри всі прагнення модної індустрії бути «для всіх», відповідати запитам кожного й позбутися будь-яких кліше, зокрема й гендерних, Антон помічає одну важливу істину — мода не про універсальність. «Вона дуже мінлива, завжди відповідає сьогоднішнім викликам, щоразу пропонує нову відповідь. Я б хотів звільнити дизайнерів одягу від цієї повинності думати на користь сторони та зручності. Це потрібно, але це не на поверхні. Це всього лише умови, щоб одяг можна було носити».

Мода й справді занадто мінлива, дуже близька до мистецтва й залежить від контексту. Дизайнери у своїй роботі реагують на те, що відбувається навколо, але роблять це по-своєму. Так, чоловіча лінія KSENIASCHNAIDER більше схожа на Антона, а жіноча — на Ксюшу. З легкої руки Антона сегмент menswear просякнутий духом спорту, гіп-гопу, тачками та різними хлоп’ячими деталями. Водночас бренд створює речі, які не мають серійного вигляду. Шнайдер дивиться на одяг через кінопризму. За його словами, у кіно відразу видно — або все награне й пластикове, або ж органічне й реалістичне. Так само і з одягом марки: з одного боку, він має бути незвичним, але водночас ти легко можеш уявити, що вдягаєш його без роздумів і йдеш у своїх справах.

«У мене є велика тема — дизайн без дизайну. Це внутрішньококонова фраза. Дітер Рамс представив десять правил, суть яких полягає в тому, що дизайну не має бути видно. Якщо він навмисне стирчить, сам собою самоцінний — це погано. А все, що функціональне й професійне, воно й гарне», — розповідає Антон про основоположну концепцію своєї роботи.

Дизайнер вважає, що річ має згодитися в будь-якій ситуації, а це можливо тоді, коли вона зроблена логічно. Без брехні, прикрас і натягування. Якщо всі речі такі, то вони всі стоять бік у бік. Саме тому весь одяг KSENIASCHNAIDER MEN можна поєднувати між собою: чи то жилетки, чи то ковбойські капелюхи, спортивний одяг у стилі 1980-х або денім.

KSENIASCHNAIDER MEN весна-лето 2020KSENIASCHNAIDER MEN весна-літо 2020

Складно не зауважити й того факту, що лінія KSENIASCHNAIDER MEN з’явилася дуже вчасно. Чоловіча мода нині набагато цікавіша, тому що в жіночій уже було все, а в чоловічій ні. Неоране поле, на якому є де розвернутися, де можна виростити будь-яку ідею. З кожним сезоном чоловіки розслабляються: навіть найбрутальніші дозволяють собі більше, а за кілька років і зовсім ходять у тому, про що неможливо було раніше подумати.

«Фемінізація, флюїдність, розмивання гендеру — я завжди цим був зайнятий. Мені подобається ховати квіточки в кишенях курток і зайчиків на взутті. — каже Антон. — Мені завжди було цікаво пом’якшити чоловіче. Адже що таке «мужик»? У сучасному світі це антиметамодерністично. Я розмудачую, розчакловую. Я не люблю правил і завжди розгвинчую болти, щоб все було максимально весело і поєднувалося».

KSENIASCHNAIDER MEN весна-літо 2020

Зі своєю філософією бренд, що поки випустив усього три колекції, вже робить успіхи — з’являється на найпрестижнішій виставці чоловічої моди Pitti Uomo, виграє звання «Найкращий дизайнер чоловічого одягу» на BFA — і далі стабільно й логічно пише власну історію.

«Раніше я створював речі, які хотів носити сам, а тепер я хочу зробити гардероб для кожного зі своїх друзів, — розповідає Антон про плани. — Скажімо, зроблю мікроколекцію і назву її „Сергій“. Мене турбує в цьому відтинку часу те, що мода ніби забуває про людей, намагається бути крутішою за них. А хочеться вдягнути реального Сергія з Києва. Щоб він мав модний вигляд, але без витребеньок».

Текст: Марина Шулікіна

KSENIA SCHNAIDER · чоловіча мода · menswear ·

Ще в розділі Бренд

Популярне